PDA

View Full Version : Waarde verschil nieuw en tweedehands?



kunk
1 juni 2008, 12:37
Moi,

Ik heb een vraagje over het verschil in waarde tussen een gitaar die tegenwoordig nieuw in de winkel voor prijzen rond de 350 euro te koop is terwijl er op marktplaats voor exact hetzelfde model 400 euro wordt gevraagd.
Argument van deze verkoper voor dit verschil is dat zijn gitaar in Korea gemaakt is en de tegenwoordige modellen uit China afkomstig zijn. Dit zou het verschil in kwaliteit en dus ook in waarde moeten verklaren.

In dit geval gaat het om een epiphone dot es335. En wat ik graag wil meten is hoe er over dit verschil gedacht wordt. Zijn de tegenwoordige gitaren uit China echt zoveel minder als eerdere gitaren die ook uit het verre oosten komen?

Kunk

Mr.Fingers
1 juni 2008, 12:43
Ik heb mijn dot verkocht aan 500€ tweedehands (incl koffer). Die 350€ voor een nieuwe, ben je zeker dat dat geen dot studio is (met 2 knoppen, zwarte hardware,...). Die koreaanse dots zijn veel beter als de chinese (qua houtwerk), en deze hebben ook nog een dunnere hals, de huidige hebben een erg dikke hals.

Ja, het verschil is gerechtvaardigd (vind ik toch)

kunk
2 juni 2008, 18:52
Citaat Mr Fingers.

Ik heb mijn dot verkocht aan 500€ tweedehands (incl koffer). Die 350€ voor een nieuwe, ben je zeker dat dat geen dot studio is (met 2 knoppen, zwarte hardware,...). Die koreaanse dots zijn veel beter als de chinese (qua houtwerk), en deze hebben ook nog een dunnere hals, de huidige hebben een erg dikke hals.

Ja, het verschil is gerechtvaardigd (vind ik).

Blijkbaar is iedereen het hier mee eens aangezien er niet verder op gereageerd wordt. Je standpunt is verder duidelijk dus bij deze mijn dank voor de uitleg.

Kunk

nevyn292
2 juni 2008, 19:09
de reden waarom niemand reageert is omdat dit soort topics het nauwelijks waard zijn om in te reageren.

kunk
2 juni 2008, 19:46
Verklaar u nader??

hezz
2 juni 2008, 19:51
Hij lult maar wat.

jerome
2 juni 2008, 19:51
de reden waarom niemand reageert is omdat dit soort topics het nauwelijks waard zijn om in te reageren.

Zo, lekker arrogant antwoord zeg! :stop:
Ik vind het anders een hele goede vraag en daar zal ik niet de enige in zijn...

matty
2 juni 2008, 19:58
hier is ie maar 313 euri

http://www.thomann.de/de/epiphone_the_dot_ch.htm

nevyn292
2 juni 2008, 20:26
Verklaar u nader??

spijt me als het arrogant overkomt, maar veel mensen kijken stelselmatig niet meer in topics met dergelijke titels, omdat ze nogal vaak langskomen.

deze vraag over het vershcil tussen china en korea epi's is al meerdere keren langsgekomen, zoekfunctie lost ook veel op.

en het statement: niemand antwoord dus het klopt draagt geen spoortje van arrogantie?

richwoodplayer
2 juni 2008, 20:39
ik kijk altijd tegewoordig als er nieuwe onderwerpen zijn, dus ik vind het nergens op slaan.
antwoorden alleen niet omdat ik niks van strats afweet omdat ik er zelf geen heb.
vind ik daarom slim om niet te antwoorden :P

nevyn292
2 juni 2008, 20:40
ik kijk altijd tegewoordig als er nieuwe onderwerpen zijn, dus ik vind het nergens op slaan.
antwoorden alleen niet omdat ik niks van strats afweet omdat ik er zelf geen heb.
vind ik daarom slim om niet te antwoorden :P

net alsof jij het stereotype bent voor het gehele forum?

richwoodplayer
2 juni 2008, 20:46
net alsof jij het stereotype bent voor het gehele forum?

ik kijk wel, bij leren noem ik dat, interesante dingen over gitaren opslaan.
altijd handig voor later om te weten.
ik antwoord niet overal, dus niet te snel oordelen graag.

G.G.
2 juni 2008, 20:51
, maar veel mensen kijken stelselmatig niet meer in topics met dergelijke titels

Juist wel, dit zijn bij uitstek de meeste geschikte topics om te gaan rellen (heeft me al een paar keer een ban opgeleverd, maar blijft leuk).

Frisods
2 juni 2008, 20:55
Ik had precies het zelfde probleem
ik wou ook een epiphone dot, dus eerst eventjes op marktplaats kijken,
Daar een mooie zwarte epiphone uit 1994 uit korea.
meteen eventjes wat research gedaan, daaruit kwam dat die uit korea meestal een dunnere hals hebben+ betere hout en kwalitijd.
ik moet toegeven dat de huidige epiphone wel eens last hebben van een paar ruwe plekjes hier en daar, bij mij zaten de tone potten los, binnenkant van de f gaten waren ruw( niet zo erg) op sommige stukjes is de lak niet zo goed.

maar waarom ik die heb gedaan is dat hij 250 euro was nieuw.
Nieuwprijs is rond de 430 euro, - 40% korting=rond de 250 ??
had hem gekocht bij vriese. was net op het juiste moment.!!
waren de actie weken: 40% korting op epiphone + gibson.

groeten!

nevyn292
2 juni 2008, 21:17
Juist wel, dit zijn bij uitstek de meeste geschikte topics om te gaan rellen (heeft me al een paar keer een ban opgeleverd, maar blijft leuk).

lijkt wel alsof het je ook niks uitmaakt of je een ban krijgt of niet.

ongelofelijk, we hebben het nog zo over deze topics gehad :sssh:

en voor het topic: korea is inderdaad beter dan china wat epiphone betreft, heb het zelf in winkels e.d. ervaren.

Orgasmocaster
2 juni 2008, 22:22
antwoorden alleen niet omdat ik niks van strats afweet omdat ik er zelf geen heb.
vind ik daarom slim om niet te antwoorden :P

Het gaat hier over een dot, snikkeltje! dus gauw terug komen en je mening geven!