PDA

View Full Version : Vers van de winkel: Ibanez ACS1150ECENT



Zjef
1 juni 2008, 11:43
Aangezien mijn vorige elctro-acoustische gitaar sneuvelde (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=108693), heb ik een nieuwe aangeschaft.

Een Ibanez ACS1150ECENT (http://www.ibanez.com/acoustic/guitar.aspx?m=ACS1150ECENT) deze keer.

Ik stond altijd nogal weigerachtig tegenover acoustische Ibanez gitaren, maar na 3 uur gitaren testen heb ik toch mijn mening grondig moeten herzien. Er zitten inderdaad afschuwelijke gitaren tussen, maar deze stak er met kop en schouders bovenuit.

Foto's (en - als ik tijd heb - een review) volgen.

GunMetalBlue
1 juni 2008, 13:31
Nah ik vind het rot voor je hoor..

Overstap van Fender naar Ibanez vind ik wel groot, of ben je niet zo'n merkentype?

jplm
1 juni 2008, 14:49
Aangezien mijn vorige elctro-acoustische gitaar sneuvelde (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=108693), heb ik een nieuwe aangeschaft.

Een Ibanez ACS1150ECENT (http://www.ibanez.com/acoustic/guitar.aspx?m=ACS1150ECENT) deze keer.

Maar goed dat ze bij Ibanez niet van die lange type-nummers houden :seriousf:. Trouwens, ik keek even op je link, maar ze geven van alles op, behalve de topkambreedte, wat is dat, 43 of 45 mm?

Groet, Jan.

Zjef
1 juni 2008, 15:22
Overstap van Fender naar Ibanez vind ik wel groot, of ben je niet zo'n merkentype?

I don't give a damn fuck about brands. Zolang het een goede gitaar is die voldoet aan mijn eisen ben ik tevreden. Het mag een gitaar van een heel bekend merk zijn, als hij me niet 100 % bevalt zal ik hem nooit kopen.


Trouwens, ik keek even op je link, maar ze geven van alles op, behalve de topkambreedte, wat is dat, 43 of 45 mm?

43 mm.

jplm
3 juni 2008, 20:14
I don't give a damn fuck about brands.

Hallo.

Viel me nu pas op: je bovenstaande bewering uit je tweede post, en "Ik stond altijd nogal weigerachtig tegenover acoustische Ibanez gitaren" uit je eerste, dus m'n vraagje; geef je nu geen "damn fuck" about merken, of sta je tegen sommige merken dan toch weer wel weigerachtig?

Groet, Jan.

Zjef
3 juni 2008, 20:20
Hallo.

Viel me nu pas op: je bovenstaande bewering uit je tweede post, en "Ik stond altijd nogal weigerachtig tegenover acoustische Ibanez gitaren" uit je eerste, dus m'n vraagje; geef je nu geen "damn fuck" about merken, of sta je tegen sommige merken dan toch weer wel weigerachtig?

Groet, Jan.

Waar ik op doel met die "damn fuck" is dat een goede gitaar een goede gitaar is, ongeacht het merk.
Maar eerlijkheidshalve geef ik toe dat er merken zijn die (nog) geen (naar mijn mening) goede gitaren op de markt gebracht hebben. Maar ik zal ze nog steeds testen. Als ik dat niet had gedaan had ik nu geen nieuwe gitaar.

Pais
3 juni 2008, 20:32
Nah ik vind het rot voor je hoor..

Overstap van Fender naar Ibanez vind ik wel groot, of ben je niet zo'n merkentype?
Fender akoesten kunnen bijzonder brak zijn hoor

budje
3 juni 2008, 20:44
ik zou toch nooit iets kopen met de naam van 50 cent (die foute maat van Eminem) in het typenummer verstopt

Zjef
3 juni 2008, 23:22
Wie is die halve euro... :???: Ik weet het: ik ben een gitaarfreak :rockon:

Otje
4 juni 2008, 07:30
Mooi ding!!

Die type-aanduidingen van Ibanez zijn zooooo vermoeiend.

"Hé man, waar speel jij op?"
"Op een vette Ibanez ACS1150ECENT!"

sanderz
4 juni 2008, 10:20
"Hé man, waar speel jij op?"
"Op een vette Ibanez ACS1150ECENT!"

Juist.

Als iemand vraagt op wat voor gitaar je speelt ben ik bang dat wat je produceert niet echt indrukwekkend is... :satisfie:

Dat is juist waarom ze van die ingewikkelde namen hebben bedacht, dan lijkt het nog wat als je het én uit je hoofd, én heel snel kunt opnoemen.

Pais
4 juni 2008, 10:43
Dat is juist waarom ze van die ingewikkelde namen hebben bedacht, dan lijkt het nog wat als je het én uit je hoofd, én heel snel kunt opnoemen.

Ik vind het veul cooler als je gitaar geen typenummer heeft. Als iets níet exclusief is, is het een gitaar met een typenummer :o

Of als je je gitaar zelf in elkaar heb geknutseld. Dat is stiekem een droom van me. Een eigen gitaar maken (en dan maar hopen dat hij te pruimen is) en daar je hele leven op blijven spelen.

sanderz
4 juni 2008, 14:32
Ik vind het veul cooler als je gitaar geen typenummer heeft. Als iets níet exclusief is, is het een gitaar met een typenummer :o

Nu je het zegt, het valt inderdaad op dat alle merken hun gitaren voorzien van typenummers. Maar als je geen typenummer aan het artikel toekent krijg je een beetje BZN syndroom: het heeft geen naam, maar dat 'geen naam' is dan de naam, dus heeft het toch een naam, al is het dan 'geen naam'.

:confused:

Maar aangaande de Ibanez: ik vind Ibanez wel altijd gitaren maken die er goed uitzien, voor mij persoonlijk een beetje te mooi, maar dat is een kwestie van 'stijl' en voorkeur. Mooie gitaar dus!

Zjef
4 juni 2008, 18:37
Maar aangaande de Ibanez: ik vind Ibanez wel altijd gitaren maken die er goed uitzien, voor mij persoonlijk een beetje te mooi, maar dat is een kwestie van 'stijl' en voorkeur. Mooie gitaar dus!

Ik vind deze er behoorlijk sober uitzien voor een Ibanez. Ik hou wel van wat versiering, maar het mag niet 'over the top' zijn.

Het leuke aan die gitaar is dat de hals zo makkelijk verstelbaar is.

Blend
4 juni 2008, 19:29
Een Ibanez ACS1150ECENT (http://www.ibanez.com/acoustic/guitar.aspx?m=ACS1150ECENT) deze keer.

Ik stond altijd nogal weigerachtig tegenover acoustische Ibanez gitaren, maar na 3 uur gitaren testen heb ik toch mijn mening grondig moeten herzien. Er zitten inderdaad afschuwelijke gitaren tussen, maar deze stak er met kop en schouders bovenuit.


Jepz, Ibanez akoesten zijn zéker niet slecht!
Gefeliciteerd met je aankop, en dat je er maar lang plezier van mag hebben.

jplm
4 juni 2008, 19:44
Nu je het zegt, het valt inderdaad op dat alle merken hun gitaren voorzien van typenummers.

Nee hoor. Ik heb 'n Trovador, 'n Model-D, en een Delphi. Mooie namen, zonder ook maar één cijfer erin :cheerup:.

Groet, Jan.

sanderz
5 juni 2008, 08:26
Nee hoor. Ik heb 'n Trovador, 'n Model-D, en een Delphi. Mooie namen, zonder ook maar één cijfer erin :cheerup:.

Daar ga je dus. Waar is het fatsoen? De wormen? De naarden? Nu heb ik weer eens ongelijk omdat die verrekte fabrikanten wat anders doen dan dat IK gewend ben!

;)

sanderz
5 juni 2008, 08:29
Het leuke aan die gitaar is dat de hals zo makkelijk verstelbaar is.

Hoé snel? En, hoe snél?

Zjef
5 juni 2008, 21:38
Hoé snel? En, hoe snél?

Het heet F.A.S.T. (Fast Action Set-up Technology). Ik heb zelf nog geen tijd gehad om ermee te experimenteren.