PDA

View Full Version : Marshall JVM410H + Mesa Boogie Rectifier 2x12 Horizontal ?



TheGoliath
1 juni 2008, 11:22
Hey,

Ik ben op zoek naar een cabinet waar ik meer bass response uit krijg, vandaar dat ik misschien dacht om dan een mesa boogie cabinet te kopen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik had een paar dagen geleden een jvm aangesloten op een Galien Krueger 4x10 bass cabinet en een marshall 1960 cabinet. Het klonk precies zoals ik het wou hebben, maar je snapt natuurlijk wel dat ik geen zin heb om zo'n loodzware 4x10 cabinet mee te slepen en dan ook nog eens een 4x12 cabinet mee te moeten slepen. Daarbij moet het ook nog een beetje bruikbaar zijn op slaapkamer niveau.
Wat mij betreft hoeft het niet persee dat mesa boogie cabinet te zijn, als jullie een beter voorstel hebben, wil ik dat graag een keer proberen. De mesa boogie + marshall jvm heb ik nog niet uitgeprobeerd, maar dat was het eerste cabinet waar ik op kwam.

classicrooock
1 juni 2008, 11:25
ik heb een jvm 410 h met mesa boogie roadking 2x12 cab (v30 speaker). erg dikke sound,krijg je wel veel bas in naar mijn mening. ik moet altijd mijn bas knopje onder de helft zetten anders is het al veel te veel voor me,mischien wel iets voor je ?prijs ongv.900euro

TheGoliath
1 juni 2008, 11:40
Ik weet niet of je dat teveel moeite zou kosten, maar zou je anders wat soundclips kunnen opsturen ofzo? Zou ik wel vet vinden ^^
Wat is trouwens het verschil tussen de roadking en de rectifier kast?

Lexvandoef
1 juni 2008, 14:01
Een bogner OS 2x12 heeft veel basresponse vind ik.

TheGoliath
1 juni 2008, 16:36
Misschien een goed idee:
Marshall 2x12 1936 cab + beamblockers?

JeanPaul du Vinnie
1 juni 2008, 17:24
Ik heb nog een 1936 met de standaardspeakers onder mijn JSX gehad en daar kreeg ik echt bijna geen bas van... zelfs met de bas en resonance vol opengedraaid.

ben vanhoof
1 juni 2008, 17:26
De 1936 v30 van mij geeft echt wel niet veel basrespons. Op hoog volume wordt hij zelfs wat modderig in de bas. Ik heb hem nog wel niet vergeleken met andere 2x12 cabinets, ik heb thuis enkel een Engl 4x12 pro en een Londen city cabinet staan. Maar het schijnt dat de Engl pro 2x12 en de bogner toch zeker genoeg laag hebben.

TheGoliath
1 juni 2008, 18:40
@ JeanPaul du Vinnie: Dat verschijnsel had ik dus ook met de 1960 kast + JVM. Toen had ik dus die basskast erbij gehangen en toen had ik opeens geweldige bassresponse. Alleen heb ik geen zin om zon zware 4x10 kast te slepen.
@ ben vanhoog: Ik ben inderdaad geïnteresseerd in de bogner kasten. Bij de englkasten ben ik bang dat het te schel zal gaan klinken, want de bassresponse komt bij engl uit de versterker, niet zozeer uit de speakers. Het enige jammere is dat ik niet zo bekend ben met bogner en mesa boogie. Ik heb het namelijk nog niet met de jvm kunnen uitproberen.

casper innosence
1 juni 2008, 21:49
...
@ ben vanhoog: Ik ben inderdaad geïnteresseerd in de bogner kasten. Bij de englkasten ben ik bang dat het te schel zal gaan klinken, want de bassresponse komt bij engl uit de versterker, niet zozeer uit de speakers. ...

Hier ben ik het niet geheel mee eens, ik speel zelf met een Soldano Avenger, een amp die niet bekend staat om een bak laag als ENGL, afgelopen november ben ik kasten wezen testen en hier viel mij juist op dat de ENGL prima vertegenwoordigd is in het laag, alleen een heel ander midden gebied heeft dan de Bogner, zelf ben ik uiteindelijk voor de Orange V30 gegaan, deze klonk in mijn ogen door zn middengebied toch beter dan de Bogner en de ENGL, de Mesa Recto klonk naar mijn mening als n natte scheet.

Hier gaat het wel om 4x12's

BiRdS
1 juni 2008, 21:54
Ik heb thuis een rectifier stack staan, dus een oversized 4*12 mesa cabinet, mijn bass staat op 8 uur, dus niet veel open en het davert al bij mij dus, bas genoeg zou ik zo zeggen.

TimmU
2 juni 2008, 15:32
ik heb nog een 2x12 met ontzettend veel bas response te koop staan! / spam :)

pol
3 juni 2008, 08:20
moet het absoluut een 2 x 12 zijn ? die geven zowiezo minder bass als een 4 x 12, wel een goeie 4 x 12 met een goeie 2 x 12 vergelijken dan.

qua cabs zou ik eens uitkijken voor een Blackstar 4 x 12, bouwkwaliteit vergelijkbaar met mesa/bogner en een stuk goedkoper, hebben ze bij llmusiccenter in Maaseik en komt 645 euro dacht ik, dat ben je voor die bogner 2 x 12 OS ook kwijt, vind die cab eigenlijk belachelijk duur, en zo speciaal klonk die ook niet.

Engl en Mesa zijn ook goed natuurlijk, maar allebei +900 Euro nieuw

TheGoliath
3 juni 2008, 13:12
De cab hoeft niet persee 2x12 te zijn, het mag ook 4x12 zijn, maar kwa prijs leek me dat wel handiger, omdat mesa en bogner kasten natuurlijk een stuk duurder zijn dan de marshall kasten.

@ TimmU: Erg leuk aanbod, alleen een nadeel: als ik het ooit weer moet verkopen, kom ik er niet zo snel vanaf. Ik verwacht namelijk wel eens dat er ooit weer iets nieuws op de markt zal komen en dat ik die dan koop.