PDA

View Full Version : super chili picoso met ocd?



bloodgulge2
1 juni 2008, 10:34
Dag luitjes, ik was aan het zoeken voor een pedaal die mijn ocd wat verder kan pushen voor een solo sound. Het idee is dat ik hem voor de ocd zet, en dat ik dan voor blues enzo alleen de chili gebruik, voor lichte rock alleen de ocd en voor zware rock ze allebei. Nu is de vraag, heeft iemand hier al ervaring mee

Mitch
1 juni 2008, 13:56
Een SCP kan prima drive pedalen boosten, dus zeker ook de OCD. "Voor lichte blues alleen de SCP" ... hmmm... de SCP is een echte clean booster. Dus als je lichte drive wil met een SCP moet dat echt uit je amp kunnen komen.

bloodgulge2
1 juni 2008, 21:14
ah ja dat vroeg ik mij al af, want in het filmpje van proguitarshop werd het echte coole vervorming op hoge boost, maar het was een of ander vintage ding dat waarschijnlijk vee kost :p

Thoon_Loque
4 juni 2008, 16:43
....maar het was een of ander vintage ding dat waarschijnlijk vee kost :pTja om te beginnen met twee melk kalveren, kom je al een heel eind :d

Sorry ik kon het niet laten

Nitefly7
4 juni 2008, 17:04
een Z.Vex SHO is ook een goede clean boost, maar na '3uur'-instelling gaat hij ook enigszins 'drive'n'...

zelfbouw SHO is makkelijk te doen/krijgen, en klinkt erg fijn i.c.m. een OCD (of welk ander drive-pedaal..)

jaywalker
4 juni 2008, 17:31
ik vind zelf best fijn om mijn ts9 er voor te gooien. Die heb ik dan erg mild staan, maar pept die ocd net genoeg op

Marshallover
4 juni 2008, 18:42
Ik gebruik de Toadworks MEAT. Erg fijne clean booster en met de OCD gewoon een prachtcombi

Jan Buurman
6 juni 2008, 00:26
Ik heb een Keeley Java boost gekocht om mijn OCD te pushen maar ik heb niet het idee dat dat lekker werkt. Ik kan hem nog niet op mijn eigen versterker proberen maar ik heb het wel geprobeerd op een CMW amp (Jersey Girl).
Kan iemand mij wat vertellen over de Keeley Java Boost/OCD combinatie en waarom het niet werkt?

Mitch
6 juni 2008, 08:43
Tja, je zou denken dat het zou moeten kunnen, maar eerlijk gezegd ben ik ook geen fan van de Java als booster, zeker niet van pedalen. Direct de amp pushen oké, maar dan nog vond ik 'm nooit zo lekker 'mengen'. Maar goed, de Java is ook een germanium tor based booster hè, geen clean booster a la mosfet

Ibanez666
6 juni 2008, 09:50
Tot nu toe heb ik ieder pedaal dat ik heb/had kunnen oppeppen met mijn TS-9 in milde stand

Jan Buurman
6 juni 2008, 10:00
Ik zie op de Catalinbread site behalve de Super Chili Picoso ook de Serrano Picoso maar ik kan niet ontdekken wat de feitelijke verschillen zijn... Weet iemand dat?
Verder zeggen ze daar dat de Hyperpak Dirty Channel een goed pedaal is om te stacken. Iemand ervaring mee? Het clipje klinkt wel vet.
@ Nico de Roode: Heb jij de Hyperpak? Zo ja, vertel eens wat ervaringen, met name wat betreft stacken.

Mitch
6 juni 2008, 10:23
Er zit qua circuit ergens een minimaal verschil, maar daar merk je niks van. Of nee, sorry: de SCP heeft tegenwoordig een switch om er meer laag in te brengen. Wat mij betreft is dat een absolute meerwaarde! Vroeger waren het twee aparte pedalen, de SCP standaard, de SPP met meer laag. Die heb ik en da's een zalig ding, zowel vóór de amp als voor een drive pedaal. Dat extra laag geeft een hoop meer body zonder dat het ooit modderig wordt.
Het zijn allemaal mosfet boosts, dus ze geven sowieso ook wat tophoog erbij.

Jan Buurman
6 juni 2008, 10:29
@ Mitch: Ik zag in een ander topic dat je diverse Catalinbread had getest waaronder ook die Hyperpak. Zou die de OCD kunnen boosten of zeg je, MOSFETboost zijn daar beter voor?

Mitch
6 juni 2008, 13:58
Tja, dan wordt het stacken van drives. Kan ook natuurlijk, maar ik schat in dat er dan iets meer scherpte in komt. Het zal met de Hyper Pak waarschijnlijk wel minder compressen dan als je zou stacken met andere drives omdat de HP zo lekker open is.
Maar goed, dit is echt 'beredeneren'; ik denk dat ik het redelijk inschat hoor, maar 'in het echie' kan het altijd anders uitpakken.