PDA

View Full Version : Condensatorvraag: MKS MKT, of mss MKZ



KoenB
1 juni 2008, 01:42
Flauwe grap. Maargoed, ik heb dus de welbekende Keeley mod gemaakt op mijn Boss DS1, met een setje MKT condensatoren van newtone. Nou mijn vraag: maakt het nou eigenlijk nog uit wat voor type je hiervoor neemt? Ik snap het verschil niet echt in die MKT MKS enzo, heb zitten zoeken maar ik kom er niet uit.

Chris Winsemius
1 juni 2008, 12:43
Flauwe grap. Maargoed, ik heb dus de welbekende Keeley mod gemaakt op mijn Boss DS1, met een setje MKT weerstandjes van newtone. Nou mijn vraag: maakt het nou eigenlijk nog uit wat voor type je hiervoor neemt? Ik snap het verschil niet echt in die MKT MKS enzo, heb zitten zoeken maar ik kom er niet uit.

't Gaat hier over CONDENSATOREN...

Beste keuze: aantal types kopen en dan zelf kijken welke je het best vindt klinken.

KoenB
1 juni 2008, 17:48
Woepsie, foutje, ff rechtgezet ;) bedankt

Tja, dat is een mogelijkheid, maar dan moet ik heel die rotzooi weer opnieuw gaan solderen. Daarom wil ik het liever ff vragen, mss hebben mensen er ervaring mee.

Chris Winsemius
1 juni 2008, 18:06
Het beste advies dat ik ooit heb gekregen qua modden/ontwerpen: "benchtime!"... niet de makkelijkste/kortste weg maar uiteindelijk de beste :)

Ik ben hoofdzakelijk met buizenversterkers bezig en gebruik, afhankelijk v/d wensen, het specifieke ontwerp en de eigenschappen v/d andere onderdelen polyester, polypropyleen, silver mica, keramische en/of andere condensatoren in de signaalweg. De klank en feel zitten echt in het circuit (topologie en componentwaardes), da's de basis samen met de trafo's. Als dat niet ok is kun je beter waardes gaan tweaken dan andere/duurdere onderdelen monteren. Als het circuit ok is kijk ik later (indien nodig) of ik met andere Cs nog verbetering kan krijgen, meestal weet ik van te voren met welke types ik moet beginnen.

Daarnaast is het zo dat dit zeer subjectief is en 'n mening (op internet) van iemand anders, hoe mooi omschreven/onderbouwd dan ook, niet altijd voor jou hoeft op te gaan.