PDA

View Full Version : Fender Performer 650



crazylay
31 mei 2008, 22:26
Hallo,

Heeft er hier iemand ervaring met de Fender Performer 650 u.s.a?

mvg,
crazylay

crazylay
1 juni 2008, 17:51
niemand? :)

akkebaas
1 juni 2008, 18:41
Ik herinner mij de Performer 1000, was dat niet zo'n transistor amp met een lamp op de eindtrap? Ik vond het toen wel een goed ding voor zijn prijs (denk 20000fr , omgerekend dus zo'n 500 euro). Er waren toen nog niet van die hele goedkope lampenversterkers en dit was wel een goede koop voor iemand met een strak budget. Marshall had ook zo'n hybride versterker, ben de naam even vergeten, dat vond ik dan weer niks.

Mr.Fingers
1 juni 2008, 18:49
Ik herinner mij de Performer 1000, was dat niet zo'n transistor amp met een lamp op de eindtrap? Ik vond het toen wel een goed ding voor zijn prijs (denk 20000fr , omgerekend dus zo'n 500 euro). Er waren toen nog niet van die hele goedkope lampenversterkers en dit was wel een goede koop voor iemand met een strak budget. Marshall had ook zo'n hybride versterker, ben de naam even vergeten, dat vond ik dan weer niks.

Valvetronix?

pasqual
1 juni 2008, 20:36
ik heb als back-up versterker de performer 1000. de eindtrap is transistor en de pre-amp zit een 12ax7 buisje in. deze amp heeft een meer dan acceptabel geluid in zich. een goed clean en een vette gain met 2 kanalen. ( 3 kanalen dus ). de 650 zal niet slechter zijn alleen iets minder body hebben als de 1000.
voor het prijsverschil zal ik het niet laten om een 1000 aan te schaffen. ze doen ongeveer zo'n 250 á 275 euro op de gebruikte markt, mits ze in orde zijn.
wat betrouwbaarheid betreft: hij heeft me vorig jaar pas voor de eerste keer in de steek gelaten na 14 jaar trouwe dienst na intensief gebruik op hoog volume. ( repetities en optredens ). er zat een kleine breuk in de printplaat die weer gerepareert is. ik heb na de reparatie ongeveer nog een jaar met 'm gerepeteert en geen problemen meer gehad. er zit ook een goede effectloop op en je kan er een externe speakerkast op aansluiten zonder de eigen speaker uit te zetten. ik had er een galliën- kreuger naast staan ( 1x12" ) wat een erge vette combinatie is.

groeten Pasqual.

crazylay
1 juni 2008, 20:43
dankje voor je reactie. is hij ook geschikt voor optredens of repetities? de 650.

ik speel op een Fender Strat mex 2003(bevalt mee zeer goed) en een Ibanez 2350 les paul met een Dimarzio X2N & Super distortion pick-up er in.

dit zijn de gitaren waarmee ik het meest speel :)

is deze amp goed geschikt voor blues, rock, rock n roll? beetje hendrix, gallagher, zeppelin, zztop etc etc oldies dus.

Alvast bedankt

Marco

pasqual
1 juni 2008, 20:49
de 1000 is zeker weten geschikt voor beiden, hij gaat echt loeihard.
de 650 durf ik niet met zekerheid te zeggen maar als je er een 1x12 kast bij zet moet dat wel voldoende zijn. maar als je een 1000 kan scoren, zou ik het zeker doen, deze zal meer headroom hebben als de 650 en je zult niet veel meer geld kwijt zijn.

groeten Pasqual.