PDA

View Full Version : Hoe kan ik gitaar filmpjes opnemen met goede geluidskwaliteit?!



NightFox
31 mei 2008, 10:15
Hallo,

Ik maak sinds kort filmpjes op youtube met mn gitaar maar ik neem de filmpjes op met een fotocamera (ingebouwde camera zit er in) en zoals je snapt is de geluidskwaliteit niet zo goed...
Maar kan het bestandje zo in 1 keer op youtube zetten zonder gerputs met programma's enzo...

Kheb sinds kort een Line 6 Pocket Pod aangeschaft en volgens kon je deze ook aansluiten op je camera/computer ofzo...

Dus hoe kan ik met mijn pocket pod filmojes opnemen?

Of een handig bewerk programma ofzo?!

Alvast bedankt!

Yannicks
1 juni 2008, 13:44
Als je filmt met je camera en tegelijk opneemt met je pod kun je het hele zaakje met Windows movie maker in elkaar zetten.

Dirk_Hendrik
1 juni 2008, 16:53
ik gooi deze toch echt even naar recording..

Bl44t44p
1 juni 2008, 20:12
Als je filmt met je camera en tegelijk opneemt met je pod kun je het hele zaakje met Windows movie maker in elkaar zetten.

Heb je dat ooit geprobeerd? Windows Movie Maker is wat dat betreft zo'n bagger programma... je kunt beter iets als Adobie Premier gebruiken.

Nino1110
1 juni 2008, 20:15
Heb je dat ooit geprobeerd? Windows Movie Maker is wat dat betreft zo'n bagger programma... je kunt beter iets als Adobie Premier gebruiken.

Allemaal leuk en aardig dat Adobe Premier maar:

A: Je hebt een redelijke PC nodig wil je dit goed kunnen draaien.
B: Het kost ook nog is wat centen.

Windows Movie Maker is trouwens niet eens zo heel slecht , en je moet alleen het filmpje en geluid goed zetten meer niet.

bass blom
1 juni 2008, 20:18
google (http://www.google.nl/search?hl=nl&newwindow=1&safe=off&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=video+editing+freeware&spell=1) al geprobeerd?

Martien
1 juni 2008, 21:02
je kan idd, je line 6 aansluiten op je pc, deze neem je op met audicity ofzo iets. en exporteer je als wav. Vervolgens laat je je camera lopen als je opneemt en dit exporteer je als mpeg1(oid).
Met virtualdub kun je dit gewoon bijelkaar plakken. Klaar is kees.

NightFox
1 juni 2008, 21:26
kee thanks

weten jullie trouwens hoe je Windows movie maker 2.1 kunt draaien?

Aangezien ik hem geinstalleerd heb maar hem nergens terug ka vinden....

MarkS
2 juni 2008, 18:43
je kan idd, je line 6 aansluiten op je pc, deze neem je op met audicity ofzo iets. en exporteer je als wav. Vervolgens laat je je camera lopen als je opneemt en dit exporteer je als mpeg1(oid).
Met virtualdub kun je dit gewoon bijelkaar plakken. Klaar is kees.
Dat je moet je dus net niet doen. Gewoon in 1 take. Beeld (en geluid) via camera, gitaargeluid via Pod. Het geluidsspoor van de camera kun je als referentie gebruiken om de gitaartrack mee te synchroniseren.

DaBok
2 juni 2008, 22:56
Dat je moet je dus net niet doen. Gewoon in 1 take. Beeld (en geluid) via camera, gitaargeluid via Pod. Het geluidsspoor van de camera kun je als referentie gebruiken om de gitaartrack mee te synchroniseren.

Yep! En effe een klapje (gewoon met de handjes, zichtbaar en hoorbaar) vooraf geven zodat je beeld en geluid perfect kan syncen.

MarkS
2 juni 2008, 23:03
Yep! En effe een klapje (gewoon met de handjes, zichtbaar en hoorbaar) vooraf geven zodat je beeld en geluid perfect kan syncen.
Ik denk niet dat de Pod dat klapje mee neemt in het signaal ;)

DaBok
2 juni 2008, 23:17
Ja, dat is dan ook wel weer waar :???:
*duikt weer in zijn mand*

bass blom
2 juni 2008, 23:24
een snelle korte ram op je snaren dan om te syncen :satisfie:

Martien
3 juni 2008, 18:02
Dat je moet je dus net niet doen. Gewoon in 1 take. Beeld (en geluid) via camera, gitaargeluid via Pod. Het geluidsspoor van de camera kun je als referentie gebruiken om de gitaartrack mee te synchroniseren.

Ja, dat bedoelde ik eigenlijk ook. Het staat er een beetje krom misschien :/ snorry :)