PDA

View Full Version : is de gibson sg g-400 goed?



1e rocker
31 mei 2008, 09:15
Ik ben van plan een gibson sg g-400 van 329euro te kopen.
is hij dit geld waard? :???:
ik zou graag willen weten wat jullie van deze gitaar vinden. :speed:

grayfink
31 mei 2008, 09:24
Mwoah, online al voor 255. http://www.thomann.de/nl/epiphone_sg400_ch.htm
In de winkel kan je er vast nog wel een paar tientjes afkrijgen als je niets inruilt en heb je service en garantie. Online natuurlijk ook wel, maar opsturen is zo'n gedoe :) . Voor het geld lijkt het me niet slecht.

G.G.
31 mei 2008, 09:25
Welkom en ga eens de zoekfunctie gebruiken.

1e rocker
31 mei 2008, 09:34
ik keek net in de musicstore (groot duits muziek centra)
en daar staat dat hij 329euro is waarom bieden zij hem dan 70euro goedkoper
:)

bassej
31 mei 2008, 09:45
groot bedrijf, zeg je zelf al, hebben dus veel koopkracht en kunnen dus goedkoper inkopen.

RolandT
31 mei 2008, 09:46
ik keek net in de musicstore (groot duits muziek centra)
en daar staat dat hij 329euro is waarom bieden zij hem dan 70euro goedkoper
:)Omdat er altijd mensen zijn die geen prijzen vergelijken en dan hebben ze 70 euro extra winst. Als je hen een email stuurt dat het bij Thomann 70 euro minder is zullen ze je die gitaar ook wel aan 70 euro minder verkopen.

grayfink
31 mei 2008, 09:48
ik keek net in de musicstore (groot duits muziek centra)
en daar staat dat hij 329euro is waarom bieden zij hem dan 70euro goedkoper
:)

Jij bent een beetje een rare jongen hé?
http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewParametricSearch-SimpleOfferSearch;pgid=TOZgS6SfaObm000000000000000 0Vk1wA3f_?showManufacturers=true&AttributeValue_1=&recursive=&SearchCategoryUUID=ZEDVqHzlyYQAAAEVsBtWf70R&Manufacturer=Epiphone&PriceRange=&firstSelection=1&inStock=&ReSort=priceasc

grayfink
31 mei 2008, 09:50
Als beginner moet je helemaal niet online zoeken. Hup, naar de winkel.

1e rocker
31 mei 2008, 09:57
o sorry mensen vergeten te zeggen dat ik een likshandige ben :D

1e rocker
31 mei 2008, 09:59
groot bedrijf, zeg je zelf al, hebben dus veel koopkracht en kunnen dus goedkoper inkopen.

ja maar dus wel duurder als bij die andere
:B

grayfink
31 mei 2008, 10:04
Volgens mij is je rekenmachine stuk.
http://www.thomann.de/nl/epiphone_sg400_ch_lefthand.htm

http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgS6SfaObm0000000000000000Vk1wA3f_?Ca talogVideo=&ProductUUID=OzLVqHzmAvoAAAEXSZdgyFio&CatalogCategoryID=kgvVqHzleRgAAAEVSxpWf70R&JumpTo=OfferList

piet elektron
31 mei 2008, 10:13
Ik ben van plan een gibson sg g-400 van 329euro te kopen.
is hij dit geld waard? :???:
ik zou graag willen weten wat jullie van deze gitaar vinden. :speed:

Als het een Gibson betreft zou ik niet aarzelen, ook al was 'ie roze. Ik vermoed dat je een Epiphone bedoelt? Die zijn ongeveer zo duur ja. Ik weet niet precies hoe de kwaliteit van die dingen is. Ik heb wel eens vernomen dat het helemaal niet slecht hoeft te zijn, maar vergeleken bij een Gib?..

1e rocker
31 mei 2008, 10:26
Als het een Gibson betreft zou ik niet aarzelen, ook al was 'ie roze. Ik vermoed dat je een Epiphone bedoelt? Die zijn ongeveer zo duur ja. Ik weet niet precies hoe de kwaliteit van die dingen is. Ik heb wel eens vernomen dat het helemaal niet slecht hoeft te zijn, maar vergeleken bij een Gib?.. een echte gibson fan he mischien heb je gelijk maar ik denk dat ik nog ff wacht
en roze nee dan aarzel ik nog wel even hoor :blast:


en ja het is een epiphone

1e rocker
31 mei 2008, 10:28
Volgens mij is je rekenmachine stuk.
http://www.thomann.de/nl/epiphone_sg400_ch_lefthand.htm

http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgS6SfaObm0000000000000000Vk1wA3f_?Ca talogVideo=&ProductUUID=OzLVqHzmAvoAAAEXSZdgyFio&CatalogCategoryID=kgvVqHzleRgAAAEVSxpWf70R&JumpTo=OfferList

ik denk dat de prijs nog niet zo lang geleden is gedaald want ik heb de nieuwste music store gids. maar ik ben wel blij dat ie naar beneden is gegaan

guitarkid
31 mei 2008, 14:03
Jij bent een beetje een rare jongen hé?
http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewParametricSearch-SimpleOfferSearch;pgid=TOZgS6SfaObm000000000000000 0Vk1wA3f_?showManufacturers=true&AttributeValue_1=&recursive=&SearchCategoryUUID=ZEDVqHzlyYQAAAEVsBtWf70R&Manufacturer=Epiphone&PriceRange=&firstSelection=1&inStock=&ReSort=priceasc

He Grayfink, waarom is hij een beetje rare jongen (of meisje misschien :satisfie: ? Omdat hij/zij info zoekt over een bepaalde gitaar? Of omdat hij/zij in de catalogus van Music Store kijkt en daar ziet dat die gitaar 329 euro kost, maar, naar nu blijkt, op hun site minder?
Ok, even googlen had gekunt...

1e rocker, ik weet niet hoe oud je bent, maar volgens mij nog jong...!
Die gitaar is gewoon goed voor dat geld en als je hem mooi vind moet je hem kopen. Maar heb je al wel op dat type gitaar gespeeld? Zeker doen voor je iets koopt.
Sucses, GuitarKid

JipStoop
31 mei 2008, 16:17
Prima gitaar, heb hem zelf ook :)

LP_CL
31 mei 2008, 16:23
Noem het aub geen gibson.
blasphemy!

macwilliams
31 mei 2008, 16:24
He Grayfink, waarom is hij een beetje rare jongen (of meisje misschien :satisfie: ? Omdat hij/zij info zoekt over een bepaalde gitaar? Of omdat hij/zij in de catalogus van Music Store kijkt en daar ziet dat die gitaar 329 euro kost, maar, naar nu blijkt, op hun site minder?
Ok, even googlen had gekunt...

1e rocker, ik weet niet hoe oud je bent, maar volgens mij nog jong...!
Die gitaar is gewoon goed voor dat geld en als je hem mooi vind moet je hem kopen. Maar heb je al wel op dat type gitaar gespeeld? Zeker doen voor je iets koopt.
Sucses, GuitarKid

Toch grappig dat je je hier speciaal voor aanmeld :chicken:

The Mess
31 mei 2008, 16:27
Toch grappig dat je je hier speciaal voor aanmeld :chicken:

Of dat dat gewoon z'n eerste post is?

macwilliams
31 mei 2008, 16:33
Of dat dat gewoon z'n eerste post is?
Geregistreerd op: 31-05-2008


lijkt mij een typisch gevalletje van een moeke die meekijkt over de schouder van haar zoon en ziet dat er kritiek word gegeven en in de verdediging schiet.


Maar ik kan het ook mis hebben. See as if i care. :stop:

guitarkid
31 mei 2008, 16:52
Of dat dat gewoon z'n eerste post is?

Klopt, maar ik reageerde wel bewust op de opmerking van Grayfink over het al dan niet "rare jongen" zijn en dus wilde ik een reply posten. Maar dan moet je je wel aanmelden. Vandaar. Beetje vreemde conclusie n.a.v. een doodnormale vraag over een gitaar, leek me, zeker in dit forum.
Da's de reden van mijn post..!!
Dus Macwilliams, geen "moeke" die meekijkt over de schouder..! :) Wel een redelijk ervaren gitarist van 35 die dit forum wel las, maar tot nu toe geen reden had om te posten.

Gr. J.

grayfink
31 mei 2008, 17:28
Zo zwaar moet je dat ook niet opvatten. Ik zat me te vervelen vanmorgen en zag heel andere prijzen bij de links die ik vond. Dat vond ik raar. En ik had geen idee dat de topicstarter een papieren catalogus had uiteraard :)

macwilliams
31 mei 2008, 17:39
Klopt, maar ik reageerde wel bewust op de opmerking van Grayfink over het al dan niet "rare jongen" zijn en dus wilde ik een reply posten. Maar dan moet je je wel aanmelden. Vandaar. Beetje vreemde conclusie n.a.v. een doodnormale vraag over een gitaar, leek me, zeker in dit forum.
Da's de reden van mijn post..!!
Dus Macwilliams, geen "moeke" die meekijkt over de schouder..! :) Wel een redelijk ervaren gitarist van 35 die dit forum wel las, maar tot nu toe geen reden had om te posten.

Gr. J.

:seriousf: Gecorrigeer ga ik in de hoek staan met een ezelsmuts op mijn hoofd.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0f/Dunce_cap_from_LOC_3c04163u.png

macwilliams
1 juni 2008, 09:26
hallo ja ik ben links handig
er staat een andere naam
ik kreeg ineens deze acount naam
'k snap er nix van

gr
1e rocker

Ben je nu door de mand of door de mand gevallen??

guitarkid
1 juni 2008, 09:28
Ben je nu door de mand of door de mand gevallen??

ik weet niet echt wat je bedoelt maar ik ben 1e rocker en ik krijg alleen deze acount

joskedentweede
1 juni 2008, 09:35
wow, wat is dit hier voor een soep

macwilliams
1 juni 2008, 09:41
Meneer heeft vanochtend zijn computer opgestart en is vervolgens gaan posten.
Daarna is hij erachter gekomen dat er ineens een andere account op zijn computer zit.
Of hij is er nog niet geheel achter, ik wil hem ook niet van meer intiligentie
betichten dan nodig is.

Nog mooier is het feit dat het account nu juist dat account is dat voor hem
in de verdediging schoot.
Dus dat van dat moeke klopt wel, of dat nu de vader, moeder, broer,zus,neef,nicht,opa,oma of whatever is.


MOEKE ACCOUNT GESIGNALEERD

joskedentweede
1 juni 2008, 09:44
Dat is wel nogal een doordachte manier om te ontkomen aan al die meningen hier.
Waar houden ze zich in hemelsnaam mee bezig?

macwilliams
1 juni 2008, 09:51
Geen idee waar ze zich mee bezighouden, het beduvelen van gitaarnetters misschien?
Ik neem het ze ook niet kwalijk hoor, ik zou misschien het zelfde gedaan hebben.
Maar dan wel het account uitloggen!!! :chicken:
Nu ben je voor mij wel een vent als je toegeeft dat ik gewoon gelijk had op de een
of andere manier.


Hee 1ste Rocker trek het je niet aan, gebeurt iedereen wel eens hoor zo voor gek te staan.
Gewoon uitloggen en met je eigen gegevens weer inloggen.

En dan verder ouwehoeren over mooie planken. :D

grayfink
1 juni 2008, 10:29
Pff... :)


Ik denk ook dat het zo zit als MacWilliams al uitgelegd heeft. Ga ik me ook nog een beetje zitten verontschuldigen :D Maar goed zo erg is het allemaal niet.
@ TS:Gewoon met je eigen nickname weer inloggen, zinnige vragen stellen en dan krijg je hier zinnige en onzinnige antwoorden.

macwilliams
1 juni 2008, 10:40
Pff... :)


Ik denk ook dat het zo zit als MacWilliams al uitgelegd heeft. Ga ik me ook nog een beetje zitten verontschuldigen :D Maar goed zo erg is het allemaal niet.
@ TS:Gewoon met je eigen nickname weer inloggen, zinnige vragen stellen en dan krijg je hier zinnige en onzinnige antwoorden.

Het is nu een beetje als in een kroeg. Zolang het jochie je een beetje
voor de gek kan houden gaat het prima, maar owee als je hem doorkrijgt.
Ze rennen huilend weg om nooit meer terug te komen. Dus ik denk dat
hij hier niet meer terugkomt, of hij moet zijn ballen terugvinden.
Op zich wel jammer, hij leek mij niet onaardig. Alleen onervaren.

guitarkid
1 juni 2008, 12:42
Hallo Grayfink en MacWilliams.

OK, hier de vader (dus geen "moeke") die diep door het stof gaat...!
Wel een beroepsgitarist, maar net te weinig wizzkid om te weten dat je geen twee accounts op één computer kunt aanmaken.....
Mijn zoon is 11, wist van niets, kan er niets aan doen, kan er wel om lachen en is geen rare jongen... :) Wel al een behoorlijke leuke gitarist, die graag een Epiphone SG wil kopen.
Grayfink, excuus, hoewel mijn eerste reaktie wel oprecht was. MacWilliams:je had gelijk en ik was stom om dat niet direct toe te geven, Ach, je bent vader en muzikant.....
In de hoop (en ik schat jullie absoluut zo in) dat hij dit forum gewoon kan blijven bezoeken, want hij vind het echt fantastisch en dat jullie zijn (normaal gesproken redelijk normale vader) willen vergeven.. :p

Groeten, GuitarDAD...!!!!!! :)

macwilliams
1 juni 2008, 13:07
Hallo Grayfink en MacWilliams.

OK, hier de vader (dus geen "moeke") die diep door het stof gaat...!
Wel een beroepsgitarist, maar net te weinig wizzkid om te weten dat je geen twee accounts op één computer kunt aanmaken.....
Mijn zoon is 11, wist van niets, kan er niets aan doen, kan er wel om lachen en is geen rare jongen... :) Wel al een behoorlijke leuke gitarist, die graag een Epiphone SG wil kopen.
Grayfink, excuus, hoewel mijn eerste reaktie wel oprecht was. MacWilliams:je had gelijk en ik was stom om dat niet direct toe te geven, Ach, je bent vader en muzikant.....
In de hoop (en ik schat jullie absoluut zo in) dat hij dit forum gewoon kan blijven bezoeken, want hij vind het echt fantastisch en dat jullie zijn (normaal gesproken redelijk normale vader) willen vergeven.. :p

Groeten, GuitarDAD...!!!!!! :)

Zoals ik al zei het is soms net een kroeg, alleen wat droger.. Natuurlijk zijn
jullie hier welkom. Je hebt gewoon een schitterend entree gemaakt echt
geweldig. Namens mijn lachspieren enorm bedankt. Ik hoop dat je hem nog
vele malen een zo kan "pesten" best geniaal dat hij niks doorhad.

En ik ben blij dat je het hebt uitgelegd, mijn persoonlijke waardering heb je zeker. Ik ben
zelf 37 en vader van een dochter (6jaar), ook ik ga eens op m'n snufferd door zo'n kind.
Zo leer je weer wat bij niet? Computers zijn soms net mensen ze doen
gewoon wat ze zelf willen. Ik heb er een goede lachbui aan overgehouden
en een fantastische sig.

Let er wel op dat zijn taal en schrijfwijze er niet op achteruitgaat
met al dat msn geweld. Gewoon hele zinnen en woorden, de rest
leert hij wel op school (hoop ik).


Maar even ONTOPIC:

Als jij redelijkerwijs gitaar kan spelen weet je ook wel hoe een deugdelijke
gitaar in elkaar zit. Ga met hem mee en test eens een paar van die dingen
misschien dat je tot conclusie komt dat het of helemaal niks is of gewoon een
goed gitaartje. Als mijn dochter gaat spelen dan grijp ik elke gelegenheid aan
om maar weer een winkel op te zoeken. Ik zou niet zo gauw online bestellen
gewoon lekker naar de shop.


En daarna hier foto's posten :cooler:

guitarkid
1 juni 2008, 13:17
Let er wel op dat zijn taal en schrijfwijze er niet op achteruitgaat
met al dat msn geweld. Gewoon hele zinnen en woorden, de rest
leert hij wel op school (hoop ik).


Maar even ONTOPIC:

Als jij redelijkerwijs gitaar kan spelen weet je ook wel hoe een deugdelijke
gitaar in elkaar zit. Ga met hem mee en test eens een paar van die dingen
misschien dat je tot conclusie komt dat het of helemaal niks is of gewoon een
goed gitaartje. Als mijn dochter gaat spelen dan grijp ik elke gelegenheid aan
om maar weer een winkel op te zoeken. Ik zou niet zo gauw online bestellen
gewoon lekker naar de shop.


En daarna hier foto's posten :cooler:

Hallo MacWilliams. Je bent een topper..!
En ja, hij heeft samen met mij de gitaar al bespeeld en we vinden het allebei een prima keus. Maar hij wilde vast nog wat bevestiging, vandaar.
Ik heb de nodige gitaren, maar ben rechtshandig. Anders had hij het wel geweten...!
En over zijn taal en schrijfwijze: ik ben het helemaal met je eens, maar ben bang dat we daar als ouders wel wat aan moeten wennen.
Ach, volgend jaar atheneum en daar leert hij vast wel het e.e.a. :)

Gr. C.

2e rocker
1 juni 2008, 13:48
Nou ik er achter ben dat mijn vader guitarkid was kan nu door met een andere acount.waar ik wel de zelfde ben als 1e rocker .
Kan ik nu weer door met mijn forum zonder al dat geklooi. :cooler:
:hippie:

MacWilliams dank je dat je me niet onaardig vind :) :)

MattellicA
1 juni 2008, 15:15
Kan je nu niet gwn op je 1e rocker-account voortdoen?? 't Is voor het ons moeilijk te maken zeker :stop:

grayfink
1 juni 2008, 15:21
:) Alvast gefeliciteerd met je toekomstige nieuwe gitaar.

@ Guitardad: Prima reactie, als iemand iets over mijn zoontjes zegt kan ik het ook niet hebben, vind het wel begrijpelijk. Ik ben hier meestal in het offtopicforum te vinden, daar worden wel hardere dingen gezegd dan "rare jongen", Ik hield me dus al in omdat ik al (terecht dus) dacht dat het om een jonge jongen ging. Je kunt trouwens best 2 accounts hebben op één computer. Je moet alleen zorgen dat je met de ene uitlogt zodat je met de andere kan inloggen.

toon-
1 juni 2008, 15:48
macwilliams voor detective! :rockon:

LP_CL
1 juni 2008, 16:00
Hehe, supertopic!!
Welkom overigens aan guitarkiddad en rocker1/2.
Als je die epi goed vind spelen, dan moet je daarvoor gaan. Maar toch zou ik jullie aanraden om zoveel mogelijk verschillende gitaren te testen. Je weet nooit dat er eentje tussenzit die uiteindelijk toch nog net iets beter speelt.

2e rocker
1 juni 2008, 17:58
Kan je nu niet gwn op je 1e rocker-account voortdoen?? 't Is voor het ons moeilijk te maken zeker :stop:

Nee, dat KAN NIET, 1e rocker is weg voor eens en altijd :(

guitarkid
1 juni 2008, 18:55
:) Alvast gefeliciteerd met je toekomstige nieuwe gitaar.

@ Guitardad: Prima reactie, als iemand iets over mijn zoontjes zegt kan ik het ook niet hebben, vind het wel begrijpelijk. Ik ben hier meestal in het offtopicforum te vinden, daar worden wel hardere dingen gezegd dan "rare jongen", Ik hield me dus al in omdat ik al (terecht dus) dacht dat het om een jonge jongen ging. Je kunt trouwens best 2 accounts hebben op één computer. Je moet alleen zorgen dat je met de ene uitlogt zodat je met de andere kan inloggen.

Hallo Grayfink. Bedankt...!!!
Gr. Guitarkid.......

En, kijk... ook weer wat over accounts geleerd..! :)

macwilliams
2 juni 2008, 00:47
macwilliams voor detective! :rockon: :seriousf:

Ben idd een gevoels mens net als een dedective dat is. Daarom ben ik ook zo blij met bier. Dan is het gevoel even weg en ben ik helemaal in :harmony: met mezelf...

2e rocker
3 juni 2008, 19:17
detective :???: dat snap ik even niet hoor.
want uiteindelijk deed mijn account het gewoon niet :satisfie:

Wickerman
3 juni 2008, 19:18
detective :???: dat snap ik even niet hoor.
wantr uiteindelijk deed mijn acuont het gewoon niet :satisfie:

Omdat MacWilliams uiteindelijk degene was die erachter kwam dat jou 'acuont' 3 keer bestond, ga er niks achter zoeken.

G.G.
3 juni 2008, 19:24
Ff voor de duidelijkheid:


Guitarkid is de pa van

1e rocker en dat is dezelfde als 2e rocker?

Zo ja, dan kan een van die accounts weg.

Jim Haagmans
3 juni 2008, 20:37
Man, wat mij betreft moesten er meer mensen zijn als de TS en zijn vader. Ik vond het heel leuk om te lezen allemaal :D