PDA

View Full Version : Nieuwe Bogner



Useless
30 mei 2008, 21:06
Iemand hier al iets van opgevangen??

Bogner Amplification introduceert een nieuwe lijn productieversterkers met een Californisch karakter. Volgens de fabrikant zorgen de nieuwe versterkers voor kristalheldere cleane geluiden, een robuust leadwerk en een heldere, gekleurde crunch. Twee onafhankelijke kanalen en een voetschakelaar met vier knoppen maken de versterker geschikt voor zowel single coils als humbuckers, ofwel vintage en modern. Bogner zegt dat de hoge resonantie zicht vertaalt naar verzadigde moderne geluiden die zelfs geschikt zijn voor de meest agressieve muziekstijlen.

De lijn bestaat uit een 112 combo, een 212 combo en een top, en een 212 speakerkast. Allen hebben een vermogen van veertig watt. De versterkers zijn voorzien van klasse AB eindtrappen met vijf 12AX7 voorversterkerbuizen en twee 6L6 eindversterkerbuizen. Daarnaast hebben de versterkers ingebouwde effecten die parallel lopen aan het signaalpad. Dit is volgens de fabrikant gedaan zodat de effecten gescheiden blijven van het oorspronkelijke signaal, maar dat ze wel geschikt zijn om een compleet landschap aan geluiden te produceren.

De nieuwe versterkers krijgen een retro uitstraling. Wanneer de versterkers te koop zijn, is niet bekend.

the sure thing
30 mei 2008, 21:08
Hier is een paar maanden geleden al een (korte) topic over gestart. Tot op heden is er volgens mij nog niets over bekend, anders dan:

http://www.bogneramplification.com/index_alchemist.html

Useless
30 mei 2008, 21:13
Hier is een paar maanden geleden al een (korte) topic over gestart. Tot op heden is er volgens mij nog niets over bekend, anders dan:

http://www.bogneramplification.com/index_alchemist.html

Dank je, had ik nog niet gezien.
Ingebouwde reverb en delay !! zou wel iets kunnen wezen

knepman
30 mei 2008, 21:51
Ik zag toevallig net in een folder van dijkman dat ze vanaf juni leverbaar zijn...

stevie_vp
31 mei 2008, 01:31
wa kost da?

x.a.d
31 mei 2008, 10:36
Word ook gemaakt ism Line6
De effecten zijn van line6..line6 doet de distributie, en word dacht ik ook inde zelfde fabriek gemaakt. Dus gewoon een goedkopere lijk Bogner spullen, om bekender te worden. In nederland is er door een paar mensen heel hard aan gewerkt om bogner bekend te maken maar in veel andere landen is dat nog niet. Nu kan hij via alle line6 dealers in de wereld toch bogner gaan verkopen......Slimme zet dus.

knepman
31 mei 2008, 11:24
tussen de € 859,00 en de € 1059,00... ben wel benieuwd naar de kwaliteit, t scheelt namelijk behoorlijk in prijs met bijvoorbeeld een 'Shiva'

x.a.d
31 mei 2008, 11:41
Het zal wel goed zijn, maar het zal geen vergelijking zijn met de shiva. Het zou stom zijn als ze dat deden want dan verkopen ze geen shiva's meer.
Maar ik ben ook benieuwd.

knepman
31 mei 2008, 11:44
Ja idd zoiets dacht ik ook al, maar hij staat zo ie zo op het lijstje met uit te proberen versterkers :)