PDA

View Full Version : DHL / invoerrechten perikelen



charlotte
30 mei 2008, 13:25
Hallo Luitjes :)

Even een waarschuwing,ik heb laast wat materiaal laten komen van Steward Mc Donald, en aan de chauffeur van DHL de invoerrechten/belasting betaald.
Ik bewaar zelf altijd de kwitanties goed,je weet maar nooit.
En gisteren bleek het nut hiervan, want ik kreeg een brief van DHL of ik maar even de invoerrechten wilde betalen.
Die had ik dus al betaald ! .
Even gebeld dus, en het kwam in orde.

Bij deze dus; bewaar je kwitanties goed.
Dit verhaal heb ik ook al gehoord van een collega,die onlangs hetzelfde mee maakte.

groetjes Charlotte :lp:

RoelTM
30 mei 2008, 13:32
goeie tip, maar geld dit alleen voor stewmac of ook voor andere bedrijven (bijv GFS)?

Kim Wilson
30 mei 2008, 13:38
Ik neem aan dat dat niet aan de leverancier heeft gelegen, maar aan DHL. Dus, bij elke betaling aan wat voor koerier dan ook (TNT, DHL UPS, etc.) gewoon een bonnetje vragen en bewaren.

Goeie tip, Charlotte!

Mattia
30 mei 2008, 14:43
Maf. Ik heb nog nooit direct aan Dhr. DHL de invoerrechten betaald, altijd via een factuur achteraf. Wel zo prettig.

fred dons
30 mei 2008, 14:43
Hallo Luitjes :)

Even een waarschuwing,ik heb laast wat materiaal laten komen van Steward Mc Donald, en aan de chauffeur van DHL de invoerrechten/belasting betaald.
Ik bewaar zelf altijd de kwitanties goed,je weet maar nooit.
En gisteren bleek het nut hiervan, want ik kreeg een brief van DHL of ik maar even de invoerrechten wilde betalen.
Die had ik dus al betaald ! .
Even gebeld dus, en het kwam in orde.

Bij deze dus; bewaar je kwitanties goed.
Dit verhaal heb ik ook al gehoord van een collega,die onlangs hetzelfde mee maakte.

groetjes Charlotte :lp:

ik heb dit nu ook iedere keer met UPS, ik leg ze ook aan de telefoon uit dat ik hebt pakketje nooit krijg zonder te betalen dus dat ik nooit geld schuldig kan zijn aan UPS (tot nu toe wordt het wel opgelost btw)

niekb
31 mei 2008, 19:32
Volgens mij moest ik ook betalen aan de deur, dit was bij een bestelling van warmoth lang geleden. Bonnen bewaren is zowieso niet verkeerd.

Cocobolo
31 mei 2008, 19:45
...en ik heb exact hetzelfde gehad met DHL. Ik was niet thuis en heb het pakketje opgehaald. Daar kon ik niet pinnen, maar wel m'n Visa kaart gebruiken. Dus dat laatste maar gedaan. Maanden later kreeg ik ineens ook brieven dat ik de invoerrechten nog moest betalen. Gelukkig kon ik mijn Visa afschrift overhandigen en toen was het (na nog 2 keer brieven van DHL) ineens in orde. Ze hebben het echt niet op orde daar! Oppassen geblazen. En je bonnetjes lang bewaren, minstens een half jaar.

Robrock
31 mei 2008, 19:49
Ik heb een zelfde ervaring als Charlotte bij de laatste zending van Stewmac via DHL (twee weken geleden). Toen ik opbelde met de mededeling dat ik niet van plan was twee keer te betalen, werd er gevraagd de kwitantie te faxen en het zou worden geregeld. Het lijkt er dus op dat er een aantal malen dezelfde fout gemaakt is bij DHL.

De zending zelf was er overigens wel razendsnel. Maandagavond besteld, woensdag ochtend 10.30 aan de deur!!!