PDA

View Full Version : Blog van de Hamer Customshop



zeppo
30 mei 2008, 12:42
Kan zo gauw niet vinden of deze site al eerder is genoemd, dus komt 'ie:

http://guitarguru.typepad.com/my_weblog/2008/05/index.html

Tekst en foto's van de Custom Shop van Hamer, erg veel erg mooie gitaren, leuke en informatieve teksten en foto's.

Hier in zelfbouw geplaatst vanwege het karakter van de site.

niekb
31 mei 2008, 19:34
Hamer bouwt mooie gitaren, alleen jammer dat de kop zo lomp is.

Waarom krijgen zij geen proces aan hun broek door Gibson? De body is bijna identiek aan de double cuts van Gibson.

nevyn292
1 juni 2008, 08:29
Hamer bouwt mooie gitaren, alleen jammer dat de kop zo lomp is.

Waarom krijgen zij geen proces aan hun broek door Gibson? De body is bijna identiek aan de double cuts van Gibson.

om dezelfde reden dat epiphone zoveel op gibson lijkt :)

hamer is namelijk een dochter van gibson

niekb
1 juni 2008, 12:08
Ja joh? dat wist ik niet. Dat verklaard wel het een en ander.

Orpheo
1 juni 2008, 13:23
om dezelfde reden dat epiphone zoveel op gibson lijkt :)

hamer is namelijk een dochter van gibson

hahahahahahahahahahahahahaah



NEE!!!!! als hamer iets NIET is, is het wel een dochter van gibson!!!!! het is zelfs van FENDER! kramer is van gibson...

nevyn292
1 juni 2008, 18:54
hahahahahahahahahahahahahaah



NEE!!!!! als hamer iets NIET is, is het wel een dochter van gibson!!!!! het is zelfs van FENDER! kramer is van gibson...

wow, je hebt gelijk, lijkt erop dat ik weer even in de war was...

ccc
2 juni 2008, 22:05
Hamer bouwt mooie gitaren, alleen jammer dat de kop zo lomp is.

Waarom krijgen zij geen proces aan hun broek door Gibson? De body is bijna identiek aan de double cuts van Gibson.


Volgens wat ik weet zijn de toestemmingen voor bepaalde modellen halfwege de jaren '70 door Gibson aan Hamer verkocht.
Iets waar ze nu in het kader van de overname door Fender waarschijnlijk heel veel spijt hebben.

Orpheo
2 juni 2008, 23:18
Volgens wat ik weet zijn de toestemmingen voor bepaalde modellen halfwege de jaren '70 door Gibson aan Hamer verkocht.
Iets waar ze nu in het kader van de overname door Fender waarschijnlijk heel veel spijt hebben.

vast niet. Hamer spreekt een totaal ander publiek aan. Hamer maakt doublecuts van ongeveer 2500++ euro. de doublecut van gibson is 800 euro. de customshopper is ongeveer hetzeflde als de 'gewone' maar dan met het customshop logootje erop. als iemand een gibson wilt, dan koopt ie wel een gibson.

niekb
2 juni 2008, 23:20
Ja maar de vorm is het zelfde, daarom kreeg richwood toch ook een proces aan de broek. Dus als je ze maar duur verkoopt mag het wel.. Hmm

Edit: post 800 whoei

Orpheo
2 juni 2008, 23:23
Ja maar de vorm is het zelfde, daarom kreeg richwood toch ook een proces aan de broek. Dus als je ze maar duur verkoopt mag het wel.. Hmm

nee blijkbaar heeft hamer een trademark licence, net als warmoth en allparts voor fender (en warmoth voor de single en doublecut lespaul en de flying Vee)