PDA

View Full Version : BC Rich Signature Slash Mockingbird



JipStoop
30 mei 2008, 08:16
Ik zag op een webwinkel deze gitaar staan: klik (http://www.musik-produktiv.com/shop2/shop04.asp/artnr/100046085/sid/!x03nlnlc/quelle/listen)

http://www.musik-produktiv.com/bilder2/10/00/46/100046085l.jpg

Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met deze gitaar, want als het een echte Slash signature is, is ie wel wat aan de goedkope kant....

B_2_the_a
30 mei 2008, 08:54
epiphone heeft toch ook echte slash signatures

kicke gitaren zijn het btw!

ngundo
30 mei 2008, 08:56
ziet er ook goed kicken uit. ben er niet bekent mee maar volgens mij een schon gitaarke

Malle Eppie
30 mei 2008, 10:21
Wat een geweldige gitaar!! Kweet alleen niet zien hoe de afwerking en afmontage is maar op het plaatje te zien is dat niet verkeerd. Zie in de brug volgens mij een Seymour Duncan pickup. Zal wel een Licensed FR opzitten.

Echt een beauty!!

nevyn292
30 mei 2008, 12:15
ja, dat is een echte.

het is de bc rich mockingbird ST, zijn hier al aardig wat topics over geweest, een forumlid heeft hem zelfs gehad maar weer teruggestuurd.

leuk ding, alnico's II van SD erin en het is net de echte, op de FR na.

JipStoop
30 mei 2008, 12:25
een forumlid heeft hem zelfs gehad maar weer teruggestuurd

En waarom is ie weer terug gestuurd ?

nevyn292
30 mei 2008, 12:32
je kan ook gewoon dat topic zoeken....


de hals was niks voor hem, veels te plat en te dik, hij had een 50's profile verwacht geloof ik, en bc rich halzen(van mockingbirds iig voor zover ik weet, heb er zelf ook eentje staan) zijn een beetje eigenaardige halzen in mijn ogen. vrij breed en een beetje een platte c-shape, maar wel snel en erg lekker om mee te riffen :satisfie:

Iceman
30 mei 2008, 12:34
Staat een R op de kop, dus is of een Calibre of een USA, en die zijn beide niet voor die prijs.

Verkeerde plaatje dus.

nevyn292
30 mei 2008, 12:39
dit is hem:

http://bcrich.com/images/lrg/mockingbird_st.jpg


en er klopt toch iets niet inderdaad, het is schijnbaar neit de ST, maar die gitaar op dat plaatje ken ik ook niet

JipStoop
30 mei 2008, 12:58
Vind die rode van mijn plaatje stukken mooier dan die donkerrode.
Die knalrode is toch een echte Slash signature.

nevyn292
30 mei 2008, 13:40
Vind die rode van mijn plaatje stukken mooier dan die donkerrode.
Die knalrode is toch een echte Slash signature.

nou officieel gezien is die van jou niks, gezien hij nergens vermeld staat :hippie:

denk dat iets is van een paar jaar terug, wat ze nog niet verkocht hebben, kan niks anders verzinnen.

of ze hebben gewoon totaal het verkeerde plaatje, kan ook nog altijd bij die webshops

edit: het is de mockingbird SL, niet de ST

richwoodplayer
30 mei 2008, 14:09
slash rocks! :gitarist:

JipStoop
30 mei 2008, 14:12
Ik wil graag een Mockingbird zoals Slash hem heb en zoals ie op dat plaatje staat. Enig idee hoe ik er dan aan kan komen ?

nevyn292
30 mei 2008, 14:12
bel slash op!

















:chicken:

pupanus1
30 mei 2008, 14:27
Dat kan nooit kloppen op de website dit is wat ik vind over de Slash Mockingbird


BC Rich USA Mockingbird SL
1998 USA Slash model with factory Floyd Rose tremolo.
Features

* Black hardware
* Duncan humbuckers
* Floyd Rose locking tremolo
* Ebony fretboard w/ diamond abalone inlays
* 3 way pickup selector, 2 volume and 1 tone metal speed knobs
* Large flame-maple top
* Neck-thru body construction
* Mother-of-pearl "R" logo
* Handmade by Bernie Rico A.K.A. B.C. Rich, signed personally by
Rico himself!


A small run of these USA Mockingbirds were produced and hand signed by Bernie Rico on the back of the headstock. This guitar is CRAZY Rare, PLAYS AMAZING, SOUNDS INCREDIBLE, AND IS IN SUPER CLEAN CONDITION. The neck pickup in this guitar was swapped out for a Zebra Coil Duncan, not sure about the bridge pickup, It is also a Duncan. Regardless.....both pickups sounds great. This guitar has awesome tone and is a perfect guitar to play and add to your collection. Includes it's original hard shell case.

Komt hiervandaan www.guitarsandeffects.com/miscellaneous.htm

Eronder staan wel foto's van precies het model van dat op Musik Produktive staat.

nevyn292
30 mei 2008, 14:42
Dat kan nooit kloppen op de website dit is wat ik vind over de Slash Mockingbird



Komt hiervandaan www.guitarsandeffects.com/miscellaneous.htm

Eronder staan wel foto's van precies het model van dat op Musik Produktive staat.


ja, het is voor mij ook een raadsel, is wel de SL maar toch niet.

iig een productie model van de SL dan, meer commerciële versie

Tubescreamer
30 mei 2008, 14:44
Ik wil graag een Mockingbird zoals Slash hem heb en zoals ie op dat plaatje staat. Enig idee hoe ik er dan aan kan komen ?
Als je die van Slash wil, kun je nog kiezen ook:
http://i209.photobucket.com/albums/bb110/kunil_1402/guitares03.jpg
*EDIT* Weet dat je die rooie wil, maar ik persoonlijk vind die 2e van links het mooist.....
Die middelste is degeen waarop die signature gebaseerd is, geloof ik. Want dat is wel degeen uit de "You Could Be Mine" clip enzo.
Ach Slash kennende heeft -ie er waarschijnlijk nog 20....

pupanus1
30 mei 2008, 14:46
De foto die op Produktiv staat is van een SL maar ik denk dat ze de ST verkopen de ST is gebaseerd op de SL zeg maar de budget versie ervan. Je kan een SL alleen bestellen voor HEEEEL veel geld in de custom shop (aangezien de originelen ook handgemaakt waren)

Dit is de Mockingbird ST ik geloof dat deze voor iets van $700,- wordt verkocht in de VS dus dan is 589 euro geen slechte prijs.
http://www.bcrich.com/mockingbird_st.html


Dus ws krijg je niet de knalrode Mockingbird maar de donker rode (de ST) anders zijn ze bij Musik Produktiv wel HEEL dom bezig en bestel ik er ook meteen 1 :D

JipStoop
30 mei 2008, 14:47
Weet dat je die rooie wil, maar ik persoonlijk vind die 2e van links het mooist.....


Die bruine ? Ik vind de middelste 2 het mooist.

Tubescreamer
30 mei 2008, 14:48
Die bruine ? Ik vind de middelste 2 het mooist.
Jah zijn allemaal wel mooi maar ik geil op die jaren '70 BC Riches. En dat isser zo één.

Iceman
30 mei 2008, 18:59
Vind die rode van mijn plaatje stukken mooier dan die donkerrode.
Die knalrode is toch een echte Slash signature.

Dat zal best, maar niet voor de prijs die erbij staat.

Swampash
30 mei 2008, 20:59
http://www.keesdee.nl/detail.php?id=1217

Kees Dee heeft een aantal USA BC Rich gitaren staan, waaronder deze mock. Kwijl.....

vulvasonic
30 mei 2008, 21:12
Even tussendoor, zijdelings gerelateerd aan dit topic:
Toen ik 13 jaartjes oud was, toch alweer zo'n 27 jaar geleden, begon ik met gitaarspelen en ik tekende (een grote hobby van me destijds) mezelf altijd als stripfiguur met een turquoise-kleurige Mockingbird. Voor mij was dat de mooist denkbare gitaar, samen met de SG en later de Stratocaster.

Als ik ooit een turquoise-kleurige Mockingbird tegenkom voor een vriendelijke prijs, dan weet ik niet of ik mezelf kan bedwingen.

Enfin, dit terzijde...
Ga maar weer door, jongens!
:)

Iceman
30 mei 2008, 21:17
http://cgi.ebay.com/BC-Rich-USA-Handmade-Bich-Supreme-Koa-Guitar-New_W0QQitemZ370054437963QQihZ024QQcategoryZ2384QQ rdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItemQQ_trksidZp1638 Q2em118Q2el1247

Met deze lage dollar is het interessant om te importeren vanuit USA.

richwoodplayer
30 mei 2008, 21:38
george kooymans van de golden earring heeft een mooie bc rich!
lijkt sprekend op die uit de link hierbove.
die klinkt ook mega vet! :cooler:

BTW:
hier is je gitaar terwijl slash m vasthoudt ;)
http://www.snakepit.org/slbcrich23.jpg

JipStoop
30 mei 2008, 22:13
Ja, en die wil ik dus :)

Maar waar zou ik die vandaan moeten halen ?

richwoodplayer
30 mei 2008, 22:14
ik ga even voor je zoeken;)

ACSlater
30 mei 2008, 22:51
Ik heb de Mockingbird ST gehad en dus weer retour gestuurd. Het kan zijn dan MP een nieuwer model heeft maar het lijkt me dat er een verkeerd plaatje bij staat. Toen ik het ding bestelde stond de versie met de maple veneer op het plaatje. Deze heb ik uiteindelijk ook gehad.
De echte Slash Signature modellen zijn in principe Les Pauls maar met een Mockingbird uiterlijk en natuurlijk de Floyd en de schakelmogelijkheden met de electronica. De hals die erop zit lijkt in geen geval op die van een LP en dat had ik wel verwacht. Ik kon niet wennen aan de hals en een Floyd is eigenlijk ook niks voor mij.

richwoodplayer
30 mei 2008, 22:58
ik kan nergens een site vinden waar ze deze gitaar verkopen.
toch maar van de site halen die jij hebt gevonden :satisfie:

pannekoek
31 mei 2008, 01:09
iewl, echt afschuwelijk IMO....

macwilliams
31 mei 2008, 06:46
iewl, echt afschuwelijk IMO....
KSSSSST terug naar je rechtoe recht aan hok..




























































:hippie:

pupanus1
31 mei 2008, 07:06
ik kan nergens een site vinden waar ze deze gitaar verkopen.
toch maar van de site halen die jij hebt gevonden :satisfie:

Als je even terug leest zal je zien dat de Mockingbird SL die de TS wil hebben niet meer worden gemaakt. En dat deze gitaar in beperkte oplage is gemaakt.

B.C. Rich verkoopt nu enkel de Mockingbird ST (de donker rode versie).

Je kan wel een SL krijgen maar dan moet je hem in de customshop laten bouwen voor veel geld