PDA

View Full Version : Daisychain doorknippen?



MjS
29 mei 2008, 22:59
Even een kort vraagje: ik heb vandaag een OneSpot + daisychain aangeschaft. Ik hoef alleen een tuner en een Crunchbox te voeden (met de 9V output van de tuner), dus ik heb maar 2 van die 2,1mm pluggen en een snoertje nodig. Kan ik dat gewoon van de daisychain afknippen of gaat dat problemen geven?

B_2_the_a
29 mei 2008, 23:12
ik heb het ook al paar keer gedaan

werkt gewoon goed...

Mitch
29 mei 2008, 23:15
Je hebt wel kans dat de tweedehandswaarde daalt :satisfie:
Serieus, koop dan een drieweg daisy chain en zet een dopje op de plug die over is. Als je nu nog een keer meerdere aansluitpunten wil gebruiken om één of andere reden kan het niet omdat je 'm verknipt hebt.

MjS
29 mei 2008, 23:28
Ja dat was het plan ook, maar de ze hadden alleen nog een chain van 5 of zo. En ik heb morgen een optreden, dus dat moest dan maar zo. Maar goed om te weten dat het kan, dat dacht ik al maar je weet maar nooit! Dank, heren.

B_2_the_a
29 mei 2008, 23:29
ach
dopjes erop en bij elkaar tapen, pas de problem toch?

the sure thing
29 mei 2008, 23:33
Ik deed altijd een stukje plakband om de losse uiteindjes die ik niet gebruikte...

MjS
29 mei 2008, 23:54
Heb de boel maar vastgeplakt met ducttape, mocht de pedalencollectie groeien (je blijft immers gitarist) scheelt dat me weer een kabeltje kopen.

JipStoop
30 mei 2008, 09:09
Ik heb ook zo'n kabeltje waar stuk of 10 aansluitingen op zitten. Zitten standaard dopjes op, gewoon de aansluitingen die je niet gebruiken de dopjes erop laten zitten.