PDA

View Full Version : Duncan Blackouts



macwilliams
29 mei 2008, 21:10
Wie heeft die dingen in een LP zitten, ik zit te twijfelen of ik nu EMG's of SD's in
een van m'n Epi's moet drukken?

Dus hoe klinken ze in welke houtsoort? Wie het weet mag het me vertellen.
De stijl exclusief voor deze gitaar is toch wel heftig metal als SLAYER METALLICA
enz enz. Voor andere stijlen heb ik een reeks andere gitaren.

UTFS heb ik gedaan maar daar kwam vanmiddag niet het gewenste resultaat mee.
Wederom alvast bedankt voor de fijne overdachte reacties :)

Dark_Tranquillity
29 mei 2008, 21:16
Ze spelen beide op EMG's, trek uw eigen conclusie.

macwilliams
29 mei 2008, 21:38
Ze spelen beide op EMG's, trek uw eigen conclusie.

Dat is nu juist het punt, zij spelen op EMG's maar niet in een epi LP
Kerry King speelt as far as i know op een BC Rich, Jeff Hanneman op ESP
Kirk Hammet ESP.
Nu is het mij ook heel duidelijk dat zij ook nog eens op andere versterkers spelen.
Mijn vraag was dan ook niet waar zij op spelen want dat weet ik ook nog wel.
Heb ze ook al vanaf het begin gevolgd en ook het geluid steeds horen veranderen.
Het hoeft niet exact hetzelfde geluid te zijn want dan moet ik gewoon de lederen
poeplap trekken en hun gear kopen. Het gaat er mij om hoe het geluid is van de black outs in
mijn gitaar word het niet te modderig of juist te schel / iel.

De dimarzio's die in een van mijn LP's zitten vind ik net niet geschikt voor deze muziek stijl.

Tho
29 mei 2008, 21:41
SD Blackout is awesome. Ik heb hem in mijn RR24, maar dat is geen mahonie. in mahonie klinkt hij volgens mij nóg zwaarder.

Maar hier is al een topic over

ben vanhoof
29 mei 2008, 21:43
Wat voor een dimarzio steekt er dan in? Ik heb zopas een dual sound (super distortion met single coil optie) in mn jackson rr5 gestoken en deze scheurt erg goed, zeker zo goed als een emg 81. En clean valt hij veel beter mee dan die emg81, ook crunch etc is veel leuker met zo'n dual sound. Uit een emg60 daarintegen haal je wel een leuk clean geluid, kijk maar naar hetfield zn cleane geluid van de laatste jaren.

Er zijn ook nog andere redenen dat metallica, slayer etc met emg's spelen...

macwilliams
29 mei 2008, 21:50
Er zit een mega drive in de brug en een duper distortion in de hals. Beide elementen gaan naar een andere gitaar(en). Hoe en wat weet ik nog niet precies maar in deze wilde ik aktieve elementen plaatsen.

ben vanhoof
29 mei 2008, 21:52
Zet dan eerst die super distortion is in de brug van je les paul...

Wil je toch actief, kijk dan eens regelmatig op de 2dehands markt. Dikwijls staan er zakk wylde setjes of soortgenoten voor €140 te koop. Ben je de pickups moe, raak je ze altijd voor ongeveer dezelfde prijs kwijt. Dit is niet zo bij duncan blackouts....

Bv hier: http://www.kapaza.be/Muziek_en_instrumenten/Elektrische_gitaren/9286892/Emg_zakk_wylde_pickups_emg81_en_emg85.html

macwilliams
29 mei 2008, 22:04
Heb zojuist een bod gedaan op de advertentie.

Bedankt man!

Maar evengoed ben ik nog niet klaar met evt de black outs

Dark_Tranquillity
29 mei 2008, 22:07
EMG's for life.

macwilliams
29 mei 2008, 22:13
EMG's for life.
Nou goser je hebt me om hoor, dat zijn nog eens statements :seriousf: :blast:

Peace V

Dark_Tranquillity
29 mei 2008, 22:15
Ik kom altijd met sterke argumenten om iets te kopen wat ik zelf ook heb.

pol
30 mei 2008, 08:25
liever de blackout,

Emg's zijn ook zeker niet slecht, maar klinken dunner, meer compressed en wat nasaal.

de blackout is gebalanceerder, betere bassen, en ook zeer duidelijk, en absoluut niet modderig of schel.

logisch dat slayer/metallica om emg's spelen, toen waren er nog geen blackouts uit, en die mannen zijn niet zo'n gearsluts, waarom veranderen als het werkt ?

Dark_Tranquillity
30 mei 2008, 08:44
Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. Maar met een 85 in de brug heb je bass zat, dat wat compressede geluidje bevalt je of niet.

pol
30 mei 2008, 08:48
dat zou kunnen ja, ik heb alleen de 81 vergeleken met de blackout.

Dark_Tranquillity
30 mei 2008, 08:49
De 81 ben ik zelf eigenlijk ook een gigantisch kut element gaan vinden na de switch.

Arvoitus
30 mei 2008, 13:39
Probeer de 18 volt mod eens.


Yes. If you've got room for multiple batteries in your guitar, you can use two batteries wired in series to power your onboard circuitry at 18 volts. The output level will not appreciably increase, but you'll have increased headroom and crisper transients. This is especially useful for percussive/slap bass styles where you can generate enormous instantaneous power levels across the entire frequency spectrum.

Dark_Tranquillity
30 mei 2008, 13:44
Waar vind ik de extra batterij clips?

nevyn292
30 mei 2008, 13:53
ehh

tonefactory of newtone?

ww.tonefacotry.nl
www.newtone-online.nl

Gothra
30 mei 2008, 14:12
Hier met gibson les paul en EMG's (wrss)
http://www.youtube.com/watch?v=Q7C90sLh5Ok

Ik zat er ook aan te denken om de blackouts in mijn epi LP te doen, en anders ahb-1 met LW-HMET classic II maar weet niet of dit kan omdat blackout 9v en LW-HMET 18v zijn

Orpheo
30 mei 2008, 14:40
mijn keus: blackouts, geen emg's. emg's klinken zo leeg en kaal, en blackouts zijn net zo strak, maar hebben veel meer dynamiek.

pol
30 mei 2008, 15:41
kan waarschijnlijk geen kwaad de blackout op 18V te laten lopen, op de seymourduncan site stond dat het kan, alleen levert het geen voordelen op vs 9V

en batterij clipjes vind je in elke electronicazaak of gitaarwinkel, die hebben die dingen meestal toch op overschot.

Gothra
30 mei 2008, 15:45
kan waarschijnlijk geen kwaad de blackout op 18V te laten lopen, op de seymourduncan site stond dat het kan, alleen levert het geen voordelen op vs 9V

en batterij clipjes vind je in elke electronicazaak of gitaarwinkel, die hebben die dingen meestal toch op overschot.

Ah thx man:D nu nog 200 euro bij elkaar zien te rapen.... Weet btw iemand iets over de ahb-2? waar ik hem kan kopen etc? heb hem nog bijna nergens zien staan..

Geoffrey
31 mei 2008, 10:41
Ik heb een setje SD Blackouts zitten in mn BC Rich (mahonie) en ik ben er zeker tevreden van!!!
Ik heb ook de test gedaan tussen de EMG85 en de SD Blackout.. maar hier is een ander topic over.
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=107648&highlight=blackout
&
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=103345&highlight=blackout

macwilliams
31 mei 2008, 11:31
Iceman hier op het forum heeft een setje liggen, die ga ik morgen halen.

Klaar dus. Dit topic kan achter slot en grendel. :D

Vonk
31 mei 2008, 12:48
Waarom heeft Iceman die dingen weer verkocht? Ik weet nog dat ie laaiend enthousiast was, dat ze emg's verpulveren enz. en nou gaat ie toch weer terug naar good old Seymour...

macwilliams
31 mei 2008, 12:56
Omdattie passief gaat spelen...(waarom klinkt dat raar?)

Het zal me morgen wel duidelijk worden waarom hij ze eruit heeft gesloopt. Zal wel een heel goede reden hebben.

Iceman
31 mei 2008, 14:53
Waarom heeft Iceman die dingen weer verkocht? Ik weet nog dat ie laaiend enthousiast was, dat ze emg's verpulveren enz. en nou gaat ie toch weer terug naar good old Seymour...

Omdat Iceman volledig overgaat op Seymour Duncan Custom5 elementen.


Ik blijf erbij dat Blackouts tig x beter zijn dan EMG's. Blackouts klinker passiever en zijn dus levendiger/dynamischer. Blackouts hebben ook meer tone en meer tophoog en laag. Ik vind Blackouts ook strakker dan EMG's.

Ik snap best dat mensen EMG's gaaf vinden, ik ben zelf jaren EMGfan geweest. Alleen als je een a-b vergelijk doet blijven de EMG's duidelijk achter.

Ik heb een Diezel VH4 waar ik helemaal gek van ben. Bij deze versterker heb je geen overdrivepedaaltjes nodig om 'em strak te laten klinken. Dat is bij Recto's wel anders. Passieve elementen doen het juist goed op de Diezel.
Blackouts zijn eigenlijk te strak (ja, het kan) voor de Diezel, op een Recto of andere bak zouden ze het prima doen.

Ik was zeer tevreden over de Blackouts, ik heb alleen iets meer met de Custom 5 elementen. Ze zijn wat opener en nog levendiger, en vooral met heel weinig gain zijn ze nog lekker palmmuterig met nog heel veel tone.
Ook heeft de Custom 5 meer laag, het element klinkt over de Diezel vetter zonder dat het geluid modderig wordt. Het hoog lijkt ook wat gedefinieerder.

Blijft natuurlijk allemaal een kwestie van persoonlijke smaak.

Wim = MacWilliams?

pol
31 mei 2008, 15:13
ik moet toch ook eens een custom 5 testen dan.

veel verschil met de gewone keramische custom ?

macwilliams
31 mei 2008, 16:16
Omdat Iceman volledig overgaat op Seymour Duncan Custom5 elementen.


Ik blijf erbij dat Blackouts tig x beter zijn dan EMG's. Blackouts klinker passiever en zijn dus levendiger/dynamischer. Blackouts hebben ook meer tone en meer tophoog en laag. Ik vind Blackouts ook strakker dan EMG's.

Ik snap best dat mensen EMG's gaaf vinden, ik ben zelf jaren EMGfan geweest. Alleen als je een a-b vergelijk doet blijven de EMG's duidelijk achter.

Ik heb een Diezel VH4 waar ik helemaal gek van ben. Bij deze versterker heb je geen overdrivepedaaltjes nodig om 'em strak te laten klinken. Dat is bij Recto's wel anders. Passieve elementen doen het juist goed op de Diezel.
Blackouts zijn eigenlijk te strak (ja, het kan) voor de Diezel, op een Recto of andere bak zouden ze het prima doen.

Ik was zeer tevreden over de Blackouts, ik heb alleen iets meer met de Custom 5 elementen. Ze zijn wat opener en nog levendiger, en vooral met heel weinig gain zijn ze nog lekker palmmuterig met nog heel veel tone.
Ook heeft de Custom 5 meer laag, het element klinkt over de Diezel vetter zonder dat het geluid modderig wordt. Het hoog lijkt ook wat gedefinieerder.

Blijft natuurlijk allemaal een kwestie van persoonlijke smaak.Wat dus duidelijk maakt waarom hij ze eruit heeft gesloopt.
Daarmee ben ik overtuigd dat deze set SD's in combinatie met
mijn gitaar en versterker een gewenst geluid zal produceren.


Wim = MacWilliams?

Juist!
Wim-->Willem-->William-->Mac donalds (heel verhaal)-->Macwilliams volgens vrienden. :D

Ik zie je morgen

Iceman
31 mei 2008, 16:50
ik moet toch ook eens een custom 5 testen dan.

veel verschil met de gewone keramische custom ?

Geen idee.
Op een Marshall zal ie misschien weer anders klinken.

Het is natuurlijk mijn persoonlijke smaak in combinatie met de Diezel.
Ik ben ook erg weg van de Gibson 298T, die lijkt erg ook veel op.
De 500T is dan weer te modderig en minder dynamisch/schoon/open.

Als ik nog een Recto zou hebben, zou ik de Blackouts houden.

@Willem: PM!!

ben vanhoof
31 mei 2008, 17:15
@ Iceman; jullie andere gitarist is wel droog; dikke trash metal met een telecaster :p

macwilliams
31 mei 2008, 17:26
Geen idee.
Op een Marshall zal ie misschien weer anders klinken.

Het is natuurlijk mijn persoonlijke smaak in combinatie met de Diezel.
Ik ben ook erg weg van de Gibson 298T, die lijkt erg ook veel op.
De 500T is dan weer te modderig en minder dynamisch/schoon/open.

Als ik nog een Recto zou hebben, zou ik de Blackouts houden.

@Willem: PM!!

Pm gezien! Ik zie je morgen!!

macwilliams
2 juni 2008, 06:09
Zo, de Black outs zijn gehaald. Nu nog een rustig moment afwachten om ze er in te zetten.



Iceman bedankt!

Vonk
2 juni 2008, 10:38
Omdat Iceman volledig overgaat op Seymour Duncan Custom5 elementen.


Ik blijf erbij dat Blackouts tig x beter zijn dan EMG's. Blackouts klinker passiever en zijn dus levendiger/dynamischer. Blackouts hebben ook meer tone en meer tophoog en laag. Ik vind Blackouts ook strakker dan EMG's.

Ik snap best dat mensen EMG's gaaf vinden, ik ben zelf jaren EMGfan geweest. Alleen als je een a-b vergelijk doet blijven de EMG's duidelijk achter.

Ik heb een Diezel VH4 waar ik helemaal gek van ben. Bij deze versterker heb je geen overdrivepedaaltjes nodig om 'em strak te laten klinken. Dat is bij Recto's wel anders. Passieve elementen doen het juist goed op de Diezel.
Blackouts zijn eigenlijk te strak (ja, het kan) voor de Diezel, op een Recto of andere bak zouden ze het prima doen.

Ik was zeer tevreden over de Blackouts, ik heb alleen iets meer met de Custom 5 elementen. Ze zijn wat opener en nog levendiger, en vooral met heel weinig gain zijn ze nog lekker palmmuterig met nog heel veel tone.
Ook heeft de Custom 5 meer laag, het element klinkt over de Diezel vetter zonder dat het geluid modderig wordt. Het hoog lijkt ook wat gedefinieerder.

Blijft natuurlijk allemaal een kwestie van persoonlijke smaak.

Wim = MacWilliams?

Bedankt voor de uitleg!

the_arod
2 juni 2008, 19:02
er was hier toch iemand op het forum die een vergelijkingsopname ging maken tussen de EMG-81 en een SD Blackout??

nevyn292
2 juni 2008, 19:08
staat ergens in het topic van geoffrey genaamt EMG OF SEYMOURDUNCAN

Geoffrey
2 juni 2008, 19:19
staat ergens in het topic van geoffrey genaamt EMG OF SEYMOURDUNCAN

Ik heb wel geen vergelijkingsopnames gemaakt..
(helemaal vergeten eigenlijk..)

@ the arod: het was tussen een EMG85 en de SD Blackout

Wiellem
3 juni 2008, 00:51
Waar kan je eigenlijk Blackouts kopen? Ik kan alleen de nieuwe speciale metal versie vinden.

nevyn292
3 juni 2008, 07:29
tonefacotry?

nevyn292
3 juni 2008, 07:30
Ik heb wel geen vergelijkingsopnames gemaakt..
(helemaal vergeten eigenlijk..)

@ the arod: het was tussen een EMG85 en de SD Blackout

er was toch iemand in dat topic die het had gedaan of vergis ik me nou?

Iceman
3 juni 2008, 16:31
Waar kan je eigenlijk Blackouts kopen? Ik kan alleen de nieuwe speciale metal versie vinden.

http://www.tonefactory.nl/shop2/index.php?cPath=28_23_24_307_324

of

http://www.thomann.de/nl/seymour_duncan_sahb1s.htm

Wiellem
3 juni 2008, 17:09
Ok, ik zit nog steeds hard te twijfelen of deze het geluid van mijn LP Studio wel goed doen

Iceman
3 juni 2008, 17:40
Als jouw Gibson Les Paul Studio de orginele elementen nog heeft, zou ik die lekker laten zitten.

Geoffrey
3 juni 2008, 19:40
Seymour Duncan Blackouts komt je geluid zeker ten goede..
Het is natuurlijk te zien wat je zoekt qua geluid..en met een LP Studio heb ik geen ervaring.

Geoffrey
3 juni 2008, 19:42
er was toch iemand in dat topic die het had gedaan of vergis ik me nou?

Is mogelijk.. ik zou het nog eens moeten bekijken.
Als dit niet zo is maak ik er binnenkort misschien wel eens
(ik ben momenteel nog op zoek naar degelijk opnamemateriaal..)

macwilliams
3 juni 2008, 23:54
Nou had ik vanavond even tijd om alles proper te solderen en in te bouwen.
Gelijk ook maar een testje maar heel zachtjes. Ik moet morgen maar het
volume een eind verder opendraaien. Maar voor nu ben ik al heel tevreden.
Ik merkte al verschil en dat op een belachelijk laag volume.


:cheerup: :cheerup: :cheerup:

SanderH
5 juni 2008, 11:40
ik heb ze in mn LP Custom zitten en ze klinken echt bruut!
Moet wel zeggen dat er niet zo heel veel verschil is tussen EMG en Blackouts (getest met opnames), maar de blackout's zijn wel stiller.
pas bij de blackouts trouwens wel op de pots, die zijn niet al te best!

Dark_Tranquillity
5 juni 2008, 11:45
ik heb ze in mn LP Custom zitten en ze klinken echt bruut!
Moet wel zeggen dat er niet zo heel veel verschil is tussen EMG en Blackouts (getest met opnames), maar de blackout's zijn wel stiller.
pas bij de blackouts trouwens wel op de pots, die zijn niet al te best!

HULDE! Eindelijk iemand die niet zo verschrikkelijk in het voordeel van die kloten Blackouts spreekt!

pannekoek
5 juni 2008, 11:51
[topic-kaping]ik denk dat ik mijn epiphone zakk wylde elementen (emg hz's) ga vervangen door seymour duncan black outs

de sound uit me les paul studio(orginele elemten nog) die vind ik heerlijk klinken voor metal maar ik wil ook net ff een stap meer metal voor de band.
de emg's vind ik een beetje plat klinken, ik heb de neiging om mijn amp telkens harder te zetten op 1 of andere manier, dat heb ik met me gibson niet

blackouts komt mijn epiphone wel ten goede toch?[/topic-kaping]

ben vanhoof
5 juni 2008, 11:54
Er is wel een duidelijk verrschil in kwaliteit tussen de hz's en de emg 81 / 85... Die hz vind ik goed voor clean, maar voor alle andere dingen overtreft de 85 toch alles. Ik heb de hz 4 in de neck voor cleane dingen, en de 85 in de brug voor de ruige toestanden.

Dark_Tranquillity
5 juni 2008, 13:17
Er is wel een duidelijk verrschil in kwaliteit tussen de hz's en de emg 81 / 85... Die hz vind ik goed voor clean, maar voor alle andere dingen overtreft de 85 toch alles. Ik heb de hz 4 in de neck voor cleane dingen, en de 85 in de brug voor de ruige toestanden.

Yeah! Alhoewel, liever geen neck element, zit alleen maar in de weg :D

macwilliams
5 juni 2008, 16:52
blackouts komt mijn epiphone wel ten goede toch?

Ik had er dimarzio's inzitten die al beter klonken als de orginele, de blackouts doen daar nog een "subtiel"stapje overheen. Ik kan nu zeggen dat ik het geluid zo kan maken zoals ik dat hebben wil. Dus ik vind dat het er beter van geworden is.

pannekoek
5 juni 2008, 17:02
Ik had er dimarzio's inzitten die al beter klonken als de orginele, de blackouts doen daar nog een "subtiel"stapje overheen. Ik kan nu zeggen dat ik het geluid zo kan maken zoals ik dat hebben wil. Dus ik vind dat het er beter van geworden is.


ik ga vanavond tijdens t eten ff praten of ik de blackouts mag kopen :) mijn ouders vinden dat ik een fortuin heb uitgegeven afgelopen jaar maar dat valt opzich nog wel mee :)

ik kan ze natuurlijk via bjvoorbeeld thomann bestellen maar mij met een soldeerbout in de hand is nog triester dan orpheo zonder les paul's hehe :P

als ik het dus bij een winkel koop (nlmuziek dan ff als voorbeeld omdat ik daar vaak kom) hoeveel kost het erin laten zetten???

macwilliams
5 juni 2008, 17:17
ik ga vanavond tijdens t eten ff praten of ik de blackouts mag kopen :) mijn ouders vinden dat ik een fortuin heb uitgegeven afgelopen jaar maar dat valt opzich nog wel mee :)

ik kan ze natuurlijk via bjvoorbeeld thomann bestellen maar mij met een soldeerbout in de hand is nog triester dan orpheo zonder les paul's hehe :P

als ik het dus bij een winkel koop (nlmuziek dan ff als voorbeeld omdat ik daar vaak kom) hoeveel kost het erin laten zetten???


Ik heb geen idee wat het kost om ze er in te laten zetten, ik heb
het nl zelf gedaan. Op zich een koud kunstje maar dan moet je
wel een soldeerbout hebben. De gitaar heb ik op de tafel gelegd
en onder genot van tv en een flesje bier toch lekker bezig geweest.
Er zit een goed aansluit schema bij dus dat is het probleem ook niet.

Ik zie dat je in almere woont en dat is niet zo ver van Kampen.
Dus ik wil het ook wel voor je doen hoor. :)

pannekoek
5 juni 2008, 17:33
Ik heb geen idee wat het kost om ze er in te laten zetten, ik heb
het nl zelf gedaan. Op zich een koud kunstje maar dan moet je
wel een soldeerbout hebben. De gitaar heb ik op de tafel gelegd
en onder genot van tv en een flesje bier toch lekker bezig geweest.
Er zit een goed aansluit schema bij dus dat is het probleem ook niet.

Ik zie dat je in almere woont en dat is niet zo ver van Kampen.
Dus ik wil het ook wel voor je doen hoor. :)


dat onthoud ik even :)

ik heb toch een baantje bij nederlandmuziek sindskort dus misschien willen ze me wel een gunst doen :) zoniet dan houd ik de naam macwilliams in mijn gedachten ^^

Geoffrey
5 juni 2008, 18:29
ik heb ze in mn LP Custom zitten en ze klinken echt bruut!
Moet wel zeggen dat er niet zo heel veel verschil is tussen EMG en Blackouts (getest met opnames), maar de blackout's zijn wel stiller.
pas bij de blackouts trouwens wel op de pots, die zijn niet al te best!

Blackouts stiller..?! :o
Moet ik toch zeggen dat ik niet ondervonden heb.

macwilliams
5 juni 2008, 18:29
dat onthoud ik even :)

ik heb toch een baantje bij nederlandmuziek sindskort dus misschien willen ze me wel een gunst doen :) zoniet dan houd ik de naam macwilliams in mijn gedachten ^^
Prima laat het me maar weten

pol
5 juni 2008, 18:37
Blackouts stiller..?! :o
Moet ik toch zeggen dat ik niet ondervonden heb.

denk dat hij qua ruis bedoelt

macwilliams
5 juni 2008, 19:25
:seriousf:

Squier4ever
5 juni 2008, 19:58
dat onthoud ik even :)

ik heb toch een baantje bij nederlandmuziek sindskort dus misschien willen ze me wel een gunst doen :) zoniet dan houd ik de naam macwilliams in mijn gedachten ^^

wat moet je bij NM doen als je niet eens kunt solderen?

Geoffrey
5 juni 2008, 20:04
denk dat hij qua ruis bedoelt

Dacht ik ook..
Maar dan nog heb ik niet ondervonden dat je meer ruis hebt met een EMG dan met Blackouts.

pannekoek
5 juni 2008, 20:24
wat moet je bij NM doen als je niet eens kunt solderen?


ik kan verkopen, en solderen kan ik wel een beetje (heb t op school wel ns moeten doen) maar dat is zo te leren.

maar er lopen wel meer lui daar rond die wel kunnen solderen hoor.

Squier4ever
6 juni 2008, 10:45
nouja sorry dat ik het zo lomp zeg, maar ik geloof niet dat ik me op dit moment door jou een gitaar aan laat smeren. maar toch, succes ermee!

pol
6 juni 2008, 10:49
Dacht ik ook..
Maar dan nog heb ik niet ondervonden dat je meer ruis hebt met een EMG dan met Blackouts.

nee, ik ook niet, duncan gebruikt dit wel als verkoopsargument, maar beide pickups zijn gewoon heel ruisarm

Ik zou ook wel een slechte verkoper zijn, ben gewoon te eerlijk.

Geoffrey
6 juni 2008, 10:52
nee, ik ook niet, duncan gebruikt dit wel als verkoopsargument, maar beide pickups zijn gewoon heel ruisarm

Is goed geprobeerd als verkoopsargument dan..maar ik heb er niets van ondervonden.
En zoals je zegt..beide zijn ruisarm.

pannekoek
6 juni 2008, 10:53
nouja sorry dat ik het zo lomp zeg, maar ik geloof niet dat ik me op dit moment door jou een gitaar aan laat smeren. maar toch, succes ermee!
toch jammer dat mensen zoals jij nooit positief kunnen zijn over iemand anders ;) triest hoor.


op youtube staan trouwens mooie testfilmpjes van duncan blackouts, kan altijd handig zijn. youtube kwaliteit is dan wel niet helemaal goed maar je krijgt toch wel een aardige indruk

Squier4ever
6 juni 2008, 10:56
toch jammer dat mensen zoals jij nooit positief kunnen zijn over iemand anders ;) triest hoor.


op youtube staan trouwens mooie testfilmpjes van duncan blackouts, kan altijd handig zijn. youtube kwaliteit is dan wel niet helemaal goed maar je krijgt toch wel een aardige indruk

sorry maar dit heb je jezelf aangedaan. eerdere uitspraken hier op dit forum getuigden niet echt van een brede gitaarkennis, zeker niet omdat je pas een jaar speelt. dan kun je nog zo'n dikke gear hebben, maar je post laten vaak gewoon blijken dat je er nog niet zoveel verstand van hebt.
dat zijn voor mij redenen om van jou (nog) geen gitaar te kopen, nogmaals sorry als dat negatief overkomt.

laten we er nu maar gauw over ophouden.

pol
6 juni 2008, 10:56
daar heb je nu eens geen bal aan vind ik, zelf testen in je eigen gitaar of eentje die erop lijkt op jouw versterker, anders weet je nog niks.

Wiellem
6 juni 2008, 11:11
Om ff ontopic terug te komen

Ik vind het klote dat je pickups niet kan testen in de winkel op je eigen gitaar, of een soortgelijke gitaar

Dark_Tranquillity
6 juni 2008, 11:15
Klopt. Wat voor soort connectors hebben die Blackouts? Dezelfde Quick Connect kabels als de EMG's?

pol
6 juni 2008, 11:20
beide, die emg quickconnect past erop, en er zit ook gewoon een kabel aan zodat je kan solderen.

ze leveren wel geen quickconnect kabeltje erbij, is wel kut, want als je wil switchen tussen emg's en blackouts moet je alsnog gaan solderen, want je kan moeilijk je emg's verkopen zonder dat kabeltje erbij.

nuja, het gaat ook wel om een kabel aan de pinnetjes voor de quickconnect te solderen bij een emg, is wel even prutsen.

Dark_Tranquillity
6 juni 2008, 11:43
Maar eens iemand overhalen om me er 1 te laten proberen in de brugpositie van mijn RR.

Orpheo
6 juni 2008, 12:00
Om ff ontopic terug te komen

Ik vind het klote dat je pickups niet kan testen in de winkel op je eigen gitaar, of een soortgelijke gitaar

kan wel hoor (actieve pups niet). bij max guitars, onder andere, hebben ze een paar les pauls hangen waar je pups in kan zetten zonder solderen om ze te testen.

Wiellem
6 juni 2008, 12:07
kan wel hoor (actieve pups niet). bij max guitars, onder andere, hebben ze een paar les pauls hangen waar je pups in kan zetten zonder solderen om ze te testen.

Probleem is dat ik eigenlijk actieve pickups bedoel, ben namelijk wel benieuwd naar het verschil in geludi wanneer ik zelf speel.

Geoffrey
6 juni 2008, 12:12
Maar eens iemand overhalen om me er 1 te laten proberen in de brugpositie van mijn RR.

Mag je gerust eens testen met mijn Blackouts..
Maar ik vrees dat we een eind van elkaar wonen.. en dat het soldeerwerk heel wat tijd in beslag zal nemen.

Dark_Tranquillity
6 juni 2008, 12:27
Quick connect kabels werken toch ook met de Blackouts?

Geoffrey
6 juni 2008, 12:34
Quick connect kabels werken toch ook met de Blackouts?

Woops.. inderdaad.
Was er even niet met mn hoofd bij.

Dark_Tranquillity
6 juni 2008, 12:41
Kwestie van een beetje schroeven, hé :D

Geoffrey
7 juni 2008, 08:37
Kwestie van een beetje schroeven, hé :D

Heb net even gekeken op een routeplanner en je woont ongeveer een 330 km en 3.45u rijden hier vanaf.. :satisfie:

macwilliams
8 juni 2008, 22:00
dat onthoud ik even :)

ik heb toch een baantje bij nederlandmuziek sindskort dus misschien willen ze me wel een gunst doen :) zoniet dan houd ik de naam macwilliams in mijn gedachten ^^
Ik neem aan dat je inmiddels uitgegeten bent.
Wat hebben ze gezegd, ben je blij, mag het?

pannekoek
8 juni 2008, 22:23
Ik neem aan dat je inmiddels uitgegeten bent.
Wat hebben ze gezegd, ben je blij, mag het?

ik kauw net het laatste stukje weg ;) whahahah:P ...grote maaltijd :satisfie:....

ze vonden t wel goed alleen ze zijn altijd zo van: nu ff niet iig.....

dus ze komen er wel aan in de vakantie, maar ik heb nog steeds vreselijke GAS-problemen, dus me epi gaat eventueel toch de deur uit volgend jaar, mijn gas houd waarschijnlijk niet op todat ik een gibson customshopper en jackson rr heb... t is echt erg!

maar iig, volgende maand ga ik ze bestellen bij nlmuziek, mocht het me epi zo goed opgraden dan hoop ik dat het gas wat stopt

Geoffrey
8 juni 2008, 22:29
GAS stopt nooit!!!!

pannekoek
8 juni 2008, 22:36
GAS stopt nooit!!!!
`ja het is echt erg bij mij!

ik speel nog geen eens 1.5 jaar en heb al, een gibson les paul, epiphone les paul zakk wylde, marshall jvm410h stack, vele pedalen en effecten, en nog wat andere dingen gekocht

echt niet normaal o.0 is er een hulpgroep ofzo? :P als ik binnekort van me havo af ben moet ik ook nog gaan studeren en dan heb ik geen geld meer, maar meer dan 10.000 euro aan gear:Z

joskedentweede
8 juni 2008, 22:38
Weet je, wij hebben dit gezien is school als een bijwerking van bipolaire personen, die serieuze stemmingswisselen enzo hebben.
Het is inderdaad iets waar veel muzikanten last van hebben, dat GAS.

crapton
8 juni 2008, 22:39
Wees blij dat je pa dat allemaal voor je betaalt, of heb je een paar leuke vakantiebaantjes gehad?

Overigens kan je de meeste van je spullen best goed doorverkopen, zijn goede merken en is goed spul.

Een goede regel bij GAS is: 1 ding erbij (kopen) = 1 ding eruit (verkopen)...

joskedentweede
8 juni 2008, 22:41
Dat kan ik niet

pannekoek
8 juni 2008, 22:43
Weet je, wij hebben dit gezien is school als een bijwerking van bipolaire personen, die serieuze stemmingswisselen enzo hebben.
Het is inderdaad iets waar veel muzikanten last van hebben, dat GAS.


- hallo mijn naam is stephan en ik heb veel last van gas
= hallo stephan!
- sinds anderhalf jaar geleden heb ik gas, en het neemt me leven over
= het is niet erg stephan, praat er maar over! wij van gitaarnet zullen je gas bedwingen met allemaal leuke/nieuw topics over de nieuwste gear en gitaren die gn'ers hebben aangeschaft :satisfie:

is gitaarnet in dit geval te vergelijken met cocaine?

Geoffrey
8 juni 2008, 22:44
`ja het is echt erg bij mij!

ik speel nog geen eens 1.5 jaar en heb al, een gibson les paul, epiphone les paul zakk wylde, marshall jvm410h stack, vele pedalen en effecten, en nog wat andere dingen gekocht

echt niet normaal o.0 is er een hulpgroep ofzo? :P als ik binnekort van me havo af ben moet ik ook nog gaan studeren en dan heb ik geen geld meer, maar meer dan 10.000 euro aan gear:Z

Jij hebt het wel heel erg te pakken jongen..
Ik heb ongeveer 12jaar gespeeld op mn eerste gitaar en heb in die tijd 3 verschillende combo's gehad en telkens verkocht voor ik een andere kocht.

@ eroosch: zo doe ik het ook meestal..ik koop pas iets nieuws als ik verkocht heb waar ik vanaf wil.

pannekoek
8 juni 2008, 22:45
Wees blij dat je pa dat allemaal voor je betaalt, of heb je een paar leuke vakantiebaantjes gehad?

Overigens kan je de meeste van je spullen best goed doorverkopen, zijn goede merken en is goed spul.

Een goede regel bij GAS is: 1 ding erbij (kopen) = 1 ding eruit (verkopen)...


ik heb alles zelf gekocht! mijn vader geeft me in dat geval nooit iets en vind dat ik er zelf moet voor gaan werken, in de zomervakantie van vorig jaar heb ik 2 vakantiebaantjes genomen voor zo een 70-80 uur per week om mijn gibson te kunnen betalen :satisfie:

en op dit moment heb ik de beste baan die er maar bestaat :D
edit: die het gas alleen nog maar verder opwekt*

Geoffrey
8 juni 2008, 22:50
ik heb alles zelf gekocht! mijn vader geeft me in dat geval nooit iets en vind dat ik er zelf moet voor gaan werken, in de zomervakantie van vorig jaar heb ik 2 vakantiebaantjes genomen voor zo een 70-80 uur per week om mijn gibson te kunnen betalen :satisfie:

en om dit moment heb ik de beste baan die er maar bestaat :D

Op die manier kan je best trots zijn op wat je hebt.. maar blijf bewust kopen!

richwoodplayer
8 juni 2008, 22:56
ik heb alles zelf gekocht! mijn vader geeft me in dat geval nooit iets en vind dat ik er zelf moet voor gaan werken, in de zomervakantie van vorig jaar heb ik 2 vakantiebaantjes genomen voor zo een 70-80 uur per week om mijn gibson te kunnen betalen :satisfie:

en op dit moment heb ik de beste baan die er maar bestaat :D
edit: die het gas alleen nog maar verder opwekt*

wat voor'n baan heb je nu dan?

pannekoek
8 juni 2008, 22:57
wat voor'n baan heb je nu dan?
ik werk bij nlmuziek in almere op de gitaarafdeling

Steven Otto
8 juni 2008, 22:59
ik werk bij nlmuziek in almere op de gitaarafdeling
En wat mag je dan zoal doen?

richwoodplayer
8 juni 2008, 23:00
ik werk bij nlmuziek in almere op de gitaarafdeling

haha, dan kwijl je elke dag zeker naar de mooiste gitaren :hippie:
ik ga maar niet in de muziek winkel hier werken, alleen maar stagg en onbekende shit zooi. kooper alleen snaren :)

pannekoek
8 juni 2008, 23:02
En wat mag je dan zoal doen?
mensen helpen met hun problemen, van een pakje snaren of strap locks tot een gibson,fender, music man etc etc.

Geoffrey
8 juni 2008, 23:06
mensen helpen met hun problemen, van een pakje snaren of strap locks tot een gibson,fender, music man etc etc.

Dan heb je wel veel en snel geleerd in 1.5jaar..

pannekoek
8 juni 2008, 23:08
Dan heb je wel veel en snel geleerd in 1.5jaar..
ik heb veel geleerd in de afgelopen 1.5 jaar, ik weet dan ook niet alles van gitaren maar ik leer iig snel een hoop bij, vaak als ik iets 1x gelezen of gehoord heb onthoud ik dat ook wel.

ik wil niet zeggen dat ik alles weet hoor :satisfie:

Dark_Tranquillity
9 juni 2008, 10:06
ik ga maar niet in de muziek winkel hier werken, alleen maar stagg en onbekende shit zooi. kooper alleen snaren :)

WHAHAUAHAHAUUUAUAUUAAHAHAAHA! Zei de man die een Richwood heeft!

Squier4ever
9 juni 2008, 11:56
ze bestaan nog, grappige naïeve mensen :D

Dark_Tranquillity
9 juni 2008, 12:19
En erg moeilijk te vinden zijn ze ook niet.

Liquid_Metal
9 juni 2008, 23:31
ik werk bij nlmuziek in almere op de gitaarafdeling

vast sinds Wouter daar weg is :). zie een hoop nieuwe gezichten rondlopen bij de NLM de laatste tijd

Moeeigelijkietsandersdoen
1 juli 2008, 00:55
Waar kan je eigenlijk Blackouts kopen? Ik kan alleen de nieuwe speciale metal versie vinden.

Waar heb je de metal versie gezien, ik zie alleen de normale?( ik ben van plan ze te gaan kope)

Wiellem
1 juli 2008, 11:10
Waar heb je de metal versie gezien, ik zie alleen de normale?( ik ben van plan ze te gaan kope)

hier: http://www.thomann.de/nl/seymour_duncan_sahb2b_blk_blackout_metal.htm

TIMBER
1 juli 2008, 11:23
Mmm het verschil tussen EMG, SD en de originele Gibson Alnico elementen zijn minimaal. Bedoel hier mee te zeggen dat je heel goed moet weten wat je wil indien je hier een keuze in maakt. Voor de gemiddelde muzikant die wat stevige muziek wil maken voldoen ze alle drie en kun je je optimale sound beter zoeken in het type amp met bijbehorende instellingen. De blackout heeft idd een wat meer gecompreste sound en is dus theoretisch geschikter voor slaggitaar maar je mist dan toch een hoop in je rifs. Die compressie kun je ook verkrijgen in je speltechniek en nogmaals je amp type c.q. instellingen.

.

pol
1 juli 2008, 11:28
jaja, type versterker maakt meer verschil uit dan pickups, maar een Emg klinkt toch duidelijk anders dan een Gibson Pickup.

blackouts klinken trouwens een stuk minder compressed als emg

TIMBER
1 juli 2008, 11:39
Dat is nu juist mijn punt.. natuurlijk zitten er verschillen tussen maar lang niet zo veel als sommigen hier doen vermoeden. Los daarvan probeer ik alleen maar aan te geven dat als je bijvoorbeeld als ACDC wil klinken en over een JCM2000TSL speelt je beter eerst mar eens naar je amp kunt kijken inplaats van naar je pick-ups. Idem als je als Metallica wilt klinken en een originele JCM800 gebruikt.

macwilliams
1 juli 2008, 16:43
De verandering naar blackouts geeft in mijn gitaar goed hoorbaar verschil.
Ben er heeeel tevreden mee. Ondanks dat ik niet een heel dure versterker heb.
Ook merk ik dat ik minder gauw geneigd ben de Noise gate te gebruiken want ze
zijn heel stil. Natuurlijk klinkt het op een duurdere versterker nog beter dat wil
ik best geloven. Maar voor nu is het al een verbetering.