PDA

View Full Version : rock - graag uw mening



guhlenn
29 mei 2008, 15:29
Hai,

Graag hoor ik jullie mening, zowel over de muziek als geluidstechnisch gesproken.

Ik ben echt vreselijk met internet dus vergeef mij mijn nogal kinderlijke manier van doorverwijzen:

www.projectrubixcube.com -> media

Riky
29 mei 2008, 16:11
ik moest ff zoeken naar media, maar gevonden:)

leuk nummer!

verder eigen geen commentaar. Gewoon lekker nummertje:)

Luke-wannabe
29 mei 2008, 16:22
Beetje repetatief en somber, daar houd ik over het algemeen niet zo van. Maar best wel lekker gedaan. Zelf gedrumt?

guhlenn
29 mei 2008, 16:57
zijn echte drums ja, maar niet zelf gedrumt :)

edit: uiteraard bedankt voor jullie commentaar. Repetatief en somber is eigenlijk best een goede omschrijving van dit nummer trouwens...

TimoSomers
29 mei 2008, 17:08
Wel leuk nummer!
Vind de sound erg gaaf, lekker vol.
Alleen beetje uitkijken dat niet alles verzuipt in de reverb.

R.J
29 mei 2008, 17:44
Erg lekker.
Zeker luisterbaar, hoe doet dit live?
Qua sound sluit ik me aan bij Timo

frank44
29 mei 2008, 18:12
Hoe heb je het opgenomen?

Met welke hardware en software?

bass blom
29 mei 2008, 22:06
lekker sfeertje!
als er nog geen gitaar is vind ik dat de bas wat ruzie schopt met de zang.

de kick mag van mij wel iets minder punt hebben.
en de snare wat meer tak, of toch niet? :D

balans hele drums.. toms zijn wat ondergeschoven geloof ik.

goed bezig!

guhlenn
30 mei 2008, 09:50
Dank allen, en fijn dat u het mooi vind

Opgenomen op een PC, M-audio, PMC monitoren MJ acoustics sub. Alles is gewoon echt, behalve de toms (MIDI... and it shows...)

Drums; toms zijn electronisch en eh, not all that (don;t try this at home kids, micen leverd beter resultaat op!) dus bewust naar achter geschoven.
Tik en tak (hehehe) heb ik idd ook zitten twijfelen. Meer tak klinkt vet maar gaat dan erg domineren, minder tik en de kick word wat wollig, maar ga zeker nog even naar kijken. Dank.

Wat betreft de reverb comment: er zit flink wat reverb op, bewust bedoelt om een wat wazige sfeer te creeëren, zowel in het refrein als in de bridge... U vind het te veel?

bass blom
30 mei 2008, 10:07
het is een hele uitdaging om dat nummer mooi te mixen met die brute bas en die tere zang.

guhlenn
30 mei 2008, 10:25
I know ;) Een beetje vechten tussen zang en bass vind ik wel mooi, past binnen het thema van het nummer imho.

guhlenn
2 juni 2008, 13:10
kick bump top!

ExRxIxC
2 juni 2008, 19:42
ik vind het erg gaaf, ook een lekker sfeertje :)

mrkoetje
3 juni 2008, 19:00
erg lekker! sausje prog, de stem doet me denken aan passages van Antimatter (oudere werk) maar dan beter.
wel zou ik gezien het toch technische muzikaal gehalte van de instrumenten de stem wat meer ten gunste van de muziek mixen, misschien ook iets minder zang, hoe goed het misschien ook is.
de snare heb ik niets mee (tak), kick is lekker.

guhlenn
4 juni 2008, 20:00
Dank alweer,

De snare is idd. nogal eh, laten we het karakteristiek noemen. It grew on me. Verder is het een keuze kwestie maar ik ben blij dat ik jullie commentaren herken in wat ik hoor als ik zit te mixen. Bedankt, en ik zal de uiteindelijk mix er bij zetten! (ja er word ook echt wat met de feedback gedaan... ;) )

G.

JvD.
6 juni 2008, 14:02
ik vind het super. de soberheid. alles trekt me. precies mijn genre! wanneer komt de EP stuur me een PM please!

mnop533
16 juni 2008, 21:48
hey, man. is there may i ask you a question about your topic?
here is my email : dmanbush@gmail.com
__________________________________________________ ______________________
Green Laser (http://www.badazzkasers.com/adclick.php?ad=8004),Red Laser (http://www.badazzkasers.com/adclick.php?ad=8002),Blue Laser (http://www.badazzkasers.com/adclick.php?ad=8003),Green Laser Pointer (http://www.highlasers.com/),
[url=http://www.highlasers.com/]Laser Pointer[/url

guhlenn
30 juni 2008, 11:37
Stuk is aangepast nav uw commentaar, en zeker nog beter geworden, mijn hartelijke dank dus. Ik heb tevens een nieuw nummer erbij gezet, voor geinteresseerden. Commentaar blijft welkom!

Lexvandoef
30 juni 2008, 13:04
Klinkt fijn man! Een beetje somber inderdaad, maar het zit goed in elkaar! Leuk!

stevie_vp
30 juni 2008, 13:20
Klink wel cool, "weer is wat anders" ;)

Moet wel zeggen dat ik wel wat dynamiek en punch mis in de mix,
vooral de drums... Verder helemaal leuK!

guhlenn
30 juni 2008, 15:06
Dank!

BEdoel je dynamiek of punch> Punch is in mijn beleving een dikke compressor, dynamiek zuinig daarmee omgaan. Ik heb voor dynamiek gekozen, aangezien het lied idd ietwat 'vreemd' klinkt en geen van dik hout zaagt men planken geval... (want ik hou er wel van hoor, zo'n stampende gecompresste plaat)

stevie_vp
1 juli 2008, 00:12
Naja, moeilijk uit te leggen, maar mis inderdaad ietswat bus compressie,
niet dat je het helemaal plat moet stampen, maar een plaat kan ook
flink gecompt knallen, en terwijl toch heel veel "air" en een open gevoel hebben.

Daarnaast zou het imo miss helpen het eq spectrum iets uit te breiden.
Laag net wat lager, hoog iets sprankelender.. dat soort termen ;)

En don't get me wrong, het is enigzins miereneukerij, maar als je het level
van kritiek blijft opschroeven word de plaat er alleen maar beter van :)

Succes!

/
s

Stefan. Ptzl
1 juli 2008, 11:49
Heel goeie opname! Leuke vrouwenstem ook trouwens voor dit genre muziek :)

Genoeg reverb en compressor en lekker volle gitaarklank! Met micro's opgenomen? (zo ja welke ;))
Hier en daar een leuke solo zou wel mooi staan...

Nog veel opname plezier!

guhlenn
1 juli 2008, 16:02
stevie: elke kritiek is welkom, maar wi hem ook begrijpen natuurlijk. Ik mis ook die laatste paar prcentjes, maar ben bang dat daar onze basis te beperkt voor is. IS ook de eerste cd die we zelf doen, dus een leerproces.

@ stefan: een MD441 en een AKG 414. :)

Han S
7 juli 2008, 18:36
Goed gedaan Glenn, weinig op aan te merken. Die snare moet je van houden, maar dat is een kwestie van smaak, ik vind het een lekker stukkie muziek en volgens mij klinkt die vrouw als een lekker wijf.

guhlenn
8 juli 2008, 16:39
G*dverd*mme Han, zelfs het uiterlijk kan je uit een simpel mp3te opmaken ;). BEdankt voor je reactie, means alot.