PDA

View Full Version : One spot .... probleem ?



Djankie
29 mei 2008, 15:17
Hallo,

Ik heb vorige week een FDDRI gehaald, prachtig geluid dat er uit komt.

Ik heb daarop aangesloten een: ts9 een holy grail en een wah wah. De Ts en de wah wah, heb ik d.m.v een One Spot aangesloten op het net, om het van stroom te voorzien.

Nu het probleem: als ik zit te spelen, dan valt soms mn reverb (van versterker) vaak weg. Als ik de amp direct aan mn gitaar aansluit doet de reverb het wel weer.

echter Hij doet het ook weer als ik een van de plugins van mijn One Spot tegen een metalen ding aandruk zodat er een soort van kortsluiting ontstaat, dan gaan alle effecten uit die op mn One Spot zijn aangesloten, maar reverb doet het dan wel !


Hoe los ik dit op?? (het regelmatig uit vallen van mn reverb)

ps: De vibro van mn versterker doet het wel constant.

Yannicks
29 mei 2008, 15:40
Lijkt me iets van brakke patch kabeltjes.

techfrenk
29 mei 2008, 15:57
Lijkt me iets van brakke patch kabeltjes.

jep, heb ik laatst ook gehad, en toevallig ook met de reverb...

Djankie
29 mei 2008, 20:39
ja volgens mij heb ik de brakke patch, gevonden. wel jammer, koop je zon kwaliteit klotz kabel twv 25 euries gaat ie binnen half jaar kapoet. maja kan gebeuren.

Yannicks
29 mei 2008, 21:39
Ik had van die yellow cab kabetljes geloof ik, gewoon prefab, doen het geweldig en zijn zeer solide, en dat voor 3.50 per 2.

Maar misschien is het bij jouw wel een soldeer puntje die niet meer helemaal tof is, is het controleren waard!

Djankie
1 juni 2008, 16:13
Volgens mij llight het niet aande patch kabels of welke kabels dan ook. Ik heb verder onderzoek vericht, en de kabels zijn het niet. Het ligt ook niet aande one spot. Ik heb meerdere kabels gekocht/geleend, om direct mn gitaar aan mijn amp aan te sluiten. En nog steeds heb ik af en toe dat mn reverb spontaan uitvalt, dit herstel ik door mijn gitaarkabelplug uit mn gitaar te halen. en dan in mn gitaar te stoppen (wel moet dat BROM ofzo komen, dan gaat mn amp soort van resete, een lichte knal en voila reverb doet het weer).

Dit kan aan 2 dingen lichten:

Of mijn gitaar is fucked, of mijn amp moet gefixed worden.

any suggestions ?

dendee
1 juni 2008, 18:23
mss de reverb zelf kapot?

Yannicks
1 juni 2008, 21:01
Eerst andere gitaar proberen om het uit te sluiten.

Maar ik denk dat het in de schakelaar van je Reverb zit. :)