PDA

View Full Version : FBV footcontroller en/of andere merken



stratje
29 mei 2008, 13:09
Hoi,

Om een pod te besturen heb je verschillende mogelijkheden...
Er zijn er met enkel topjes (ik vermoed dat je daarmee 'alles' uit je pod kan halen).
Dan heb je die met een volumepedaal erbij... uiteraard lijkt me om volume te geven
en dan met twee pedalen (volume en vb wah)

kan je met die met één pedaal dan kiezen tussen volume en/of wah?

maw welke is meest geschikt?

g
strat

Nitefly7
30 mei 2008, 10:53
'topjes' ?

ik zou naar de Line6 site gaan als ik jou was, veel meer op te vinden dan deze -met alle respect- redelijk eenvoudige vragen..

volume/wah is te schakelen met 1 pedaal, en je kan er 'n extra pedaal aanhangen..
2 pedalen is fijner, vind ik zelf.. het is alleen 'n stukje groter...
als je't geld hebt, haal dan de FBV..
als je minder geld hebt, maar wel iets meer geduld, dan is de Behringer FCB1010 'n heel mooi alternatief..


Hoi,

Om een pod te besturen heb je verschillende mogelijkheden...
Er zijn er met enkel topjes (ik vermoed dat je daarmee 'alles' uit je pod kan halen).
Dan heb je die met een volumepedaal erbij... uiteraard lijkt me om volume te geven
en dan met twee pedalen (volume en vb wah)

kan je met die met één pedaal dan kiezen tussen volume en/of wah?

maw welke is meest geschikt?

g
strat

stratje
30 mei 2008, 11:44
Hoi Nitefly7

Merci voor de verhelderende uitleg op de eenvoudige vragen.
Veel geld, dat weet ik niet, maar mijn vrouwke wel :-)

Ik ga dat eens nalezen en in een winkel wat gaan uitproberen.
Ik had zoiets van... als het met iets eenvoudig kan waarom dan iets groot... maar als het alles bemoeilijkt kan ik misshien beter voor de grootste versie gaan

a propo,

bestaat dat niet wireless zo'n controller?

nog eens :stop: merci

Strat

Nitefly7
30 mei 2008, 12:35
eenvoudig = eenvoudig
groter = groter

bepaal eerst wat je wilt:
-wah en volume tegelijk?
- wah of volume (door 'intrappen' van volume pedaal, krijg je wah-wah)
- alle effecten apart aan/uit
- alleen door 'presets' bladeren ?

een voorbeeld:
ik heb verschillende mogelijkheden qua vloerpedalen:

1. klein boardje met 4 pedalen (incl. wah) die ik apart aan/uit zet, kanalen op versterker schakel ik niet (volumeknop gitaar regelt distortion/overdrive); kleine sets, weinig opbouwtijd..
1.a idem, maar ook nog apart volumepedaal als 'mastervolume' (volumeknop gitaar regelt distortion/overdrive -> pedaal regelt algehele volume)

2. klein midi-pedaal dat mijn presets schakelt (ik zet eigenlijk geen effect los aan/uit, maar blader naar 'n nieuwe preset); meer presets, meer opbouwtijd en extra 19" rack om mee te slepen..

3. combinatie van 1 en 2; meest flexibel, maar nog steeds compact; apart pedaaltjes aan/uit + presets schakelen (preset up/down)

4. grote board; presets schakelen via MIDI, en tegelijkertijd pedaaltjes laten meeschakelen; meest flexibel, meest uitgebreid en meeste podiumruimte kwijt.. (presets schakelen in 'banken'; 25x4 presets in een bank)

dit is ongeveer te vergelijken met de FBV-opties:
4 presets vs.
directe preset-toegang + wah/volume vs.
directe preset-toegang + directe effect aan/uit-toegang + wah + volum


Hoi Nitefly7

Merci voor de verhelderende uitleg op de eenvoudige vragen.
Veel geld, dat weet ik niet, maar mijn vrouwke wel :-)

Ik ga dat eens nalezen en in een winkel wat gaan uitproberen.
Ik had zoiets van... als het met iets eenvoudig kan waarom dan iets groot... maar als het alles bemoeilijkt kan ik misshien beter voor de grootste versie gaan

a propo,

bestaat dat niet wireless zo'n controller?

nog eens :stop: merci

Strat

stratje
31 mei 2008, 11:48
Hi, ikke nog eens :-)

Als ik voor mijn geweldige kunsten alles op en rijtje zet...
Ik zie het niet zitten distortion bij te geven via volumeknop gitaar... dan ben ik mijne kluts kwijt en kan ik ni meer spele :-)))

Idem om effecten te staan afregelen tijdens een optreden...
ik zou dat liever allemaal vooraf klaar hebben (ik vraag me trouwens af waarom dat ter plaatse nog moet worden geregeld?... )

Dan is het eenvoudig... alles op voorhand afregelen en dus enkel presets kiezen... maar wel nog een volume/wah pedaal (als ik mezelf niet goed hoor kan ik volume bijgeven en als ik 'soms' eens een wah gebruik moet dat uiteraard ook met een pedaal.
Nog enige twijfel tussen één volume/wah pedaal of die twee apart...
soms is het leuk om te feedbacken en dan is die wah pedaal nodig om een ander effect door te drukken (lees op die manier meer expressie te steken... )
of sla ik er nu volledig naast?

groetjes
Stratje