PDA

View Full Version : Niet helemaal tevreden over Line 6 Space Chorus



Ace 1.15.19
29 mei 2008, 01:19
Dametjes / Heertjes,

Ik heb alweer een tijdje geleden mezelf een Line 6 Space Chorus uit de ToneCore serie aangeschaft. De laatste tijd begin ik steeds meer te twijfelen of ik niet beter voor een ander chorus pedaal kan gaan (bijvoorbeeld de EHX Small Clone of de Carl Martin Classic Chorus). Het is namelijk zo dat dit pedaal me wat te snel een mars-mannetjes-geluid geeft. Om even een extreem voorbeeld te geven: met de depth vol open klinkt hij echt afschuwelijk vind ik. Gooi dan nog eens de color op 10 en je weet niet wat je hoort. Ik zoek meer een geluid dat een volle klank geeft zodat het lijkt of er twee of drie gitaren tegelijk spelen. Ik vind namelijk dat de SC té snel je geluid veranderd. De naam Space Chorus zegt natuurlijk al veel, maar nu ik serieus aan een pedalboard begin te denken meen ik dat ik het beter in één keer goed kan doen. Heeft iemand wat tips of stel ik hem misschien verkeerd in?

Nu het ook over een pedalboard gaat: ik heb op de site van Feedback zitten neuzen en ik zie daar een T-Rex Fuel Tank voor € 129,- en een Voodoo Lab Pedal Power II voor € 169,-. Kan iemand me het verschil uitleggen? Want 8 aansluitingen lijkt mij gewoon 8 aansluitingen, niks aparts. Stel dat je 10 pedalen hebt, en je voeding heeft maar 8 aansluitingen, kan je dan op één of andere manier van pedaal naar pedaal doorlussen? Of veroorzaakt dit ruis? Ik heb geregeld iets gelezen over een Daisy Chain van One Spot of Visual Sound, maar ik snap hier niet precies de bedoeling van. Ook al dat loop gebeuren, ik snap er geen fluit van :p. Sorry, ben in deze wereld niet zo thuis.

Als laatste zou ik nog aan mijn pedalenvloer willen toevoegen:
- EHX Holy Grail (reverb)
- Boss DD-3 (een niet al te ingewikkelde delay, dus liever een eerdere uitvoering van de DD serie en geen DD-7 ofzo.)
Maar hier denk ik later over na als ik klaar ben met die chorus.

Mijn huidige pedalen zijn:
- Visual Sound Route 66
- EHX Big Muff Pi
- Line 6 Space Chorus
- Line 6 Liqua-Flange
- Behringer Slow Motion (SM-200)
- Dunlop Cry Baby GCB-95

Alvast bedankt voor het lezen, want het is een beetje een uit de hand gelopen verhaal geworden. Maar goed, het is al laat en ik ben best wel een beetje heel erg moe :p. Ik wacht vol smart op een reactie :). Groetjes!

Swan
29 mei 2008, 02:11
eehmmm, misschien gewoon minder extreem instellen?

Samder
29 mei 2008, 06:56
Boss CE-2!!!!

Mitch
29 mei 2008, 09:37
Als je echt een heel stuk subtieler en natuurlijker wil is de Carl Martin ChorusxII. Waanzinnig transparant, dikt heel mooi aan.

techfrenk
29 mei 2008, 10:35
verschil tussen fuel tank en pedal power...

pedal power zijn de uitgangen geaard en heeft geen brom
fuel tank geeft gewoon brom (altans bij mij, en heb m de deur uit gegooit), uitgangen zijn niet geaard. Pedal power staat gewoon voor kwaliteit.

En ik heb op 1 uitgang van de pedal power een dasiy chain zitten waar 5 pedalen op aangsloten zijn.
Wat belangrijk is de hoeveelheid ampere op elke uitgang, de meeste pedalen zitten tussen de 5A en 40A, dus op een uitgnag van bv 50A zou je dus al 10 pedalen van 5A kunnen aansluiten...

Bernardduur
29 mei 2008, 10:53
Zoek een goede flanger

Ik vind het chorus geluid dat ik uit mijn non-deluxe Electric Mistress (9v) kan halen geniaal!

Joey Handsome
29 mei 2008, 12:17
Dat vind ik toch niet helemaal chorus hoor. Het komt er wel bij in de buurt, maar echt chorus is anders. Ik zou zeker die Small Clone eens proberen.

Heynis
29 mei 2008, 12:26
Als je nog een delay zoekt zou ik een DE-7 van Ibanez aanraden. Ik zag hem laatst staan voor 20 euro, en het is helemaal geen slecht pedaaltje. Hij is helaas niet helemaal true bypass, maar dat is geen moeilijke mod om uit te voeren.

Als voeding zou je een laptopvoeding kunnen proberen. Die leveren makkelijk 150 watt gebalanceerd, dus daar kun je een aardige pedalenplank mee voeden.

Ace 1.15.19
29 mei 2008, 12:49
Het komt dus simpelweg door het pedaal dat het geen mooie chorus is. Dat space geluid heeft mij een te grote rol. Maar dat is bij andere chorus pedalen niet zo?

R.J
29 mei 2008, 12:54
vind de small clone nou echt niet een geweldige chorus :chicken:
nou ja, het geluid staat me gewoon niet aan.

Heb zelf zo'n oud aria pedaaltje staan, vind ik mooier. boss chorus vind ik ook niet echt jippie.

Joey Handsome
29 mei 2008, 14:59
vind de small clone nou echt niet een geweldige chorus :chicken:
nou ja, het geluid staat me gewoon niet aan.

Heb zelf zo'n oud aria pedaaltje staan, vind ik mooier. boss chorus vind ik ook niet echt jippie.

Dat is jou smaak. Daar heeft de ts niet zoveel aan. Die kan er beter gewoon een aantal proberen.
Heb zelf een Small Clone en Polychorus. Heb ooit eens een Boss Super Chorus geleend van iemand, maar vergeleken bij die andere twee leek het net alsof er geen verschil was met aan of uit. Misschien is dat wel wat voor je als je van niet te overdreven dikke chorus houdt.

Gitaar4LifeDude
29 mei 2008, 19:19
ik heb zelf de boss chorus ensemble die is echt prima hoor

the sure thing
29 mei 2008, 21:04
Wat belangrijk is de hoeveelheid ampere op elke uitgang, de meeste pedalen zitten tussen de 5A en 40A, dus op een uitgnag van bv 50A zou je dus al 10 pedalen van 5A kunnen aansluiten... eeeehhhh... ik neem aan dat je mA bedoelt en geen A. Just to be sure....

Ace 1.15.19
29 mei 2008, 22:10
Ik heb vanmiddag wat filmpjes gekeken op YouTube:

Chorus:
- Boss CH-1
- Boss CE-2
- EHX Small Clone
- Ibanez CS-9

Van de Carl Martin ChorusxII kon ik niets vinden.

Delay:
- Ibanez DE-7
- Boss DD-3

Maar ik denk dat ik toch beter in het echie moet testen om goed de verschillen te horen...

Ace 1.15.19
29 mei 2008, 22:34
Als je nog een delay zoekt zou ik een DE-7 van Ibanez aanraden. Ik zag hem laatst staan voor 20 euro, en het is helemaal geen slecht pedaaltje.
Ik heb hem nog nergens gezien voor onder de 60 euro. Eerder nog een paar tientjes meer... Waar ben jij geweest dan? :D

Jimwoud
30 mei 2008, 09:59
Ik heb hem nog nergens gezien voor onder de 60 euro. Eerder nog een paar tientjes meer... Waar ben jij geweest dan? :D
Die Ibanez is echt prima inderdaad, heb hem 2de hands voor 45 euro gekocht.