PDA

View Full Version : Controlplate microfonisch?



Danielovich
28 mei 2008, 22:11
Hallo, ik heb net de brug pup van mijn telecaster in het hout geschroefd. Hij zit dus niet meer vast aan de brug. Maar nu is mijn control plate microfonisch. want als je je vinger er op houd is hij stil, maar als je hem er weer afhaalt hoor je een ruis. en als je er op tikt hoor je dat op de versterker. Hoe kan ik dit wegkrijgen? Ik zag wel een soort van draad met een lusje eraan. deze hing aan een van de schroeven ( ik denk een aarde draad ofzo ) en ik heb hem weer aan de zelfde schroef gehangen. weet iemand waar het aan kan liggen?

Bvd.

B_2_the_a
28 mei 2008, 22:12
is je brug nog wel geaard?

bass blom
28 mei 2008, 22:12
stukje kauwgum er onder?

die draad is voor aarding.

Danielovich
28 mei 2008, 22:15
dus als ik het goed begrijp moet die aarde draad ( die met dat lusje ) weer aan de brug bevestigt worden?

jerome
28 mei 2008, 22:33
yes........

Danielovich
28 mei 2008, 22:37
Bedankt. :). mijn tele klinkt nu super dik. Het brug element sustaint als hel en klinkt lekker dik. Precies zoals het moet. Iedereen maar zeiken dat een brugpup van een tele schel is. NO WAY. hij kan klinken als een les paul.

frekie
29 mei 2008, 11:37
Hee Danilovich heb je fotoos hoe je dat hebt gedaan? Heb net een cheapo RW tele binnen, mijn handjes beginnen alweer te jeuken met dit soort posts :B

Danielovich
29 mei 2008, 11:46
Nee, ik heb er geen foto,s van

maar je kunt het heel makelijk zelf doen, Je schroeft eerst de schroeven waar het element mee aan de brug vast zit los. daarna schroef je de brugplaat eraf. en dan is het gewoon een kwestie van de schroeven in het hou schroeven en dan de brug plaat er weer op, dat is alles. je brug pup zit nu supervast en gaat geen kant meer op. als je er op tikt voel je gewoon al dat de hele body en beetje mee resoneert (onversterkt) en als je er op speelt hoor je gewoon dat het geluid dikke is geworden. maar je hebt nog wel steeds die scheur. en je hebt meer sustain.

Danielovich
29 mei 2008, 11:50
Ohja, je kunt het beste wat van dat grijze schuim onder de pup doen. dat werkt als '''veer'' en dat zorg ervoor dat de pup omhoog wil. Op youtube en google staan wel filmpjes en plaatjes van G.E. smith telecaster. Deze heeft hetzelfde.

De Beer
29 mei 2008, 12:32
Ga ik ook eens proberen..klinkt interressant.

Danielovich
29 mei 2008, 18:07
andy summers heeft het ook op zijn tele kom ik net achter.