PDA

View Full Version : Pod verdikke



stratje
28 mei 2008, 21:00
Beste forummannen (en vrouwen ;-)

Sinds kort speel ik in een bandje. Ik ben 36 jaar jong en redelijk onervaren.
Toen ik nog jong en mooi was kocht ik me een fender strat.
Die klinkt nog steeds geweldig... (als dat je smaak is tenminste).

Nu ben ik op zoek naar wat effectjes,... en om binnen ons bandje vrij veel aan te kunnen dacht ik aan een pod.

Nu vraag ik me af wat ik moet kopen...

De pod xt, pod xt live, pod xt pro, ...

wat is het verschil tussen deze drie (gelijkaardige) dinges?...

of hetzelfde maar van de x3 serie...

alvast merci,

Stratje

Nitefly7
28 mei 2008, 21:10
Google is je vriend, en anders www.line6.com (fabrikant)

kort gezegd:
Pocket pod = zakformaat Pod om te oefenen, minder uitgebreid
Pod XT = vorig model, al erg prima om mee te spelen, goede effecten
Pod X3 = nieuwste model, ook geschikt voor bas, met nog meer ('betere') effecten, beter klinkende versterker-simulaties ..

de 'Pro'-versies zijn dezelfde apparaten, maar dan om in een zgn. 19" rack te monteren (modulair opbouwen van je gitaar-apparatuur; in de regel duurder en meer om te slepen..)

de 'Live' versies, zijn de Pods, maar dan als vloermodel, om op een bestaande gitaarversterker of op de PA aan te sluiten, hiermee kun je je geluiden altijd met je voeten bedienen; ook wah/volume bijvoorbeeld..

bij de 'boon' of de 'pro' versies, dien je nog een apart floorboard/voetpedaal aan te schaffen namelijk..

Zelf heb ik ooit een Pod 2.0 gehad, die is nog steeds 2ehands goed te krijgen.. en erg bruikbaar..

Mijn advies: probeer ze eens uit bij een winkel en beslis dan..

persoonlijk vind ik de modellers (want zo noem je 'n Pod-achtige doos) van Vox net iets fijner klinken dan de Line6 Podjes.. de X3 en XT-serie vond ik al beter..
belangrijk is ook de eindversterking, wat ga je gebruiken om je Pod te versterken?
XT-live + actieve monitors is een goede, of XT-live naar de PA bijvoorbeeld..
anders kun je ook nog kijken naar zgn. Atomic Reactors, die een buizeneindtrap + speaker aan je modeller hangen..

zelf heb ik een M-Audio Black Box (Reloaded) die ook wel eens 2ehands, occasion of nieuw opduikt.. erg fijne simulaties en geweldige effecten..!

als je niet zoveel gekke effecten zoekt, maar vooral een rechttoe-rechtaan alles-in-1 oplossing, dan is de (NIEUWE!) Hughes & Kettner Attax-serie misschien iets voor je; 4 erg fijne versterker-kanalen met een kleine verzameling zeer bruikbare effecten...


Beste forummannen (en vrouwen ;-)

Sinds kort speel ik in een bandje. Ik ben 36 jaar jong en redelijk onervaren.
Toen ik nog jong en mooi was kocht ik me een fender strat.
Die klinkt nog steeds geweldig... (als dat je smaak is tenminste).

Nu ben ik op zoek naar wat effectjes,... en om binnen ons bandje vrij veel aan te kunnen dacht ik aan een pod.

Nu vraag ik me af wat ik moet kopen...

De pod xt, pod xt live, pod xt pro, ...

wat is het verschil tussen deze drie (gelijkaardige) dinges?...

of hetzelfde maar van de x3 serie...

alvast merci,

Stratje

stratje
28 mei 2008, 21:15
hey nitefly7

Ik heb een eindversterker gekocht (tech21 power engine 60) is enkel een eindtrap.

Mijn voornaamste vraag over de pod is of er een verschil is invb de drie Xt versies... kan de pro andere dingen dan de live en/of de gewone?

Ik heb liever dat de knopjes achter me staan zodat ik me niet moet bukken (word al wa ouwer hé ;-)

dan een footcontroller erbij...

groetjes
strat

VanBiLL.com
28 mei 2008, 23:22
Ik gebruik zelf een POD Xt en die bedien ik met een Behringer FCB 1010 midi controller. Gaat zeer goed. Je moet echter wel de FCB 1010 even herprogrammeren dat deze de juiste commando's geeft aan de POD (ik heb hem zo geprogrammeerd dat de FCB een beetje werkt alsof het een POD XT live is).

Je kan hetzelfde dus doen met een POD Xt Pro, 19" rackkie, hoef je niet te bukken en kan je alles met je voeten bedienen. Daarnaast zijn de FCB's zo ongeveer het enige wat Behringer wel goed maakt dus gig-proof...de mijne heeft in zijn lange leven al kilo's sigaretten-as en heel wat liters bier over zich heen gehad en heeft nooit dienst geweigerd...

stratje
29 mei 2008, 13:05
Hoi,

Is er een verschil tussen de xt pro en de xt? of is dat enkel de kast er rond (en/of nier) ?

g
strat

Nitefly7
29 mei 2008, 13:12
Hoi,

Is er een verschil tussen de xt pro en de xt? of is dat enkel de kast er rond (en/of nier) ?

g
strat


google.....

http://line6.com/podxtpro/ins_outs.html

http://line6.com/podxt/ins_outs.html

stratje
30 mei 2008, 11:45
Nog maar eens merci hé