PDA

View Full Version : switch tusse rythem en trebble afgebroken



richwoodplayer
28 mei 2008, 20:29
hallo
bij mijn gitaar is mijn switch tusse rythem en trebble afgebroken.
ik heb een LP model.
mijn vraag:
kan ik deze laten vervangen in een muziek winkel en hoe duur is dit ongeveer, of een site waar ik zo'n switchje kan vinden.

kevin :lp:

G.G.
28 mei 2008, 20:31
guitarsupplies of tonefactory leveren die dingen. Vervangen kan je zelf doen met een soldeerbout. Gebruik de zoekfunctie eens.

richwoodplayer
28 mei 2008, 20:33
ik had gezocht maar wist niet hoe t hete :cooler:
bedankt, maar ik heb zelf geen soldeerbout dus denk dat ik het toch laat doen in gitaar winkel.
lijkt me veiliger.

gerritje tralalalala
28 mei 2008, 20:39
heb je ook geen vriend ofzo die een soldeerbout heeft, het is echt heel gemakkelijk, het hoeft er ook niet netjes uit te zien ofzo, je mag het gewoon aan mekaar bakken.
het zit toch niet in het zicht.

richwoodplayer
28 mei 2008, 20:43
hmm, miss me broer wel.
moet ik ff kijke, eerst zo'n dingetje zoeke :satisfie:

Yannicks
28 mei 2008, 20:44
heb je ook geen vriend ofzo die een soldeerbout heeft, het is echt heel gemakkelijk, het hoeft er ook niet netjes uit te zien ofzo, je mag het gewoon aan mekaar bakken.
het zit toch niet in het zicht.


Als je kut bakt klinkt het ook kut. Knap solderen is wel vereist.

richwoodplayer
28 mei 2008, 20:47
om een nieuwe erin te zette moet je eerst het afdek kapje (de ronde) eraf hale toch?
en dan de draadjes weer op de goeie plek soldere?

inteDes
28 mei 2008, 20:57
Kan je ze niet gewoon terugsturen aangezien je ze net nieuw gekocht hebt?

richwoodplayer
28 mei 2008, 20:58
nou, aangezien dat weer verzendkoste kost en dan weer verzendkoste voor een andere, ben ik heel wat goedkoper uit met een nieuwe switch voor 3 euro dacht ik zo...

Speulert
28 mei 2008, 20:59
heb je ook geen vriend ofzo die een soldeerbout heeft, het is echt heel gemakkelijk, het hoeft er ook niet netjes uit te zien ofzo, je mag het gewoon aan mekaar bakken.
het zit toch niet in het zicht.

Ok naar jou moet je dus geen gitaar brengen voor het simpele reparatie werk

inteDes
28 mei 2008, 21:06
nou, aangezien dat weer verzendkoste kost en dan weer verzendkoste voor een andere, ben ik heel wat goedkoper uit met een nieuwe switch voor 3 euro dacht ik zo...

Normaal gezien heb je toch een vorm van garantie waaronder valt dat je kosteloos iets mag laten herstellen als het niet aankomt in de staat waarvan je het verwacht dus: gewoon perfect werkend zonder dat er iets kapot is? Of dat nu een schakelaartje van 3 euro is of niet, wat je koopt moet gewoon perfect in orde zijn. Of ben ik hier fout in?

Mr.Fingers
28 mei 2008, 21:12
Normaal gezien heb je toch een vorm van garantie waaronder valt dat je kosteloos iets mag laten herstellen als het niet aankomt in de staat waarvan je het verwacht dus: gewoon perfect werkend zonder dat er iets kapot is? Of dat nu een schakelaartje van 3 euro is of niet, wat je koopt moet gewoon perfect in orde zijn. Of ben ik hier fout in?

Ja, maar hij heeft z'n plank via het internet, op een internetwinkel gekocht, en om iets via garantie te repareren, moet je ze opsturen, en de verzendkosten zijn niet gedekt door de garantie...

macwilliams
28 mei 2008, 21:13
Mail die gasten met eventueel een foto erbij. Misschien kunnen ze je gratis een switch opsturen?

kalmah
28 mei 2008, 21:24
n fatsoenlijk toggle kost toch ook geen 3, maar 30 euro??

richwoodplayer
28 mei 2008, 21:30
hier voor minder;) ( zie link onderin)
maar ik stuur wel even een mailtje of ze zo'n schakelaarte kunnen opsturen onder garantie;)
miss dat t werkt, en anders ga ik eerst even bij de muziek winkel hier vragen en anders bestel ik deze,


http://guitarsupplies.nl/3-standen-schakelaar_-zwarte-knop--N_art_138.php

kalmah
28 mei 2008, 21:33
ik had het ook over een fatsoenlijke toggle, maar weet niet of je gitaar dat waard is..

http://www.musik-produktiv.de/gibson-les-paul-ts020-toggle.aspx

24 dan.. die prijzen vliegen ook echt omlaag..

richwoodplayer
28 mei 2008, 21:41
hmm, bij mij is alleen het topje eraf (het knobbeltje dus)
en op die site van jou staan ook alleen knobbeltjes, moet je die er dan op soldere of erop drukken?
zou wel handig zijn als ik alleen knopje hoef te kope en niet het totale schakelaartje :)

nevyn292
28 mei 2008, 21:42
is alleen dat knopje eraf gevallen of is echt je switch kapot?

anders kan je gewoon een nieuwe erop drukken, hoef je niks voor te solderen.

richwoodplayer
28 mei 2008, 21:47
alleen het knopje eraf, de switch doet het gewoon, is alleen klote switche zonder knopje.
wet ik veel dat je er zo een nieuwe op kan drukken, is me eerste gitaar met zo'n switch. hiervoor een ibanez gio gax 32 maar die had een schuif switch.
maar als ik er een nieuw dopje bij de gitaarwinkel voor kan kope is t meteen opgelost :D

nevyn292
28 mei 2008, 21:49
alleen het knopje eraf, de switch doet het gewoon, is alleen klote switche zonder knopje.
wet ik veel dat je er zo een nieuwe op kan drukken, is me eerste gitaar met zo'n switch. hiervoor een ibanez gio gax 32 maar die had een schuif switch.
maar als ik er een nieuw dopje bij de gitaarwinkel voor kan kope is t meteen opgelost :D

die schuif switch kan je ook een nieuw knopje op drukken, dus heeft niet zoveel daarmee te maken :hippie:

maar er is dus niks daarwerkelijk afgebroken? in dat knopje dat 'afgebroken' is zit geen ijzeren staafje? als er een stuk ijzerwerk is afgebroken => vervangen, en anders gewoon nieuw knopje erop doen.

is je knopje gespleten dan ofso? echt eraf breken lijkt me een beetje moeilijk

richwoodplayer
28 mei 2008, 21:53
geen idee, zat geen knopje bij toen ik hem binne kreeg, stokje is nog lang en ziet er niet afgebroken uit, dus zal wel een nieuw knopje op kunnen drukken. moet ik wel ff een nieuwe halen :satisfie:

bass blom
28 mei 2008, 21:56
hee, je hebt hem heel goedkoop, bij een hele fijne winkel, die raadde je ons allemaal vol overtuiging aan.
mail ze of bel ze en ze fixen het vast voor je :D

richwoodplayer
28 mei 2008, 22:01
jah, moet je zo'n knopje erop draaien of erop drukken?

rickert
28 mei 2008, 22:02
Waar zou het schroefdraad voor dienen denk je?

richwoodplayer
28 mei 2008, 22:03
erop draaien dus, dan wordt het een nieuwe switch, want er zit nog maar 1 randje schroefdraad op.
heb al mailtje naar de webwinkel gestuurd, nu w8te op antwoord..

B_2_the_a
28 mei 2008, 22:04
moet je maar geen richwood kopen
al zeker niet via internet!

richwoodplayer
28 mei 2008, 22:13
tuurlijk wel, alleen niet netjes van de webshop op er een te sturen met een gebroke switch.
als ik antwoord krijg dat ik geen nieuwe switch krijgdan ga ik wel even naar die winkel toe, ff uitlegge wat ik er van vind. dan krijg k vast wel een nieuwe :satisfie:
en anders is t gewoon een nieuwe kopen, is t probleem opgelost.
en het geluid en hoe de richwood speelt is prima, t enige probleem is de switch. klein dingetje. switcht nog gewoon als je t met je vinger doet, alleen het topje ontbreekt. :dontgeti:

bass blom
28 mei 2008, 22:16
komt vast wel goed dan
en anders ff
http://www.hetgelegevaar.nl/gestorven.jpg
doen

richwoodplayer
28 mei 2008, 22:18
haha, dan stuur ik m trug of verkoop m over marktplaats voor minder omdat de switch stuk is, maar t komt wel goed dus is niet nodig xD

richwoodplayer
28 mei 2008, 22:40
dus, dan ga ik morge na school even kijken of ik al een mailtje trug heb of ik een nieuwe switch krijg en zo niet dan ga ik even langs de gitaar winkel.
komt goed :D

Dark_Tranquillity
29 mei 2008, 09:02
En daarom gebruiken we alleen switchcraft switches :)

PS, die zijn waarschijnlijk duurder als de Richwood zelf.

richwoodplayer
29 mei 2008, 15:28
kan wel, k zoek zelf naar gwn een gibson switch om erin te zetten ;)

Minda
29 mei 2008, 15:30
Ik kan je wel helpen, ben regelmatig in Baarn omdat mijn ouders er wonen. PM maar bij interesse.

richwoodplayer
29 mei 2008, 18:50
altijd handig, heb je ge pmt ;)

richwoodplayer
30 mei 2008, 14:15
probleem opgelost, krijg een nieuwe switch van de web winkel opgestuurd.
komt morge met de post binnen zeggen ze.:D