PDA

View Full Version : 2 verschillende vragen!



hugo123
28 mei 2008, 20:27
Ik heb twee verschillende vragen.


1. Ik wil graag een MM (MetalMuff) kopen, maa na wat research in het forum las ik dat veel mensen dit pedaal (te) weinig laag had. IIs dit zo?



en 2. Als je naar dit liedje luistert en dan de intro (http://www.youtube.com/watch?v=JOIspSLfzrk) ) Dan hoor/zie je dat paul crook(gitarist) veel hoge feedbacks en pinch harmoics krijgt zonder veel aan te slaan(in deze intro nog beter te zien:en dan natuurlijk als de elektrische gitaar invaltLinkje 2 (http://www.youtube.com/v/KoYQTBKKlwc) ) Ik weet da hij "fernades sustainers gebruit, gebruikt hij die hier ook voor? En is er ook een pedaal wat dit kan op schematicsheaven zag ik wel een sustainiac edaaltje, moet ik deze hier voor bouwens, of is er een ander pedaaltje?

Mitch
28 mei 2008, 21:02
Ik heb je linkjes maar even aangepast, werkte voor geen meter. Voortaan eerst even terug naar de niet-full screen pagina voor je een URL wil gaan kopiëren ;)
Anyway, het klinkt allemaal zo plat als een dubbeltje. Het zou een sustainer kunnen zijn, maar ook gewoon een flinke processor met een flinke lading gain en compressie.

R.J
28 mei 2008, 21:03
te weinig laag in mijn metal muff?
Absoluut geen last van :chicken: gewoon de mid helemaal cutten.

hugo123
28 mei 2008, 21:41
Het zou een sustainer kunnen zijn, maar ook gewoon een flinke processor met een flinke lading gain en compressie.
MAar als ik veel gain heb, wordt het oncontroleerbaar en gaat het feedbacken als de pest, trouwnes ik vind het helemaal niet plat, ik vond het mooi :chicken:

Mitch
28 mei 2008, 23:28
Je kan het mooi vinden, maar plat is het wel, Ik bedoel: gecomprimeerd, heel weinig dynamiek. Dat kan dus aan de gain/compressie/etc. liggen, maar misschien is het inderdaad zijn sustainer. Ik ben bekend met die dingen en weet dat ze zo kunnen klinken, maar een sound als deze kun je dus ook op andere manieren bereiken.
Dat dit je thuis niet lukt door de gain te verhogen snap ik, ja :D

schizo910
29 mei 2008, 00:14
De metalmuff heeft genoeg laag hoor, wees maar niet bang. Ik vind het een fijn pedaal alleen ben ik niet zo te spreken over die Top Boost... (mijne kopen, zie sig)

R.J
29 mei 2008, 15:10
De metalmuff heeft genoeg laag hoor, wees maar niet bang. Ik vind het een fijn pedaal alleen ben ik niet zo te spreken over die Top Boost... (mijne kopen, zie sig)

Gebruik die top boost zelf ook nooit, vind alleen de rest van het pedaal wel fijn :hippie:

Nou ja nooit.... weinig.

hugo123
29 mei 2008, 16:08
De metalmuff heeft genoeg laag hoor, wees maar niet bang. Ik vind het een fijn pedaal alleen ben ik niet zo te spreken over die Top Boost... (mijne kopen, zie sig)Hoeveel vraag je ervoor, geef het antwoord maar in pm;)

hugo123
29 mei 2008, 16:22
Je kan het mooi vinden, maar plat is het wel, Ik bedoel: gecomprimeerd, heel weinig dynamiek. Dat kan dus aan de gain/compressie/etc. liggen, maar misschien is het inderdaad zijn sustainer. Ik ben bekend met die dingen en weet dat ze zo kunnen klinken, maar een sound als deze kun je dus ook op andere manieren bereiken.
Dat dit je thuis niet lukt door de gain te verhogen snap ik, ja :D En ook een bend maken dat ontaart in feedback, ik ga ff spelen met de compressor op mijn multieffect! Misschien ooit een losse kopen.

hugo123
29 mei 2008, 18:28
@schizo je hebt pm terug!