PDA

View Full Version : Ook maar even voorstellen



roy.l
28 mei 2008, 19:17
Goedenavond allen,

Ik zal mij ook maar even netjes voorstellen.

Voor mij is dit de eerste stap in het muziekwereldje, hopenlijk kunnen jullie met zn allen mij een beetje wegwijs maken?

Mijn naam is roy laurentzen, 28 jaar, Getrouwd met Jennefer en we hebben samen een dochtertje Britt genaamd.
Ik ben werkzaam in de autobranche als verkoopadviseur.
Woonachtig in Elst gld al heel wat jaartjes, en ja hobbies...tja muziek beetje sporten enz.

Muziekvoorkeur is eigenlijk heel breed, maar mijn fav. band is toch wel de rhcp, maar ook tracy chapman, lenny kravitz, golden earing, the kooks, aha, enz...

Mijn gitaar=....tja dat gaat pas aanstaande maandag gebeuren, dus heb zelf geen ervaring in een band ofzo, wil zelf akoestisch gaan spelen...iemand een suggestie voor een goede betaalbare beginnersgitaar tot 200 euro..

Voor verdere vragen just ask!

Harry
29 mei 2008, 10:11
hoi Roy, welkom! Kijk voor je vraag anders even in het topic over akoustische gitaren, er zijn genoeg kenners die je meer kunnen vertellen.

roy.l
30 mei 2008, 22:02
bedankt voor je reactie.....
maar heb net een tanglewood tw 170 as aangeschaft....echt een supermooie gitaat!!!!

hopen dat met een hoop oefenen ik een hoop schik krijg met deze gitaar..
voor mijn gevoel geen verkeerde aanschaf

richwoodplayer
30 mei 2008, 22:06
tanglewood is een prima gitaar;)
zat er vandaag zelf ook nog naar te kijken:)

ik speel zelf veel golden earring.
als je n beetje akkoorden kan pakken is dit een prima site waar je alle gitaar muziek van de golden earring af kan halen door simpelweg op albums te klikke het album aan te klikke waar het nummer in staat dat je wilt leren en spele maar!

http://www.goldenearringchords.nl/albumpagina.htm

roy.l
30 mei 2008, 22:21
thanks mister richwood....heb je echte sites waar ik met geluid en tabs liedjes kam leren spelen....enige tips?

richwoodplayer
30 mei 2008, 22:54
op youtube staan goeie gitaar lessen (wel in t engels)
moet je gewoon guitar lessons intype en dan zie je vanzelf wel wat interesants;)
ene rinkie heeft veel lessen staan, ook golden earring hij legt het wel goed uit.
gewoon rinkie intype, moet je vanzelf wel de lessen vinden.

hansli
30 mei 2008, 22:59
tip 1:

ga liedjes spelen die je zelf meezingen kunt, tabs en lyrics kun je overal op internet vinden.
je hoeft ze natuurlijk niet goed te zingen, als het maar zuiver is........

hier zul je heel veel van gaan leren, en gewoon simpel beginnen natuurlijk; ik ben begonnen met "good year for the roses", heel mooi 3-accoorden-nummer op A, D en E, open accorden, het makkelijkste wat er is op de gitaar, en ozo mooi, mits goed gedaan natuurlijk :hippie: ....

leer je meteen iets over klassieke accoordenschema's...........

veel plezier

richwoodplayer
30 mei 2008, 23:13
ik begin met de basis blues, dus ook A, AM, EM em E en D
nu heb k m zelf uitgebrijd met stukjes solo ertussedoor, klinkt wel leuk.
moet ff kijke of k t een keer op kan neme, miss als niemand thuis is, hoor je er niks doorheen en heeft er niemand last van. en uiteraard even kijken hoe het klinkt.
k moet zegge, bent toch wel heel snel vooruit gegaan in 3 jaar :)
maar idd, je kan ook blad muziek met tekst uitprinte waar de akkoorden bove de tekst staan bove het woord waar je het akkoord moet pakke als ze dat woord zingen, begin je gewoon rustig met meespelen op het liedje;)
dit soort bladmuziek staat dus ook op de golden earring sitel;)

tip: angel of sounds of the screaming day van de golden earring is prima begin nummer, ik begon met sound of the screaming day ;)

roy.l
30 mei 2008, 23:23
oke bedankt jongens......moet gewoon rustig ergens beginnen de rest komt met veel oefenen vanzelf......dacht ook dat er progamma's op internet waren waar je de muziek bij had en plaatjes waanneer je waar je vingen aan moet slaan?

richwoodplayer
30 mei 2008, 23:31
wel n keer ergens gezien, maar weet niet meer waar.
maar t is allemaalte leren gewoon van blad muziek, is eigenlijk makkelijker dan wat jij bedoelt.
je moet het eerst langzaam kunnen spelen en een soepele pols krijge voor de slag, de snelheid komt vanzelf als je het eenmaal kan spele en de akkoorden zuiver kan pakken ;)