PDA

View Full Version : AArrrGghg....



Mattia
28 mei 2008, 17:29
Even spuien hoor...

De planning was om minimaal 4 gitaren mee te nemen naar de DGBM: stratje, tele, archtop dinges, en de left kelly/explorer-achtige. Maargoed, dan begint de gekkigheid/drukte:

- Oudste co-schap beginnen (dus: zaalarts spelen). Lange dagen. Erg leuk, erg uitdagend, maar wel best vermoeiend.
- Gaat je PC dood terwijl je nog werk heb liggen, dus dat zijn weer uren die je niet terug krijgt.
- Ben je net klaar met voorzichtig, met handschoenen en al om vetten te voorkomen, een strat, tele en explorer te schuren, ga je je System III Clearcoat Epoxy halen om mooi de porien te vullen zodat je vandaag kan schuren en 3 lagen lak (Rustin's Plastic Coating) kan spuiten, kom je erachter dat je epoxy hardener gemuteerd is, de plastic fles van binnen uit heeft verteerd, en geheel onbruikbaar is geworden. De hars zelf is gewoon prima en helder, maar daar heb ik dus geen moer aan.
- Je locale modelbouw winkels hebben geen Z-poxy Finishing Resin, en de site waar je meestal dat soort spulletjes bestelt stuurt een bericht in de trant van '...hij is in bestelling bij de leverancier'. Nou, lekker.

Komt op het volgende neer: ik heb nu drie gitaren die klaar zijn om te lakken, eentje waarvan ik hopelijk vanavond de hals inlijm, maar eigenljk geen enkele 'afgebouwde' gitaar die ik echt mee zou willen nemen (de akoestische is wat te afgeragd, moet een nieuwe topkam hebben, neck iets resetten, en voor de rest heb ik alleen nog 'oude' gitaren liggen die ik nu toch echt niet goed genoeg vind...).

Bah.

Aan de positieve kant: binnen 2-3 weken komt alles wel binnen, zijn 4 gitaren bijna in een keer helemaal af, heb ik nog maar 2 akoestische gitaren in de startblokken, en kan ik me storten op het volgende electrische projectje...

Javaca
28 mei 2008, 17:46
Het lijkt wel een virus te worden dat nčt voor de meeting alles fout gaat.:chicken:

JazzBass
28 mei 2008, 18:11
Hebben we met de band altijd voor een optreden.. of ik ben een stemknop van m'n steinberger kwijt, het sustainpedaal van de toetsenist is kapot, de gitarist zijn floorboard is kapot.. :P

OT: kun je ze niet met een andere lak afwerken dan?

no 1 hops
28 mei 2008, 18:22
@mattia
misschien domme opmerking van me maar misschien zijn die niet zo goede juist wel goed om mee te nemen.
dan zien anderen ook dat je een groei proces hebt gemaakt en dat werkt juist weer motiverend.
super modellen kunne juist iets geven van 'ach laat ik er maar niet aan beginnen, dit lukt met nooit'.

Mattia
28 mei 2008, 18:46
Nouja, daar heb je ook wel weer gelijk in, maar het is ook een beetje kwestie van je eigen standarden hooghouden. En die grenzen verleg je altijd wel weer, stukje bij beetje. En zo'n groei, die zie je pas als je ook een 'huidig' instrument van me in handen krijgt, zeg maar.

JazzBass: de lak is het probleem niet, de vuller wel. 'Gewone' epoxy vertrouw ik niet echt (geen ervaring mee in deze toepassing, te dik, hard minder goed uit, heeft een wat te gele tint), en andere vullers heb ik niet, en kan ik niet op tijd krijgen. Verder zijn de olie en waterbasis vullers die ik in het verleden heb gebruikt toch dingen die flink lang moeten drogen en vaak 3x aangebracht moeten worden. Epoxy is dan wel 24 uur, maar dan kun je gaan coaten.

En swamp ash fender-achtigen een olie, non-gloss finish geven, dat vind ik maar niks. Met zichtbare porien al helemaal niet.

Javaca
28 mei 2008, 19:23
@mattia
misschien domme opmerking van me maar misschien zijn die niet zo goede juist wel goed om mee te nemen.
dan zien anderen ook dat je een groei proces hebt gemaakt en dat werkt juist weer motiverend.
super modellen kunne juist iets geven van 'ach laat ik er maar niet aan beginnen, dit lukt met nooit'.

Misschien moet ik m'n eerste projectje dan maar eens meenemen, goed voor de Wall of Shame.:hippie:

charlotte
28 mei 2008, 19:33
Hey Luitjes :)

@Mattia ; ja balen is dat.

Hoop niet dat het een virus is, dan krijgen we er allemaal mee te maken :( ,
ik neem zondag ook mij huidige projecten mee,zijn nog laaaang niet klaar,maar zoals door "no 1 hops" gezegd,leek het me leuk voor vooral het publiek te kunnen zien wat er zoal onder de lak zit.

groetjes Charlotte :lp:

Mattia
28 mei 2008, 20:21
Hey Luitjes :)

@Mattia ; ja balen is dat.

Hoop niet dat het een virus is, dan krijgen we er allemaal mee te maken :( ,
ik neem zondag ook mij huidige projecten mee,zijn nog laaaang niet klaar,maar zoals door "no 1 hops" gezegd,leek het me leuk voor vooral het publiek te kunnen zien wat er zoal onder de lak zit.

groetjes Charlotte :lp:

Oh, dat ga ik ook zeker doen, maar het leek me ook wel leuk om minstens een 'complete' gitaar mee te nemen uit de huidige groep-in-aanbouw. Maarja, zo niet, dan heb ik wel een hele selectie instrumenten in verschillende stadia van constructie.

G.G.
28 mei 2008, 20:26
Ach.. mijn tele is ook nog niet af, en die gaat ook mee. En wat dacht je van het laatste project van Hugo :sneaky:

Javaca
28 mei 2008, 21:54
Hey Luitjes :)

Apart, dacht vanmorgen precies hetzelfde toen ik opstond en naar m'n werkbank keek... :)

@Mattia:
Ben ook wel benieuwd naar de onafgebouwde.
Misschien toch nog een eerder bouwsel meenemen?

Mattia
28 mei 2008, 23:19
Apart, dacht vanmorgen precies hetzelfde toen ik opstond en naar m'n werkbank keek... :)

@Mattia:
Ben ook wel benieuwd naar de onafgebouwde.
Misschien toch nog een eerder bouwsel meenemen?

Welke onafgebouwde? Ik heb namelijk ook een oude die nooit afgebouwd zal worden omdat ik het niks meer vind....telt dat ook mee?

no 1 hops
28 mei 2008, 23:59
Welke onafgebouwde? Ik heb namelijk ook een oude die nooit afgebouwd zal worden omdat ik het niks meer vind....telt dat ook mee?
waarom zijn die docu's zo intressant over bedrijven die ooit eens met iets begonnen zijn.
the log van gibson, was er ook niet een fryingpan?

(al kom is dus niet het zou leuk zijn dat in een foto serie te mogen zien later als de meeting geweest is)

Javaca
29 mei 2008, 01:27
Welke onafgebouwde? Ik heb namelijk ook een oude die nooit afgebouwd zal worden omdat ik het niks meer vind....telt dat ook mee?


Doelde meer op die afgeragde akoestische en de projecten die je nu nog niet af krijgt.