PDA

View Full Version : Vraag over LUIDheid



Randolph
28 mei 2008, 16:42
Hoi mensen
Ik heb hier een London City 100watt top boven op mijn Marshall 1960AV staan.
Hij zoemt als de beste, maar de sound is ongelooflijk mooi.
Er is alleen een probleem: hij is ZO LUID!!! als het volume op 1 staat wordt m'n woonkamer al vernietigd. Ik heb 'm straks wel nodig als m'n band weer het podium op gaat, maar ik denk dat ie dan nog veel te veel volume heeft om goed door te versterken.
Ik geloof dat ik een power attenuator nodig heb, maar nu is mijn vraag:

is een power attenuator de beste oplossing EN welke zijn nog verkrijgbaar?

Ik geloof dat die marshall power brake niet meer verkocht wordt en rackversies zie ik ook nergens. Volgens mij wordt alleen de THD Hotplate nog verkocht, maar die is erg duur en is dat wel wat ik zoek? Ik hoop dat jullie mij hier advies over kunnen geven.
Groet!

pol
28 mei 2008, 18:31
zuid-limburg ?

Ga langs bij Ives Pexters in Tongeren en laat u daar een mastervolume inbouwen, kost stukken minder als een attenuator en werkt even goed.

Randolph
28 mei 2008, 21:49
misschien geen slecht idee. bedankt!

ik was al langzaam op zoek naar een mooie single channel buizen top,
maar we zullen zien he...

heinz3110
28 mei 2008, 22:31
.
als het volume op 1 staat wordt m'n woonkamer al vernietigd.
Groet!

Kom eens langs. Scheelt mij een hoop werk om mijn tussenmuur van mijn woonkamer uit te breken. :)

paulusdeBKB
28 mei 2008, 22:53
Mocht je toch de powersoak route inslaan: Koch maakt en verkoopt de Load Box. Deze werkt prima. Wel even goed kijken dat je de juiste versie koopt (ze zijn te krijgen in een 4, 8 en 16 Ohm-versie)

DaveItUp
28 mei 2008, 23:04
Gewoon een ppimv(master) erin laten zetten. Werkt perfect!

Randolph
30 mei 2008, 11:33
bedankt voor de goede tips. ik heb eens naar drtube gemaild. es kijken wat die ervan zeggen.