PDA

View Full Version : Audacity viel uit



GunMetalBlue
28 mei 2008, 16:29
Je kent het!

Heel nummer klaar, valt dat kreng uit!


Hoe oh hoe recover ik die temporary files?? als in: niet manueel? :dontgeti:


Thanks...

hansli
29 mei 2008, 00:47
Hoe oh hoe recover ik die temporary files?? als in: niet manueel?

niet!

je zult moeten zoeken in de opties van audacity waar de files opgeslagen worden, en dan gaan ploeteren......

enneh, ik wil niet vervelend doen, maarreh, gebruik je windows?

zoja, dan raadt ik je aan je muziekdingen in de toekomst op linux te gaan doen, daar is ook audacity voor, veel stabieler.............. ubuntu is gebruiksvriendelijk, en je kunt windows gewoon blijven gebruiken natuurlijk

Roman
29 mei 2008, 07:55
Die laatste opmerkingen zal ik maar negeren :)

Volgende keer "opslaan" zo nu en dan, domoor. Zit er in Audicy niet een optie dat je automatisch om de zoveel minuten de boel opslaat?

eigenschuld, dikke bult zeggen ze dan. Maar zuur is het wel.

rocker_71
29 mei 2008, 10:19
Misschien even bij Audacity (sourceforge?) checken?
Volgens mij maakt audacity zelf tijdelijke bestanden aan, aud-files ofzo. Als het programmsa bij mij crasht (ligt meer aan mijn Windows98), dan vraagt ie de volgende keer bij het opstarten wat er moet gebeuren met deze bestanden.

kevaho
29 mei 2008, 13:54
Ik word een beetje melig van die Linux reacties de laatste tijd... Maar goed, dat even ter zijde

Inderdaad, zoals Roman schrijft: tijdelijk opslaan!!

Gelukkig heeft iedereen zoiets wel eens meegemaakt en gelukkig blijft het altijd maar bij die ene keer. Zolang er geen geld mee gemoeid is, is het nog niet zo erg. Dan ben je alleen maar wat tijd en enkele ideen kwijt. Geloof me, dat is nog niet zo erg ALS je ervan leert.

Ik doe altijd mijn sessies opslaan als volgt:

naamsong en datum bijvoorbeeld;

ideetje 29052008

morgen werk hier bijvoorbeeld aan verder en dan krijg je:

ideetje 30052008

en zo verder

wekelijks kopieer ik ook heel de harde schijf waar mijn audio op staat over naar een externe harde schijf.
Op die manier ben je toch altijd wel veilig want er mag vanalles gebeuren zoals je sequenzer die vastloopt en de autobackups niet meer kan openen of je harde schijf die crasht. Je bent nooit data kwijt, of teminste toch niet al je data.

Groeten Kevin,

frank44
31 mei 2008, 10:27
zoja, dan raadt ik je aan je muziekdingen in de toekomst op linux te gaan doen, daar is ook audacity voor, veel stabieler.............. ubuntu is gebruiksvriendelijk, en je kunt windows gewoon blijven gebruiken natuurlijk

Dit lijkt me dan meer een probleem in audacity...
Het kan natuurlijk zijn dat de linux versie stabieler is

Het voordeel van linux in dit opzicht zou dan in mijn ogen ardour zijn, ook freeware, maar beter geschikt om op te nemen. Werkt ook op Mac overigens