PDA

View Full Version : Te duur??



UutGrunn
28 mei 2008, 13:40
Hoi, ik heb al wat meningen gelezen over een epiphone les paul special 2,

die zijn nogal verdeeld heb ik begrepen, de een vind hem wel goed, de ander niet.

Het probleem is echter dat ik niet echt een ruim budget heb voor een andere gitaar.
Nu kan ik er één kopen 2e hands, alleen voor €150 met een tribal planet brave 3 tas.

Is dit te duur? of valt het mee, ik heb zelf 50 minder geboden omdat ik zelf dacht dat 100 euro wel de max is voor deze gitaar aangezien hij nieuw niet zo prijzig is en deze ook nog eens 2e hands is.

Herman
28 mei 2008, 13:43
Is de nieuwprijs van die dingen niet maar even over de 200euro? Tenminste dit kan ik mij heugen van een tijdje terug. Voor 150 euro zou ik in elk geval een andere gitaar kiezen als de Special II.

UutGrunn
28 mei 2008, 13:51
daarom had ik ook 100 geboden, het zal me eerlijk gezegd een worst zijn of ik er wel of niet een tas bij krijg, heb er zelf ook wel 1 liggen en ga er toch haast niet mee op pad.

Zelf dacht ik eraan om er met de tijd andere humbuckers in te zetten, maar goed, ik heb er niet zo heel veel kijk op of dat het waard is.

wat voor gitaar raad jij me aan dan voor die prijs, ik ben nl wel op zoek naar een lp model.

m'n budget is trouwens ong €200

zeiler
28 mei 2008, 13:55
een LP special 2 krijg je al voor 190 euro nieuw...

150 euro is dus echt not done... zo bijzonder zijn ze nou ook weer niet :p

en so what, een tas heb je, dus da's oo kniet echt nodig ofzo :)

ik zou gewoon eens lokale gitaarboeren afstruinen om eens te zien wat ze hebben :p

maar 150 € vindt ik flink prijzig!

UutGrunn
28 mei 2008, 14:02
de lokale gitaarboeren hier zijn
EuroDisc: die hebben alleen richwood Caliber en washburn
en Muziekhuis Leo: Duur! iig boven mijn budget, die verkoop gibsons fenders deusenberg noem maar op,

Ik ben iig niet zo goed dat ik op een Gibson ofzo ga spelen haha

RobertoL
28 mei 2008, 14:03
Hier is ie zelfs minder:

http://www.thomann.de/nl/epiphone_les_paul_special.htm

tas:

http://www.thomann.de/nl/thomann_gigbag_egitarre.htm

pupanus1
28 mei 2008, 14:10
Topic starter heeft een PMmetje :)

Herman
28 mei 2008, 14:16
de lokale gitaarboeren hier zijn
EuroDisc: die hebben alleen richwood Caliber en washburn
en Muziekhuis Leo: Duur! iig boven mijn budget, die verkoop gibsons fenders deusenberg noem maar op,

Ik ben iig niet zo goed dat ik op een Gibson ofzo ga spelen haha

Kennelijk woon je bij mij in de buurt!
EuroDisc ben ik al een tijd niet meer geweest, maar vond ik geen hele geweldige winkel. Aardige vent wel, maar wat mij betreft een te beperkt aanbod met eigenlijk alleen maar hetzelfde (veel Richwood iig).

Leo moet je sowieso geen gitaren kopen, ze vragen daar veel te veel voor hun spullen. Meer als een setje snaren haal ik er niet weg, verder opzich wel redelijk gastvrij wat betreft het proberen van spullen, maar ik zou grote aankopen nooit bij deze winkel doen.

Is er niet een mogelijkheid dat je een dagje naar groningen gaat? Zodra de bussen weer rijden even een middagje westerhaven, kun je voor de deur afgezet worden, en zo lang doe je er niet over. Desnoods pik je Tonika ook nog even mee..

UutGrunn
28 mei 2008, 14:22
Ik ken eigenlijk niet echt wat in westerhaven, en daar komt bij dat ik een auto heb dus de bus is niet nodig.

Weet je goeie winkels in die buurt dan? beetje in mijn budget?
ik weet dat mijn budget niet al te ruim is maar er moet vast iets zijn, al dan niet 2e hands,

Die site die RobertoL aangaf is trouwens ook niet verkeerd.

UutGrunn
28 mei 2008, 14:38
Ik zie dat ie bij Tonika zelfs te koop is voor €139

Onkelpazuzu
28 mei 2008, 14:46
Ik denk dat hij Muziekhuis Westerhaven bedoelt; geen plaatsje dus, maar een winkel in Groningen stad (aan de A-straat). :) Ik vind het zelf een fijne winkel; ze zijn kleiner dan Tonika, maar qua prijs verschillen ze volgens mij niet veel en ik hou zelf wel van kleine muziekwinkels.

janpetrarca
28 mei 2008, 14:58
de lokale gitaarboeren hier zijn
EuroDisc: die hebben alleen richwood Caliber en washburn
en Muziekhuis Leo: Duur! iig boven mijn budget, die verkoop gibsons fenders deusenberg noem maar op,

Ik ben iig niet zo goed dat ik op een Gibson ofzo ga spelen haha

Je woont bij mij in de buurt! Ik heb een Richwood gekocht bij Eurodisc. Kale winkel maar wel leuk, en ze zijn erg behulpzaam

UutGrunn
28 mei 2008, 15:23
ow kijk eens aan dat zijn er al 2,

ook beide in stadskanaal?

Ik heb eens gekeken bij muziekhuis westerhaven (site uiteraard :P)
zit vlak bij de mediamarkt zag ik.

ik denk dat ik van 't weekend maar eens een kijkje ga nemen in de stad.

janpetrarca
28 mei 2008, 15:31
Ik kom van K'noal. Tonika is echt ook een leuke winkel om te shoppen: een nadeel, je krijgt er teveel gas van. Ik zou er wel 20 gitaren wilen kopen als mijn budget het toeliet ( en mijn vrouw natuurlijk hahaha)

Herman
28 mei 2008, 15:43
Mussel :)

Maargoed, Westerhaven is klein, en je zult even moeten vragen of je ergens op mag spelen, want alles staat heel dicht op elkaar en je kunt niet overal even goed bij komen. Maar als je vraagt mag je vrijwel altijd wel ergens op spelen, zijn ook behulpzame en aardige lui daar.

Tonika is stuk groter, meer versterkers, en ik denk ook wel iets meer gitaren, maar daar hebben ze er naar mijn idee toch minder verstand van als Westerhaven. Verder wel goeie ervaringen daar bij Tonika, ik heb al vaker netjes een kopje koffie aangeboden gekregen, en je kunt daar lekker testen wat je wilt.

Als je de tijd hebt gewoon in beide winkels even kijken!

LP_CL
28 mei 2008, 16:06
Probeer voor die 200 een G400 tweedehands te vinden. Dat zal je al een stuk beter op weg helpen.

UutGrunn
29 mei 2008, 03:54
ik zal nu wel als een complete noob klinken, maar wat is een G400, want heb er niet zoveel verstand van.

Ik denk dat ik van 't weekend wel ff ga kijken bij beide winkels, wie weet zit er wat tussen wat mij aanspreekt.

UutGrunn
29 mei 2008, 04:49
Weten Jullie trouwens iets over de merken Johnson en Keiper?
Ik heb namelijk gehoord dat een Keiper best een goede prijs kwaliteit verhouding heeft.
Of begin ik hier nu hevig te vloeken? :p

JeroenSchaaf
29 mei 2008, 06:11
Weten Jullie trouwens iets over de merken Johnson en Keiper?
Ik heb namelijk gehoord dat een Keiper best een goede prijs kwaliteit verhouding heeft.
Of begin ik hier nu hevig te vloeken? :p

Je begint niet te vloeken hoor, maar als ik jou was zal ik van die merken afblijven ;)

Ga gewoon eens naar westerhaven of tonika en laat je adviseren, kijk of de gitaar je lekker in de hand ligt, lekker speelt, geluid goed is!
:satisfie:

pannekoek
29 mei 2008, 07:39
ik zal nu wel als een complete noob klinken, maar wat is een G400, want heb er niet zoveel verstand van.

Ik denk dat ik van 't weekend wel ff ga kijken bij beide winkels, wie weet zit er wat tussen wat mij aanspreekt.


dit is een epiphone g-400
http://cachepe.samedaymusic.com/media/quality,85/brand,sameday/G400-CH-2ae85a69cab902038718ba7f36eb3284.jpg

prima gitaar voor z'n geld

GibsonDC
29 mei 2008, 15:26
Verschrikkelijke gitaar die epi special 2. Heb er wel eens op gespeeld bij een vriend van mij. Ontstemt als de ziekte, en vind de klank niet echt om naar huis te schrijven. Hals voelt als plastic eentonig geluid totaal geen warm geluid echt gewoon dissonant en schel. En ik snap niet hoe iemand kan zeggen dat dit een 'goeie' gitaar is.
Succes!

pupanus1
29 mei 2008, 16:25
Ik heb een EPI Special II en die ontstemd echt niet snel hoor. De tuners voelen wel super cheap en het stemmen is cru maar eenmaal gestemd blijft hij netjes. Ik krijg er zeker wel een warm geluid uit op clean. De neck pup voor een gitaar van onder de 200 euro is het geen slechte koop. Echter zodra je lager dan drop D gaat spelen trekt dat ding het niet meer met distortion dan valt heel je sound uit elkaar :)

En de electronica is ruk maar dat is op elke Epi zo :D (bukt voor de bakstenen)

JipStoop
29 mei 2008, 16:46
En de electronica is ruk maar dat is op elke Epi zo :D (bukt voor de bakstenen)

Niet op mijn G-400 hoor, al heb ik ze vervangen voor DiMarzio's :)

Bram+
29 mei 2008, 16:46
Het kan in ieder geval niet echt als een Les Paul klinken met een linde body. Het is geen slechte gitaar voor die paar tientjes, maar het blijven margegitaren. Een Epi standard kost misschien twee keer zo veel, maar is ook twee keer zoveel gitaar. Als je jezelf toch vastpint op een Les Paul en het ook persé een Epiphone moet zijn (hoewel dat in theorie net zo veel een Gibson is als een Richwood-kopie, maar dat terzijde), dan zou ik gewoon heel even doorsparen.

pupanus1
29 mei 2008, 17:02
Het klinkt ook niet als een Les Paul, en het is zelfs een laminaat van linde met een ander houtsoort weet niet meer welke. Dat stond eerst ook gewoon op de epi site vraag me af waarom ze dat eraf hebben gehaald :)

Edit:

Niet Linde met een ander houtsoort, blijkbaar zijn de oudere special II's met een laminaat van Alder en Maple. Vraag me af waarom ze op Solid Basswood zijn over gegaan dan.

GibsonDC
29 mei 2008, 17:05
Toevallig dat je hem te koop hebt staan;) . Ik blijf bij me standpunt dat het bagger gitaren zijn. Maar voor het geld is het niet verkeerd voor een beginneling of ik had misschien net een maandag exemplaar in me handen??. succes met de verkoop.

pupanus1
29 mei 2008, 17:09
Nee dat hij te koop staat heeft er niets mee te maken of ik het een goede of slechte gitaar vind. Als ik het een slechte gitaar had gevonden had ik 'm nooit gekocht, ik heb m als goedkoop back up (oefen)gitaartje gekocht omdat toen der tijd mn Aria heen en weer stemmen irritant was vanwege de Kahler brug :)

Alleen is hij nu overbodig omdat ik het met mn Aria en ESP ook af kan, en de electronica is bagger erin de pick up switch moet vervangen worden. Daar ben ik harstikke eerlijk in, maar dat ding is echt toon vast :)

Het is een beginners gitaar en een goedkope back up (oefen)gitaar. Ik zou er ook NOOIT mee optreden oid :D Dat ding komt de slaapkamer niet uit haha

UutGrunn
30 mei 2008, 03:22
Goed, ik lees hier jullie meningen net even door, nou is het zo dat ik al op m'n 16e een gitaar heb gekregen voor m'n verjaardag, en dat was een Aria pro II FS series. (strat model) :confused:
wou graag drummen en kreeg een gitaar omdat mijn moeder geen drumstel in huis wou hebben. :p

Ik verdiep me nu sinds een half jaar eigenlijk pas in het gitaar spelen, dus lijkt me niet dat ik dan echt een dure gitaar nodig heb.
Maar die aria is niks meer, vanaf de hals lopen een paar scheuren in de Body
En hij klinkt nergens naar (3 singles) en speelt vrij stug, snel spelen wil iig niet zo best.

Ik wil dus graag een les paul model hebben omdat ik dat model gewoon mooi vind en een lp naar wat ik begrepen heb een mooi geluid heeft, heb ook wel eens een lp gehoord en klinkt super.:rockon:

Maar zo'n geluid hoef ik dus niet van een special II te verwachten?

Is er überhaupt iets wat een beetje in de buurt komt dan in die prijsklasse of praat ik dan over een prijsklasse boven de 300 euro?

Vind die G-400 trouwens niet echt mooi, niet mijn smaak...

harrie
30 mei 2008, 07:14
Ik begin sowieso wat flauw te worden van de prijzen van tweedehands gitaren op Marktplaats. Vooral bij Squier gitaartjes lijkt men helemaal geen realiteitsbesef meer te hebben. Vandaar dat er zoveel op marktplaats staan. Men snapt bijvoorbeeld niet dat het qua prijs nogal wat uitmaakt of je een squier uit de affinity, standard of custom serie hebt. Het staat er bijna nooit bij. Dus moet je eerst weer mailen om meer informatie. Dan blijkt vaak dat de gitaar slechts 10 Euro goedkoper is dan nieuw in de muziekwinkel. Ik heb onlangs een versterker op marktplaats gezien die 20 Euro duurder was dan nieuw in de winkel. Mexicaanse Fender Stratocasters worden bijna niet onder de 450 Euro aangeboden. dan doe je er toch 125 Euro bij voor een nieuwe? Een refretbeurt kost je 200 Euro. Op dit Forum is wel eens gesproken over een redelijke tweedehands prijs. Conclusie was dat 50 - 60 % van de nieuwprijs een redelijke norm is. Zelf houd ik me daar altijd aan als ik een gitaar te koop aan bied. ALs ik dan zelf een tweedehands moet aanschaffen Lukt dit niet voor een redelijke prijs. Dan maar een paar tientjes meer betalen voor een nieuwe met nieuwe snaren, nieuwe frets, garantie en gratis afstelbeurt. Misschien zijn er te veel mensen die zomaar "een leuk gitaartje' kopen zonder eens goed rond te kijken en zich een oordeel te vormen over de redelijkheid van de prijs.

UutGrunn
30 mei 2008, 13:38
ja je hebt wel gelijk, Ik heb ook al epi lp special II gezien op marktplaats voor boven de 200 euro, richwood lp van 300 euro Behringer V-amp voor 80 (dat kost ie nieuw ook). :stop:

Voor iemand die er niks vanaf weet is dit aardig vervelend natuurlijk, ik weet ook niet precies wat iets mag kosten, sommige gitaarmerken ken ik niet, modellen ken ik ook niet allemaal.

Ik kijk meestal na wat de nieuwprijs is, ook al verschilt dat soms ook heel erg.
Die 50 - 60 % van de nieuwprijs wist ik ook niet, wel een handig weetje als je er niet zo'n kijk op hebt. :satisfie:

Dark_Tranquillity
30 mei 2008, 13:50
50% is wel mooi. Mijn SL2H (midden 2007, onbespeeld) was alleen in nieuwstaat voor 50% van de nieuwprijs :D

pupanus1
30 mei 2008, 13:54
50% vind ik persoonlijk wel extreem als hij in nieuwstaat is ik zou eerder indd 60 tot 70% normaal vinden voor een gitaar die niet meer dan 2 jaar oud is.

Bram+
30 mei 2008, 13:55
Ik wil dus graag een les paul model hebben omdat ik dat model gewoon mooi vind en een lp naar wat ik begrepen heb een mooi geluid heeft, heb ook wel eens een lp gehoord en klinkt super.:rockon:

Maar zo'n geluid hoef ik dus niet van een special II te verwachten?
Om het simpel te houden: Nee. Zo'n special II ziet er van achter uit de zaal misschien uit als een Les Paul, maar daar houdt het ook zo ongeveer op. Bodyhout is drastisch anders, nekverbinding is drastisch anders en de electronica is uit de prijsklasse goedkoopst. Het ligt er daarentegen ook wel een beetje aan in hoeverre je het Les Paul-geluid wil benaderen. Ook de ene Gibson is de andere niet.

Is er überhaupt iets wat een beetje in de buurt komt dan in die prijsklasse of praat ik dan over een prijsklasse boven de 300 euro?
Niet persé. Tweedehands is er voor om en nabij de 300 misschien een Epi LP Standard te scoren, en anders kom je bij kopiën van andere merken uit, zoals bij die van Richwood. Kwalitatief niet barslecht en volgens de kenners niet hét Les Paul geluid, maar dat is subjectief. Een leuke versterker scheelt trouwens ook een hoop.

Dark_Tranquillity
30 mei 2008, 13:55
Moet je nagaan, de mijne is een jaar oud :D

Bram+
30 mei 2008, 13:56
Moet je nagaan, de mijne is een jaar oud :D
Dan wilde de verkoper 'm graag kwijt waarschijnlijk...

Dark_Tranquillity
30 mei 2008, 13:57
Ongetwijfeld. Wel, apart voor een dergelijke gitaar waar niets mis mee is. Maarja, who cares :D Hij zal wel geimporteerd zijn, dat maakt het verschil in aanschafkosten een stuk kleiner!

pupanus1
30 mei 2008, 13:58
Haha bij jou is het niet wat de gek er voor geeft maar eerder wat de gek ervoor vroeg hehehe

edit: En indd de LP Special II klinkt NIET als een Les Paul maar om een gitaar van 150 tot 200 euro te vinden die dat wel heeft gaat je erg lastig worden:) Dan zou ik zeggen spaar door of zoek een ander model.

Zoals ik al eerder zei de LP Special II is echt een beginners model of backup oefen gitaartje voor meer is dat ding echt niet geschikt, maar het is wel een goed gitaartje voor z'n geld :)

UutGrunn
30 mei 2008, 14:23
Zit elke dag ff te kijken op marktplaats enzo,

Ben al wel wat dingen tegengekomen, Richwood lp, Keiper lp en ook nog Johnson lp.
Die laatste ziet er wel mooi uit, maar denk niet dat dat hem wordt, Johnson ligt wel in mijn prijsklasse maar klinkt een beetje als een flutmerk.

Zag ook een lp costum van infinity, ik weet dat infinity goeie speakers heeft, maar gitaren weet ik niet

Stagg alleen maar slechte dingen over gehoord.
en dan heb je ook nog Alba?? wat is nou weer een Alba, nog nooit van gehoord.

Al met al staat er genoeg op maar doe er denk ik idd verstandig aan om verder te sparen en 1 uit een wat hogere prijsklasse te kopen.

kalmah
30 mei 2008, 14:25
Epiphone lp studio moet lukken voor zo'n 200 euro.

Bram+
30 mei 2008, 14:50
Epiphone lp studio moet lukken voor zo'n 200 euro.
Lijkt me ook een nettere gitaar. Misschien voor de puristen ook niet genoeg Les Paul omdat die geen maple top hebben (wordt het dus meer een LP Custom?), maar het lijkt er al wel op.

Nu zag ik trouwens op de site van Epiphone dat er bij die Standard ebony in het lijstje van specs ook niet gesproken wordt van een maple top, die is daar ook wegbezuinigd omdat je 'm 'toch niet ziet'? Over fopneuzen gesproken.

Uiteindelijk is het toch een hoop gelul in de ruimte, in feite kom je met iedere gitaar met twee humbuckers en een vaste brug al in de buurt. Het zijn nuances die je pas hoort als je je erin verdiept hebt en je een goede versterker erachter hebt hangen. Het is allemaal relatief.

pupanus1
30 mei 2008, 14:53
Inderdaad en 80% van je sound zit in je vingers, als ik de complete set up van Gary Moore heb (voor mij 1 van DE ultieme LP sounds) dan nog klink ik niet zo dus ach :satisfie:

UutGrunn
1 juni 2008, 22:01
nou ik heb van't weekend een gitaar aangeschaft, het is een richwood les paul geworden.
ik weet dat er mensen hier zijn die dat merk maar niks vinden, maar ik moet zeggen dat ie prima klinkt, en hij ligt ook lekker in de hand.

Ik wil er nog ff gibson tuners en knoppen opzetten, want die er nu op zitten vind ik niet zo...

Weet alleen niet precies hoe ik hier afbeeldingen moet toevoegen...

UutGrunn
1 juni 2008, 22:31
Oke ff proberen...

http://albert-79.hyves.nl/album/21708148/Iedereen/7Dok/fotos/260194309/0/Web8/

[EDIT] kan iemand mij hiermee helpen?

grayfink
1 juni 2008, 22:37
http://85.17.225.24/260150001-260200000/260194301-260194400/260194309_5_Web8.jpeg

Ziet er goed uit.

GibsonDC
1 juni 2008, 22:40
Je hoeft er niet persé gibson spullen op te hebben om een goeie gitaar te maken/hebben. Kijk eens op sites als www.voxhumana.nl , www.tonefactory.nl en dan gewoon grover of shallers erop zetten werkt net zo goed en vaak minder duur. En voor die foto's is gewoon link tussen en zetten ik denk dat het die link is die niet werkt bij jouw.


{EDIT} Mooie gitaar veel plezier ermee !!

UutGrunn
1 juni 2008, 22:52
Ja je hebt ook wel gelijk, wel onzin om er van die dure shit op te zetten terwijl de gitaar niet eens zo duur is :p

Ik zal wel ff kijken op die sites, bedankt.

richwoodplayer
1 juni 2008, 22:59
Ja je hebt ook wel gelijk, wel onzin om er van die dure shit op te zetten terwijl de gitaar niet eens zo duur is :p

Ik zal wel ff kijken op die sites, bedankt.

welke type richwood heb je gekocht?
ik heb de re-129-bk, vind de gitaar ook erg lekker spelen en klinken.
ga er zelf ook gibson knoppen op zetten maar de tuners vind ik prima op de mijne:)

UutGrunn
1 juni 2008, 23:13
Nou ik heb hem 2e hands gekocht, en er staat verder geen type aanduiding op
Maar voor zover ik het kan bekijken is het een RE-129 model, aangezien er van die goudkleurige humbuckers in zitten en die zwarte knoppen zonder zo'n schuin randje(weet ik veel hoe ze heten).
die andere modellen zijn het meest met van die dubbele elementjes en andere knoppen,

en van die tuners is er 1 waar het ringetje uit is dus daarom wil ik er graag nieuwe opzetten.

UutGrunn
1 juni 2008, 23:19
maar goed kan het ook verkeerd hebben natuurlijk :p, ik ben niet zo handig met al die types enzo...

richwoodplayer
1 juni 2008, 23:56
het kan inderdaad wel een re-129 zijn, alleen heb ik richwood artist series op de kop staan inplaatsvan dat tekentje bij jou.
wel jammer dat het ringetje eruit is, vind ik er net zo mooi uitzien altijd :)

UutGrunn
2 juni 2008, 19:05
Ja da's wel jammer, maar ik heb vandaag nieuwe grovers besteld, dus dat komt dik in orde :rockon: