PDA

View Full Version : Matthew Bellamy



Dekkz0r
28 mei 2008, 12:44
Ok, ik zal geen 3-jaar-oude topics meer bumpen, dus hier een nieuw topic over mijn held:

Matthew bellamy

Ik ben muse gaan luisteren sinds ik voor het eerst New Born en kort daarna Plug in Baby op de tv zag. Was eigenlijk (bijna) meteen verkocht, in eerste instantie kon ik z'n stem niet heel erg waarderen, maar daar was ik snel aan gewend. En nu vind ik zijn stem en zanglijnen echt zo goed bij de muziek passen, zo geweldig hoe hij over z'n kopstem hele solos neerzet.

Origin of Symmetry en Showbiz zijn favourite albums van ze, absolution vond ik ook goed, alleen Black holes en Relevations iets minder. Best wel jammer vooral omdat ik sommige nummers van dat album (Assasin, Exo-Politics, Invincible, Knights of Cyndosia, Map of Problematique en City of Dilusion) geweldig vind. Eigenlijk verpesten Supermassive black holes en Starlight het hele album voor mij.

Hullabaloo is een verhaal apart, 2 cdtjes, live en extra nummers. Die extra nummers zitten behalve een paar mindere ook weer fantastische nummers tussen (Shrinking Universe, nature_1, Yes Please, Ashamed). De live CD is echt het beste live album ooit wat mij betreft, geweldig geluid, de beste nummers van muse (de oudere dus), en weer verschrikkelijk leuke variaties op de originele nummers, wat hun optredens altijd zo leuk maakt voor mensen (zoals ik) die elk album al helemaal zwart hebben gedraaid.

Dan over het Gitaarspel van Matt.
Matthew Bellamy is als ik me niet vergis vroeger begonnen als Pianist. En is later gitaar erbij gaan spelen. Wat ik vooral zo waardeer aan zijn spel, is dat er bijna niets "volgens de regels" gaat, riffjes zijn zo pakkend maar ook weer zo simpel soms dat ik me vaak afvraag "waarom kom ík daar niet op".
In het vorige muse topic van 3 jaar oud word Matt behoorlijk afgefikt op z'n techniek, ja ok, tis geen Satriani maar ik denk dat niemand kan ontkennen dat Matt weldegelijk een goeie techniek heeft, en boven dat, verschrikkelijk veel sounds uit z'n gitaar kan halen. Dit zie je live heel goed terug, vooral in de hullabaloo optredens waar alles wat "speelser" is dat de latere optredens.
Leuk voorbeeld hiervan (http://www.youtube.com/watch?v=SK-KP309ALM&feature=related)

Zowizo vind ik de live optredens van muse altijd weergaloos, zoveel geluid, zoveel improvisatie en zo veel intro's en outro's. Jammer vind ik echter weer dat bij de nieuwste optredens er een 4de man aan de band is toegevoegd voor samples en piano. Ik mis hier echt het beeld dat matt met z'n gitaar op z'n rug de sterren van de hemel speelt op de piano terwijl ie dan ook nog eens (geweldig goed ;)) aan het zingen is. Ook de Chaos-pad vind ik niet bepaald een waardige aanvulling aan de sound van matt, maargoed, dat neem ik dan maar voor lief.

Omdat ik zo verschrikkelijk onder de indruk was van z'n piano spel, dit clipje er ook nog bij (http://www.youtube.com/watch?v=ZrgnuyDHqns)

Conclusie:
Voor mij de beste band op dit moment (eigenlijk sinds ik ze ken).

Maar wat vinden jullie nou van Muse en Matt?

schoolprisoner
28 mei 2008, 13:14
Tjach, ik heb Muse vorig jaar gezien op Rock Werchter. Ze waren de beste!
Ikzelf vind ze een speciale groep, met een speciale sound.
Mijn lievelingsliedjes: Falling Down, Citizen Erased en Hate This & I'll Love You.
Voor de rest ben ik het ook eens met je mening over Black holes and revolutions.
Starlight verpest het, maarja het is ook een single voor nieuwe mensen aan te trekken. Maar zo speciaal is zijn pianiokunsten ook weer niet hoor. Trouwens van een paar liedjes gebruikt hij gewoon pianostukjes van "echte pianocomponisten". (zoals in Butterflies and hurricanes) Maar live zijn ze echt goed!

Dekkz0r
28 mei 2008, 13:17
Maar zo speciaal is zijn pianiokunsten ook weer niet hoor. Trouwens van een paar liedjes gebruikt hij gewoon pianostukjes van "echte pianocomponisten". (zoals in Butterflies and hurricanes) Maar live zijn ze echt goed!


Ah dat kan, weet niet zoveel van pianisten, ik was/ben iig onder de indruk, en dan vooral de combinatie gitaar/piano in z'n optredens :gitarist:

Herman
28 mei 2008, 13:40
Ook hier een muse fan. Wat ik zo ontzettend tof vind aan muse is dat ze behoorlijke eigen sound hebben, zowel op cd als live. Alles wat ik (jammer gegnoeg alleen nog maar filmpjes) van ze live heb gezien is ook echts steen goed (beter dan de cd) en inderdaad zijn alle intro's en outro's heel erg vet. Ik geniet altijd weer als Bellamy er een riffje aan het eind in gooit om vervolgens met de hele band nog eventjes keihard te beuken.

Ook z'n zang vind ik geweldig en ook wel min of meer uniek, maar ik kan me voorstellen dat iemand afknapt op de zang.

Favoriete album? Ik dénk Origin of Simitry, hoewel ik twijfel (Showbiz heeft ook een paar onwijs goeie stukken, net zoals Absolution en ook Blackholes..). Maar voor de absoluute top ga ik toch voor OOS want die heeft Citizen Erased (favoriete nummer), New Born, Space Dementia, Plug In Baby, en vooruit, dan Micro Cuts er ook maar bij.

Wel moest ik aan BH&R heel erg wennen, en toen ik Knights of Cydonia voor het eerst hoorde was ik zelfs nogal teleurgesteld. Ik vond de eindriff direct al super gaaf maar ik vond het zo zonde van wat ze daarvoor deden. Maar dit is compleet bijgedraait, en het is nu een van m'n favoriete Muse nummers (allong: Citizen Erased, Space Dementia, Showbiz, Butterflies & Hurricanes, Time is running out). Het is gewoon een compleet ander album als het oude en ik moest er aan wennen, maar ik vind hem absoluut de moeite waard.

De live show kan ik weinig anders over zeggen als: GEWELDIG! Mijn nieuwe aanwinst HAARP is al behoorlijk grijs gedraaid, en ik doe niks anders als genieten als ik die dvd bekijk. Juist de choasspad vind ik erg vet live, net zoals veel van Bellamys gitaar sounds, ik zou er zelf niks mee kunnen waarschijnlijk, maar het hoort gewoon bij Muse, en het maakt ook gewoon Muse.

Van mijn kant niks anders dan lof over Bellamy, Wolstenholme en Howard, en zodra ze hier in Nederland komen ben ik van de partij.

Zijn hier ook nog mensen met de cd's Inspirations I en II eigenlijk? En zoja, wat vinden jullie van de nummers die hier op staan? (en dan bedoel ik metname de nummers die niet op albums staan). Leuke cd's om ook af en toe weer eens op te zoeken, veel oude versies van nummers, aantal live nummers ook en nog wat nummers die niet op andere cd's staan.

Dekkz0r
28 mei 2008, 13:45
Zijn hier ook nog mensen met de cd's Inspirations I en II eigenlijk? En zoja, wat vinden jullie van de nummers die hier op staan? (en dan bedoel ik metname de nummers die niet op albums staan). Leuke cd's om ook af en toe weer eens op te zoeken, veel oude versies van nummers, aantal live nummers ook en nog wat nummers die niet op andere cd's staan.


hee dat zegt me niets vreemd genoeg, staan daar de nummers Host en Coma op? die heb ik wel los, maar wist niet of ze nog bij een album hoorde


zo niet en zo wel... hebben!!

Herman
28 mei 2008, 15:45
Coma sowieso, host ook dacht ik. Ik had beide albums (het is een dubbel cd), alleen onze pc is gereset, dus ik heb ze op het moment niet meer op de pc staan. Maar ik ken iemand die het zo even naar me sturen kan, ik zal eens kijken of die man tijd heeft om die zooi even op te zoeken en dan zal ik even voor je kijken.

*Het is gelóóf ik ook geen officiele cd, maar er is wel daadwerkelijk een voor/achterkantje van en een cdfrontje..en er staan muse nummers op dus dan is dat genoeg reden voor mij om de cd te hebben ;)

M.COM
28 mei 2008, 16:13
Wat ik vooral zo waardeer aan zijn spel, is dat er bijna niets "volgens de regels" gaat, riffjes zijn zo pakkend maar ook weer zo simpel soms dat ik me vaak afvraag "waarom kom ík daar niet op".

In het vorige muse topic van 3 jaar oud word Matt behoorlijk afgefikt op z'n techniek, ja ok, tis geen Satriani maar ik denk dat niemand kan ontkennen dat Matt weldegelijk een goeie techniek heeft, en boven dat, verschrikkelijk veel sounds uit z'n gitaar kan halen.

Zijn riffjes zijn o zo simpel? Pakkend jawel, maar simpel zou ik zeker niet noemen. Als je Plug In Baby speelt, heb je dan het gevoel dat het zo simpel is dat je je afvraagt waarom jij het niet bedacht hebt? Ik heb juist het tegenovergestelde. Bellamy's riffs zijn zo uitgedacht en origineel dat ik in de verste verte zoiets nooit zou kunnen denken!

En afgefikt op z'n techniek?

http://www.youtube.com/watch?v=3l_2Gk6lITY&feature=related
Vanaf 3:45

Dit lijkt me een enorm waardige solo waar menig gitarist nog een puntje aan zou kunnen zuigen. Bellamy is begaafd. Ook zijn pianospel is verbluffend en dit uit zich niet enkel in zijn spel maar evenzeer in zijn composities.

Conclusie: Muse Rocks :)

Dekkz0r
28 mei 2008, 16:50
Zijn riffjes zijn o zo simpel? Pakkend jawel, maar simpel zou ik zeker niet noemen. Als je Plug In Baby speelt, heb je dan het gevoel dat het zo simpel is dat je je afvraagt waarom jij het niet bedacht hebt? Ik heb juist het tegenovergestelde. Bellamy's riffs zijn zo uitgedacht en origineel dat ik in de verste verte zoiets nooit zou kunnen denken!

En afgefikt op z'n techniek?

http://www.youtube.com/watch?v=3l_2Gk6lITY&feature=related
Vanaf 3:45

Dit lijkt me een enorm waardige solo waar menig gitarist nog een puntje aan zou kunnen zuigen. Bellamy is begaafd. Ook zijn pianospel is verbluffend en dit uit zich niet enkel in zijn spel maar evenzeer in zijn composities.

Conclusie: Muse Rocks :)


Ik zei zijn Riffjes zijn zo simpel SOMS... :hippie: Bijv new born en Exo-politics
En Matt kan idd ook gewoon weergaloze solos neerzetten als dat nodig is :D :metal:

En met je conclusie ben ik het natuurlijk roerend eens.

nevyn292
28 mei 2008, 18:45
Zijn riffjes zijn o zo simpel? Pakkend jawel, maar simpel zou ik zeker niet noemen. Als je Plug In Baby speelt, heb je dan het gevoel dat het zo simpel is dat je je afvraagt waarom jij het niet bedacht hebt? Ik heb juist het tegenovergestelde. Bellamy's riffs zijn zo uitgedacht en origineel dat ik in de verste verte zoiets nooit zou kunnen denken!

En afgefikt op z'n techniek?

http://www.youtube.com/watch?v=3l_2Gk6lITY&feature=related
Vanaf 3:45

Dit lijkt me een enorm waardige solo waar menig gitarist nog een puntje aan zou kunnen zuigen. Bellamy is begaafd. Ook zijn pianospel is verbluffend en dit uit zich niet enkel in zijn spel maar evenzeer in zijn composities.

Conclusie: Muse Rocks :)

dude, daar was ik bij:D

die solo viel mij eerlijkg gezegd wel mee, had meer bij die afsluiting waar die RATM ging spelen zoiets van WTF DOET HIJ!:eek:

Bl44t44p
28 mei 2008, 19:47
Tja, ook mijn held, verder niet zoveel zin om met veel woorden weinig te zeggen ;)

nog anderen hier die HAARP kunnen kijken en beseffen dat ze daar gewoon bij zijn geweest :D?

(heheh ff zin in)

frankiiee
28 mei 2008, 20:44
ik ben ook wel fan, van muse en zeker van de zang, ik vind dat hij een heerlijke unieke stem heeft die hij super goed gebruikt, en ook de riffjes zijn super, mijn favoriete nummer is toch wel muscle museum denk ik, dat lied heeft zo'n geniale intro. Alle nummer zijn zo lekker melodisch vind ik, je kunt er helemaal in opgaan.

EDIT: Ik kan z'n kop wel niet uitstaan maar dat is persoonlijk en heeft hier niet echt iets mee te maken, want zn muziek maakt dat allemaal weer goed. En dat is inderdaad wel wat indrukwekkend gitaarwerk in dat filmpje.

Herman
29 mei 2008, 14:15
http://www.youtube.com/watch?v=cjnjS-D2zgY&feature=related

Nog even een stukje piano van Bellamy, niet zo heel erg bekend (Komt ook van "inspirations").

Beter bekend als "Piano Thing" dacht ik. :)

Dekkz0r
29 mei 2008, 14:34
http://www.youtube.com/watch?v=cjnjS-D2zgY&feature=related

Nog even een stukje piano van Bellamy, niet zo heel erg bekend (Komt ook van "inspirations").

Beter bekend als "Piano Thing" dacht ik. :)


Ken ik idd ja, maar waar blijft dat album nou van je ? :D:D

Bloodline
3 juni 2008, 22:39
Al fan sinds 2001! ( metal fingers in de lucht ).
Ben er ook door gaan gitaar spelen :)

Kut modus: net haarp cd gekocht, binnen 2 weken dvd kwijt geraakt <_<!
Leuk hoor.

joskedentweede
7 juni 2008, 18:01
HAARP is af!

Bl44t44p
7 juni 2008, 18:16
HAARP is af!

He?

10 tekens

Herman
7 juni 2008, 20:50
HAARP is af!

Feli jongen, die ligt inmiddels al een aantal week in de schappen van de platenboer:roll:

M.COM
7 juni 2008, 21:12
Als ik even zo vrij mag zijn, hier in België -enfin, bij ons toch- bedoelen we met: die cd is af! dat hij enorm goed is. Volgens mij bedoelt hij dat :).

Dirk_Hendrik
7 juni 2008, 23:19
Ok,

Puur om dit topic even een andere draai te geven. Of Bellamy wel of niet go(e)d is is aan het oor van de luisteraar. Persoonlijk vind ik Muse echter niet te pruimen. Als meneer Bellamy een hoop geluidjes uit z'n gitaar kan toveren kan ik dat niet als "knap" opvatten. Wél als "hoeveel rotzooi heb je in je gitaar laten knutselen". Iets dat ook vrij sterk klopt maar niet "knap" is.Qua wat er op de vloer ligt is z'n whammy gebruik in elk geval op z'n zachtst gezegd saai en ongeinspireerd volksvermaak te noemen.

Daarnaast, en dat heb ik op dit forum ook al vaker verkondigd, vraag ik me nog steeds af wat die houthakker van een drummer aan het doen is.

Zo.
veel succes met de Bellamy verering.



;)

Valoosj
7 juni 2008, 23:49
In dat filmpje van die 'vette' solo klinkt de drummer inderdaad wel als een houthakker. Maar verder vind ik muse ook vet hoor. Lekkere drum op time is running out.

M.COM
8 juni 2008, 01:06
In dat filmpje van die 'vette' solo klinkt de drummer inderdaad wel als een houthakker.

Doel je nu op z'n sound of z'n partij voor dat lied? Ik snap niet wat er verkeerd mee is eerlijk gezegd.

En houthakker van een drummer? Wat is er dan precies zo fout aan? Gewoon energiek in z'n eigen stijl naar mijn mening. Drumpartij van Stockholm Syndrome vind ik bijvoorbeeld enorm vet ...

Bl44t44p
8 juni 2008, 14:21
Ok,

Puur om dit topic even een andere draai te geven. Of Bellamy wel of niet go(e)d is is aan het oor van de luisteraar. Persoonlijk vind ik Muse echter niet te pruimen. Als meneer Bellamy een hoop geluidjes uit z'n gitaar kan toveren kan ik dat niet als "knap" opvatten. Wél als "hoeveel rotzooi heb je in je gitaar laten knutselen". Iets dat ook vrij sterk klopt maar niet "knap" is.Qua wat er op de vloer ligt is z'n whammy gebruik in elk geval op z'n zachtst gezegd saai en ongeinspireerd volksvermaak te noemen.

Daarnaast, en dat heb ik op dit forum ook al vaker verkondigd, vraag ik me nog steeds af wat die houthakker van een drummer aan het doen is.

Zo.
veel succes met de Bellamy verering.



;)

Hoe kom je erbij dat de enige kwaliteit van Bellamy is dat ie veel geluiden uit z'n gitaar/effecten/whatever kan halen?

Mitch
8 juni 2008, 16:34
Goed lezen, dat zegt -ie niet ;)
Mijn muziek is het ook niet, het raakt me niet. Moet wel zeggen dat het muzikaal steeds verfijnder en op een goede manier gecompliceerder is geworden. Het is gewoon ontzettend knap wat ze doen en ze doen het erg goed.

EuroCinema
9 juni 2008, 10:11
Wat ik wel leuk vind aan Bellamy: hij is 1 van de weinige gitaristen in "verantwoorde" pop/rockbands die een 80s metal invloed hebben, met (zo op het gehoor) harmonisch mineur lickjes en right hand tapping. Er zijn heel veel jongens van zijn generatie die in die stijl begonnen zijn, maar nu doen alsof ze alleen maar naaar Neil Young hebben geluisterd en nooit een paarse metallic Hamer met locking trem hebben gehad. :rockon:

ChazyChaz
13 juni 2008, 00:58
Wat ik wel leuk vind aan Bellamy: hij is 1 van de weinige gitaristen in "verantwoorde" pop/rockbands die een 80s metal invloed hebben, met (zo op het gehoor) harmonisch mineur lickjes en right hand tapping. Er zijn heel veel jongens van zijn generatie die in die stijl begonnen zijn, maar nu doen alsof ze alleen maar naaar Neil Young hebben geluisterd en nooit een paarse metallic Hamer met locking trem hebben gehad. :rockon:

... niet dat er iets mis is met neil young toch..? ;)
maar nu ff serieus, leuk dat je over deze invloeden begint want zo heb ik er zelf nooit echt over na gedacht.
waarschijnlijk heb je nog gelijk ook, het is inderdaad wel zijn generatie.

kan er verder niet zoveel over zeggen, ik vind muse (en ja vooral matthew bellamy) gewoon echt helemaal te gek.
ik denk dat ze waarschijnlijk (in ieder geval compositie-technische gezien) een van de beste bands zijn van de afgelopen 8 jaar... de nummers zitten zo breed, geraffineerd, krachtig en melodisch perfect in elkaar!

maar ja ik draaf door... sorry! :P

May Muse Rock On!! :rockon:

vincent136
21 juni 2008, 15:20
Muse staat bij mij ook nog altijd op nummer 1, hoog boven de nummer 2. Het is gewoon een geweldige band, ze zijn alledrie niet vervangbaar in mijn ogen. Natuurlijk drukt Matth wel behoorlijk zijn stempel op de muziek, maar dat vind ik niet erg. Toffe band. Ik zie uit naar een nieuw album, ik hoop echter wel dat ze hierop het gas gaan terug nemen, ik vond BH&R wel erg gaaf, maar ze moeten niet nog weer over dit album heen willen gaan kwa bombast, want dan wordt het te erg.

Neals
21 juni 2008, 18:47
We schrijven 2000, en ik zie een clip Unintended op de TV van een niet nader te noemen band. De band ken ik niet, en met de bands uit die periode had ik toch al vrij weinig. In eerste instantie weer het zoveelste Radiohead kloontje. Voor de rest was ik dan ook weinig openstaand voor de rest van het album Showbiz.

Toen echter het album Origin in Symmetry hoorde met de single New Born en Bliss begon ik toch iets meer overtuigd te raden. Uiteindelijk Showbiz een kans gegeven, en verrek, het album viel ook goed te doen!

Uiteindelijk toch een band die ik graag mag horen, maar we dwalen af, dit topic ging in het bijzonder over gitarist Bellamy.

Eigenlijk alleen maar positieve dingen te zeggen over de beste man. Misschien is de Whammy truc wel wat afgezaagd, maar toch weet ie te spelen op een manier wat bij het geheel past. En dat kan je niet van veel gitaristen zeggen.

Dekkz0r
10 juli 2008, 10:34
Mja wat ik vooral zo kan waarderen aan zijn stijl zijn die lange dragende solo's a'la Showbiz, iets wat je eigenlijk al geen solo meer kan noemen, maar gewoon zo lekker meezingt met de muziek. En als hij dan even later dezelfde solo met zijn stem doet terwijl hij op z'n gitaar gewoon door pingelt smelt ik echt weg gewoon.


Ik zei het al eerder, maar hetgeen waar de meeste muse-haters (beetje overdreven maar goed) zoveel moeite mee hebben is zijn jankerige zangstijl. Maar serieus ik krijg hier kippenvel van, elke keer weer als ik een live dvdtje of nog beter, naar een optreden ga. Smullen!

M.COM
10 juli 2008, 12:23
Ik zei het al eerder, maar hetgeen waar de meeste muse-haters (beetje overdreven maar goed) zoveel moeite mee hebben is zijn jankerige zangstijl. Maar serieus ik krijg hier kippenvel van, elke keer weer als ik een live dvdtje of nog beter, naar een optreden ga. Smullen!

Ja wel, als er een ding is dat ikzelf ook wat minder vind aan Muse is het de soms zagerige zangstijl. Hij kan het, het is mooi, het past vaak bij de nummers maar hij doet het teveel naar mijn zin. Op den duur verwacht je -enfin, ik heb dat gevoel toch- ook steeds dezelfde zanglijnen ...

Dekkz0r
10 juli 2008, 12:46
Ja wel, als er een ding is dat ikzelf ook wat minder vind aan Muse is het de soms zagerige zangstijl. Hij kan het, het is mooi, het past vaak bij de nummers maar hij doet het teveel naar mijn zin. Op den duur verwacht je -enfin, ik heb dat gevoel toch- ook steeds dezelfde zanglijnen ...


Mja ben ik niet helemaal met je eens, inderdaad, het kan een beetje jankend en traag over komen, maar net wat ik zeg, dát vind ik juist mooi, en precies binnen de muziekstijl passen.

Wat die zanglijnen moet ik je helaas wel tegenspreken, misschien ken jij alleen de bekende nummers, maar ik zal voor de gein is een paar nummers bij elkaar zoeken van Showbiz tot Black holes and revelations, kijken of je de zang dan nog eentonig vind.

Micro cuts - totaal op zn kopstem (http://www.youtube.com/watch?v=aXokqiSKi9I&feature=related)
Cave - lekker vlot gezongen (enjoy the intro) (http://www.youtube.com/watch?v=nUg2nD2zJic)
Showbiz, een van mijn favorieten, na een minuut of 3 gaat ie heerlijk los met z'n stem (http://www.youtube.com/watch?v=-MBgmzbUYx0&feature=related)
Een van de bekendere nummers, Bliss, met geweldige zanglijnen m.i. (http://www.youtube.com/watch?v=XrROiUNwgCM)
Space dementia - geweldige diepe stem heeft ie in dit nummer, perfect aansluitend bij het pianogeweld (http://www.youtube.com/watch?v=j6CpJ3-BzNA)
Dead star - Hier die jankerige stem dan, maar wat vind ik het heerlijk ;) (http://www.youtube.com/watch?v=VIFvPMgvbC0&feature=related)

kan nog wel even doorgaan zo ;)

M.COM
10 juli 2008, 20:57
Mja ben ik niet helemaal met je eens, inderdaad, het kan een beetje jankend en traag over komen, maar net wat ik zeg, dát vind ik juist mooi, en precies binnen de muziekstijl passen.

Wat die zanglijnen moet ik je helaas wel tegenspreken, misschien ken jij alleen de bekende nummers, maar ik zal voor de gein is een paar nummers bij elkaar zoeken van Showbiz tot Black holes and revelations, kijken of je de zang dan nog eentonig vind.

<video's youtube>

kan nog wel even doorgaan zo ;)

Je hebt compleet mijn post verkeerd gelezen, maar dan echt volledig ;). Om te beginnen, lees eens voorbij de eerste zin van mijn post. Dan zal je daarna een stuk aantreffen dat er zo uitziet: "Hij kan het, het is mooi, het past vaak bij de nummers maar hij doet het teveel naar mijn zin." Ik zeg dus net dat die zang mooi bij de nrs. past en als je echt eerlijk bent, dan zal je het met me eens zijn dat de zanglijnen vaak traag en jankend zijn en dus te voorspellen. Net dat maakt het altijd wat eentonig. Ik zeg niks over de toonhoogte, de lyrics of wat dan ook.

Uit die video's die jij postte (en wees gerust, ik ken ze, ik weet dus wel waarover ik spreek) kan je toch niet afleiden dat de zanglijnen niet op elkaar lijken? Integendeel ...

Dekkz0r
4 augustus 2008, 11:28
Mja ik snap je verhaal, maar ik kan het niet eentonig noemen. Ook mijn bassist is helemaal weg van Muse, maar vind dat Matt zijn stem te vaak als "instrument" gebruikt. Hier zal jij het waarschijnlijk roerend mee eens zijn, ik snap het, maar kan die mening niet delen.


Voor de mensen die Muse nog niet echt kennen of voor de mensen die denken dat Matt alleen maar rare geluidjes uit zn gitaar kan toveren *klik* (http://www.youtube.com/watch?v=LViy46GeMe0)

koentjo
27 januari 2009, 22:08
niet om een oud topic een mega schop te geven, maar denk dat het nutteloos is om een nieuwe topic hiervoor te openen.

hier dan mijn vraag; hoe zit het met de 2 p90 elementen in matt z'n Kaoss Manson? werken ze samen als een humbucker: 2x singelcoil ofzo? of switched 'ie af en toe tussen deze 2 afzonderlijke elementen?

en dan natuurlijk de gitaar in kwestie:

http://www.musewiki.org/images/Kaoss_Manson.jpg