PDA

View Full Version : rond PRS kuiltje om de knoppen



renemeester
28 mei 2008, 08:51
Ik vroeg me af wat de beste manier is om van die ronde kuiltjes (ala PRS) in je top te maken? Ik zie in fotoverslagen van mensen daar geen detail foto's van. Ineens zijn ze er, lol.

ik kan me voorstellen dat je eerst het kleine gat voor de schacht van de pot boort (8 mm bijv) en dan met een grotere boor ondiep boort. Daarna schuren. Of andersom, eerst groot boren daarna doorboren met klein.

Lijkt me dat er handigere manieren zijn die sneller en simpeler zijn.

ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Mark1990
28 mei 2008, 10:29
ik meen me te herinneren dat iemand uit een ander topic een soort rondje schuurpapier aan de platte kant van een plastic cilindertje had geplakt, en dat cilindertje op een dremel/boormachine bevestigd had.

Orpheo
28 mei 2008, 10:55
ik heb iemand 't zien doen met een vlinderboor, maar ook met uitsteken met een beiteltje, maar ook met een ronde frees, een soort half bolletje, om 't zo uit te frezen.

st.robot
28 mei 2008, 13:06
is het niet mogelijk om zoiets met een speedboor te boren en daarna met schuurpapier wat bij te werken? zo boor je het gat voor je potmeter én de verzinking van de knop ineen keer, voor de afronding moet je dan nog zelf zorgen natuurlijk.

superfly
28 mei 2008, 13:34
Ik heb zelf een 13 mm circeltje in de top gefreesd en dat daarna met een rond schraapstaal en schuurpapier mooi glooiend gemaakt.
Zie hieronder; voorste is af, 2e is half klaar en de achterste is alleen gefreesd.
http://bp1.blogger.com/_R9kcoESZBVw/R1MZfr-SakI/AAAAAAAAAyA/zzMh0UUKf2k/s1600-R/metcontroldings.jpg

Bolle freesjes, gutsen en meedere lagen rond uitgeknipt schuurpapier in een spandoorn heb ik dooranderen ook zien gebruiken door anderen.

G.G.
2 juni 2008, 20:32
Spambot, negeren jongens, ik ban hem ff.