PDA

View Full Version : Tape-echo vraagje!



martelino
27 mei 2008, 22:33
Hallo,

ik heb een Dynacord Echocord mini op de kop getikt en opgeknapt.
Er zat alleen geen tape meer op. Ik heb wel een reeltje gevonden dus ik kan zelf een lusje gaan plakken, maar ik weet niet welke kant van de tape langs de koppen moet lopen en aan welke kant ik de las moet plakken: gladde of doffe.

Help!

wilfrid
31 mei 2013, 17:04
De las gaat aan de gladde kant en de doffe langs de koppen. De tape moet 510mm lang zijn.

Ik hoop dat het lukt en dat wij er van horen.

Je kunt ze ook kopen in goede kwaliteit via ebay Duitsland bij een "Bobby"

Bassa
31 mei 2013, 17:05
Vraag me af of ie dat nu nog leest.

kassie
31 mei 2013, 17:10
Topic van precies 5 jaar oud omhoog geschopt. Nieuw record?

Bassa
31 mei 2013, 17:15
Neh, laatst 1 van bijna 10 jaar....

Marbles
31 mei 2013, 17:38
Nou ja, ik heb er in ieder geval weer wat van opgestoken.

Han S
31 mei 2013, 17:42
Bovendien gaat de gladde kant van tape gewoonlijk langs de koppen en de doffe kant (backcoated) dus niet.

Marbles
31 mei 2013, 18:14
Nou ja, ik heb er in ieder geval in tweede instantie weer wat van opgestoken..

wilfrid
1 juni 2013, 12:04
Dat zijn veel reacties ineens. Ik had inderdaad niet gezien dat de vraag al zo oud was omdat ik gefilterd had op Echocord vanwege een eigen probleem. In mijn Echocord bevindt zich een originele sticker met de woorden "glanzseite aussen" en hetzelfde in het Engels. Maar als ik inderdaad naar de tapes kijk die ik heb is de buitenkant eerder doffer zwart en de binnenkant iets glanzend bruin.

Martelino zal van deze niet eenduidige antwoorden geen last hebben als hij hier niet meer komt...

Ik zal voortaan geen ouwe koeien meer uit de sloot halen

Han S
1 juni 2013, 12:36
Hangt af van hoe de koppen geplaatst zijn. Soms zitten die met de achterkant naar je toe. Je ziet dat ook op oudere master tapemachines als de Telefunken M10, de tape moet je dan een halve slag draaien zodat de zwarte kant van je af zit.

telecastermaster
1 juni 2013, 13:09
Tsja, symptomatisch voor GN: er gebeurt hier zo weinig (omdat iedereen maar in die paar eeuwigdurende topic zit te posten) dat je van ellende maar vijf jaar oude topics moet gaan lezen.....

Bassa
1 juni 2013, 13:13
Of je gaat gewoon gitaar spelen :)