PDA

View Full Version : Warmoth, maar dan in de buurt..?



guhlenn
21 februari 2003, 10:33
BEste mensen,

ik ben al een tijdje aan het kijken naar Warmoth, maar naast mijn twijfels over het overvliegen en daarmee gepaard gaande risico's zit ik ook aan te hikken tegen de transport en invoer kosten... die gaan nl. het bedrag met plus minus 50 % verhogen! weten jullie geen goedkope gitaar-in-onderdelen leverancier of eeng oedkope custombouwer ofzo? anything appreciated!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: guhlenn op 2003-02-21 10:34 ]</font>

Negative K3 fan
21 februari 2003, 10:40
Vox Humana

rePUNKtative
21 februari 2003, 11:32
Idem, Vox Humana, top winkel, top service en top onderdelen.

fred dons
21 februari 2003, 12:05
Vox is een beetje prijzig (vind ik) als geen
exotische tops wilt (die overigens veel mooier zijn bij Warmoth dan bij Vox)kun
je ook eens bij http://www.Musikproduktive.de kijken, verzend kosten voor een complete gitaar (bijvoorbeeld 5 minute kit)was 9 euro (en geen extra tax.)

Ic3gl0vE
21 februari 2003, 12:11
vox humana is in vergelijking met warmoth zeker duur...


ik denk trouwens dat jij http://www.musik-produktiv.de bedoelt?

urezna
21 februari 2003, 12:16
verkopen die ook losse onderdelen zoals halzen en body's dan? op hun website niet gevonden....

guhlenn
21 februari 2003, 12:19
Dank zal VOX toch even gaan checken, wil een bijzonder model maken en dingen graag even bvoelen en zien.. klinkt vies, is het niet want het gaat over een gitaar nek ... :wink:

Maar iig bedankt, en ik wil best ietsje meer betalen .. betseed liever geld aan service dan aan transport!

Thanks ook voor de musik produktiv tip!

Ic3gl0vE
21 februari 2003, 12:32
huub boel en sjak zwier schijnen ook hele goede gitaarbouwers te zijn.
huub boel zit in zuthpen dacht ik en zwier zit ergens in zeeland

guhlenn
21 februari 2003, 12:39
Boel reageerde niet op m'n (verschillende) mails... dan heb je het druk genoeg blijkbaar... verder kan ik absoluut geen onderdelen vinden op musik produktiv.de...

En VOx lijkt duur, mnaar heb ze toch maar een mailtje gestuurd... zal zwier nog even checken.. thanks!

Bins
21 februari 2003, 12:50
Op 2003-02-21 12:19, schreef guhlenn:
Dank zal VOX toch even gaan checken, wil een bijzonder model maken en dingen graag even bvoelen en zien.. klinkt vies, is het niet want het gaat over een gitaar nek ... :wink:

Maar iig bedankt, en ik wil best ietsje meer betalen .. betseed liever geld aan service dan aan transport!

Thanks ook voor de musik produktiv tip!


Ik heb niet echt iets produktiefs toe te voegen aan deze discussie, maar ik kan je wel vertellen dat die lui bij Vox Humana hun vak verstaan. Ze zijn ook heel vriendelijk/relaxt en ze proberen je geen shit aan te smeren die je helemaal niet nodig hebt. Goeie zaak.

Ic3gl0vE
21 februari 2003, 13:01
musik produktiv zou van die 5 minute strat/tele kits moeten hebben, maar die kan ik zo ook niet vinden op de site.

Dat soort kits zou elke muziekwinkel trouwens wel moeten kunnen krijgen, je hebt dan gewoon een strat of tele die je zelf nog even in elkaar moet zetten

ik DACHT dat ze van rockinger waren...

http://www.rockinger.com ?

edit: ze zijn inderdaad van rockinger: http://www.rockinger.com/showroom/bausaetze.htm

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ic3gl0vE op 2003-02-21 13:01 ]</font>

Ic3gl0vE
21 februari 2003, 13:03
die foute groene tele met double binding is best geil trouwens

guhlenn
21 februari 2003, 13:21
thanx... maar een strat of tele is niet wat ik zoek.

Maar goed...

fred dons
21 februari 2003, 13:45
ja jullie hebben gelijk ik bedoelde rockinger )o; (tis bijna weekend en ik ben
heel erg aan het weekend toe)

ik kan de 5 minute kits by the way van harte aan bevelen, ik heb een blonde strat (swampash) die super licht is, perfect gelakt en het bouwen bestond alleen uit 5 extra schroeven in de slagplaat zetten (hij kwam gestemd uit de doos!)

telecastermaster
21 februari 2003, 13:45
Ik vind die bouwpakketten wel cool (uiteraard vooral die teles). Maar ik vraag me af of het wel zo'n goeie investering is. Ik bedoel, het lijkt me erg lastig om zo'n naamloze gitaar eventueel weer te verkopen.

fred dons
21 februari 2003, 13:48
wat ik zelf regelmatig doe is een neck bij warmoth bestellen (omdat ze perfect zijn)
en dan de body bij een nederlandse bouwer
laten maken (bijvoorbeeld Erik van de Haar, Marcus van Engelen of Piet Visser)
zou hou ik de kosten een beetje binnen de perken en kan ik ook beter kontroleren hoe het eind resultaat er uit komt te zien

telecastermaster
21 februari 2003, 13:48
Zit er nog een certificaat of zo bij, bij die Rockingers??

fred dons
21 februari 2003, 13:54
zit geen certificaat bij
resale is niet hoog maar vergeleken met een US Fenderstrat is de kwaliteit van de gebruikte onderdelen minstens zo goed (zeker
gezien de prijs en ideal om te customizen (je hoeft niet bang te zijn dat de waarde van je strat daalt doordat je er een humbucker in zet)
(de neck is wat minder, en die heb ik later voor een warmoth vervangen)

hugo
21 februari 2003, 15:45
Voxhumana is erg duur, in zeeland zit Texas&amp;tweed verkopen ook alle gitaaronderdelen die je wilt hebben, ze hebben geloof ik nog geen website maar wel een telefoon, 0118-479411. Henny ( de eigenaar) is bijzonder hulpzaam, ik heb met met hem veel betere ervaringen dan voxhumana.

sash
21 februari 2003, 16:31
Vox Humana vind ik verschrikkelijk duur en slecht. Heel klantonvriendelijk en afstandelijk. Voor goeie service, prijzen en resultaten moet je bij Sjak Zwier zijn. http://www.zwiergitaarbouw.nl

Negative K3 fan
21 februari 2003, 19:14
Op 2003-02-21 13:45, schreef telecastermaster:
Ik vind die bouwpakketten wel cool (uiteraard vooral die teles). Maar ik vraag me af of het wel zo'n goeie investering is. Ik bedoel, het lijkt me erg lastig om zo'n naamloze gitaar eventueel weer te verkopen.


Daarom moet je hem ook niet verkopen :smile:

Anders Destium
21 februari 2003, 19:48
Het is toch meestal het idee bij het bouwen van een eigen gitaar dat hij aan JOUW specifieke eisen (ook esthetisch) voldoet. Ik zou zo'n gitaar vanwege dat gegeven alleen al niet verkopen, andere mensen geven er altijd minder voor dan wat een gitaar jouw waard is...

guhlenn
24 februari 2003, 13:11
thanx voor de link Sash, en dat nek bestellen idee is ook zo gek nog niet...

dank.