PDA

View Full Version : FILMPJE: Mijn wah pedaal gemod



KoenB
27 mei 2008, 21:25
ik had laatst een topicje met wat vraagjes om een wah te modden. Ben ermee aan de slag gegaan, zelf nog een schemaatje bedacht en t werkt perfect. Wat het dus inhoud:

- true bypass
- een ledje (rood) dat laat zien of de wah aan staat, behalve als...
- ... de wah in de voet-op-pedaal mode staat. Dan zie je een groen ledje branden, en de wah gaat aan op het moment dat je je voet op de wah zet. Nog steeds true bypass uiteraard.

Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=qAc0W5btqUU

Instructable:http://www.instructables.com/id/Foot-on-pedal-True-Bypass-crybaby-wah-mod/

RoelTM
27 mei 2008, 21:42
ik las 'Mijn wah pedaal gemold'... niet dus... beetje jammer

maar leuk ledje, zie je dat eigenlijk wel als je speeld??

Mr.Fingers
27 mei 2008, 21:50
leuk liedje trouwens :D

Misschien toch ook eens investeren in een wahwah

caliban
27 mei 2008, 22:00
Als ik niet op smalband zat zou ik het kijken.

ponq
27 mei 2008, 22:44
briljant gedaan!

Valoosj
27 mei 2008, 23:23
Das idd geweldig. Hoe heb je dat geflikt met die momentary switch?

KoenB
28 mei 2008, 01:29
Ik heb een true-bypass schema van een website gevist *klik* (http://homepage.ntlworld.com/s.castledine/greenfuz/effects/tb4a.png) , en aangepast. De schakelaar op de zijkant van de wah stuurt het signaal of naar de stomp switch (met een rode led er aan), of naar een DPDT momentary (daar zit geen led aan, de groene led gaat aan door de keuzeschakelaar). In feite is het gewoon precies dezelfde bypass maar dan op een momentary switch ipv een gewone.

Ik heb een netjes schema gemaakt, wil iemand hem zien? dan zal ik m uploaden


En hoe ik hem er in heb gekregen: gaatje boren door de wah, bramen afwerken met een dremel, switch van onder erin frommelen (al gesoldeerd) en aan de bovenkant een moertje erop draaien. Dan vervolgens het steeltje en knopje van de switch bijwerken tot het knopje op een nette hoogte zit.

wrc_46
28 mei 2008, 01:42
Zeer knap gemaakt! lijkt me ook vrij handig. Schema'tje mag je altijd uploaden .

Valoosj
28 mei 2008, 01:43
Ik wil t gerust eens zien. Wss mod ik eerst mijn volumepedaal zo. Daarna mss mijn wah.

MSNL
28 mei 2008, 09:14
Hoi,

Mooi gedaan!
Hoe heb je die momentary switch gemonteerd? En wat voor type is het precies?
Ik heb zelf een Vox Wah die ik te gek vind, maar gebruik meestal een Silvermachine Wah met autoswitch, maar ik vind deze toch wel veel minder klinken.
Ik zou mijn Vox wel op deze manier willen aanpassen.

groet

MSNL

pietjeekes
28 mei 2008, 09:41
geweldig gemod


als ik een wahwah pedal had dan zou ik hem ook zo aanpassen
en die wahwah pedal komt er nog ook.

Dirk_Hendrik
28 mei 2008, 09:52
Nu nog een stemapparaat kopen ;)

aad
28 mei 2008, 18:12
Nu nog een stemapparaat kopen ;)

En je kabel door je gitaarbelt halen. :D

KoenB
28 mei 2008, 21:29
Hoi,

Mooi gedaan!
Hoe heb je die momentary switch gemonteerd? En wat voor type is het precies?
Ik heb zelf een Vox Wah die ik te gek vind, maar gebruik meestal een Silvermachine Wah met autoswitch, maar ik vind deze toch wel veel minder klinken.
Ik zou mijn Vox wel op deze manier willen aanpassen.

groet

MSNL

Het is een DPDT momentary switch. Ik heb gewoon een gat geboord door het pedaal, de bramen aan de onderkant weggehaald met een dremel+slijpsteentje. Toen de switch erdoor, moertje aan de bovenkant in het rubber drukken en dan de switch (met draadjes) ronddraaien tot ie klem zit.

Hier is het schema:

http://i186.photobucket.com/albums/x137/Koenbus/wahmodwiring.png

op het origineel zit ook een zwarte draad. Vreemd genoeg gaat de wah in de Wah-uit stand dan ook echt helemaal uit: het geluid is weg. Geen idee waarom, maar bij het weglaten van die draad was ook gelijk dat probleem verholpen.

Kan iemand dat mss toelichten?

hugo123
28 mei 2008, 21:46
Is dit schema 't zelfde als een JH-1 wah?

Valoosj
28 mei 2008, 22:28
Koen, bedankt voor je layout, maar voor een kleurenblinde is het echt niet te doen :D Ik weet in alle geval dat ik het niet ga wagen met mn Vox wah, maar de volumepedaal zal gemod worden. Heb je wat foto's van je momentary schakelaar? Kwestie dat het wat visueler wordt.

@Hugo: Jezus man, zit dat ding nog niet terug in elkaar? Er zijn toch zat schema's te vinden op het internet, dus van je JH-1 ook wel. Anders mail je toch dunlop om de kleurencode te vragen.

Rocketman
28 mei 2008, 22:40
Goeie mod voor een Wah inderdaad. Patent aanvragen.

Dirk_Hendrik
28 mei 2008, 22:47
@Hugo: Jezus man, zit dat ding nog niet terug in elkaar? Er zijn toch zat schema's te vinden op het internet, dus van je JH-1 ook wel. Anders mail je toch dunlop om de kleurencode te vragen.

:seriousf:
:seriousf:
:seriousf:

+ 10 tekens enzo

CowGuitar
28 mei 2008, 22:54
Goeie mod voor een Wah inderdaad. Patent aanvragen.
Dat is het eerste wat ik dacht! Echt geweldig bedacht!

KoenB
29 mei 2008, 00:05
Goeie mod voor een Wah inderdaad. Patent aanvragen.

En hoe denk je daar als arme student geld voor te hebben ;)

(even foto's schieten voor Valoosj)

EDIT: klaar, tada:

http://i186.photobucket.com/albums/x137/Koenbus/wah1.jpg

http://i186.photobucket.com/albums/x137/Koenbus/wah2.jpg
Hij lijkt hier verder uit te steken maar het knopje steekt ongeveer 2-3 mm uit

Valoosj
29 mei 2008, 00:44
Bedankt! Een dezer ga ik naar de winkel voor een 2pdt momentary switch.

KoenB
29 mei 2008, 01:22
Bedankt! Een dezer ga ik naar de winkel voor een 2pdt momentary switch.

Jij gaat de mod dus ook maken zo te horen :satisfie:

Ben benieuwd of jij er straks ook zo tevreden mee bent. Ik vind het heerlijk werken. Je kan er vage riffjes mee bouwen waar ineens ff snel een wah doorheen vliegt. Om een idee te geven: Fuel van Metallica, 1e zin na de intro:

Turn on, I See Red *piepklein wah lickje*

Voet op de wah, even kwaken, klaar.

Ace 1.15.19
29 mei 2008, 01:30
Mooi gedaan. Lijkt me ook ideaal. Die laatste twee foto's waar je duidelijk dat knopje zag maakte het voor mij pas duidelijk. Ik dacht: hoe doet ie dat toch :satisfie:.

JvD.
29 mei 2008, 06:56
jeej, nu lijkt het een morley!

mooie oplossing.