PDA

View Full Version : Even een paar vragen over blackheart amps...



Sinner1980
27 mei 2008, 19:08
Tot voor kort had ik nog nooit van dit merk gehoord. Ik ben op zoek naar een goede maar vooral draagbare versterker die niet al te luid is. Na een post van mij van gisteren noemde iemand het merk Blackheart. Na wat filmpjes, soundclips en reviews was ik eigenlijk al verkocht. Nu vroeg ik mij af of er hier mensen zijn die een Blackheart hebben of mensen die er ervaring mee hebben en natuurlijk wil ik graag jullie mening hierover horen.

Ikzelf twijfel nu enorm aan een little giant halfstack of een handsome devil combo. Deze vallen beide binnen mijn budget dus ook graag advies hierover.

Ik wacht weer in spanning af :???: :p Thanks!!

the sure thing
27 mei 2008, 20:43
In het blad Gitarist (of Gitaar Plus?) is een paar maanden geleden een uitgebreide review geweest.....

Sinner1980
27 mei 2008, 20:52
In het blad Gitarist (of Gitaar Plus?) is een paar maanden geleden een uitgebreide review geweest.....

En? Vonden ze het wat?

:???:

zeppo
28 mei 2008, 00:00
Het Duitse blad Gitarre & Bass was erg positief.
hier kun je uitgave 1/2008 nabestellen (http://www1.gitarrebass.de/heftbestellung.html)
De andere gitarist in onze band heeft 2 Blackheart setjes (top+cab) van 5 watt gekocht, en daarvan heeft ie er 1 helemaal verbouwd. (de tweede was om te kunnen vergelijken)
Ik vind ze erg goed klinken, en bovendien erg betaalbaar. Ze hebben ook gewoon goede speakers.

Sinner1980
28 mei 2008, 20:26
Het Duitse blad Gitarre & Bass was erg positief.
hier kun je uitgave 1/2008 nabestellen (http://www1.gitarrebass.de/heftbestellung.html)
De andere gitarist in onze band heeft 2 Blackheart setjes (top+cab) van 5 watt gekocht, en daarvan heeft ie er 1 helemaal verbouwd. (de tweede was om te kunnen vergelijken)
Ik vind ze erg goed klinken, en bovendien erg betaalbaar. Ze hebben ook gewoon goede speakers.

Kijk daar kan ik wat mee, thanks. Inmiddels heb ik er al één besteld ook, aan zo'n prijs kan je je geen breuk vallen... :)

Bernd Veenema
28 mei 2008, 20:28
Het Duitse blad Gitarre & Bass was erg positief.
hier kun je uitgave 1/2008 nabestellen (http://www1.gitarrebass.de/heftbestellung.html)
De andere gitarist in onze band heeft 2 Blackheart setjes (top+cab) van 5 watt gekocht, en daarvan heeft ie er 1 helemaal verbouwd. (de tweede was om te kunnen vergelijken)
Ik vind ze erg goed klinken, en bovendien erg betaalbaar. Ze hebben ook gewoon goede speakers.

Ik heb ook een little giant. Kun jij mij vertellen wat er aan de Blackheart van die gitarist is gemodificeerd?

zeppo
28 mei 2008, 20:46
Ik heb ook een little giant. Kun jij mij vertellen wat er aan de Blackheart van die gitarist is gemodificeerd?
Ik zal het hem even vragen, en het antwoord hier plaatsen.

Bernd Veenema
29 mei 2008, 13:33
Ik zal het hem even vragen, en het antwoord hier plaatsen.

Super!


(10 tekens)

zeppo
30 mei 2008, 01:10
Ok, dit zijn de mods: volledige reactie ffe gepost voor het gemak:


Ik had twee modificaties uitgevoerd. De eerst was
http://stores.ebay.nl/BitMo-Mod-Kits-and-More


Werkt prima op originele Blackheart amp. Maar nadat ik hem compleet had verbouwd
werkte dit niet meer zo goed als op het origineel. Ook nadat ik contact had
opgenomen met de leverancier van deze kit. Hij liet mij weten dat dit klopt, omdat
het nu een compleet andere versterker was geworden. Maar ik moet er nog wat mee
experimenteren om te kijken of ik hier zelf nog wat aan kan sleutelen. Ik heb de
schakeling er dan ook weer uitgehaald.

De andere modificatie wijzigt de versterker compleet. Er komt een geheel ander
moederbord in met de oude Point to Point verbindingen en met nog betere elektronica
componenten en het gelijkrichtergedeelte wordt vervangen door een extra buis. Maar
klinkt dan ook, zoals je zelf hebt kunnen constateren als een klok. De link
hiervoor:

http://www.mojomusicalsupply.com/item.asp?pid=577300&pg=44991&id=5550101


De juiste bedragen heb ik zo niet meteen bij de hand, maar resp. € 30 en
€ 100 inclusief verzenden. Met de Mojokit ben je wel ff bezig hoor! Trouwens met de
Bitmo Kit ook, want er moet wel op de juiste plek een gat in het chassis geboord
worden, of je moet de schakelaar er aan de achterkant laten uit bungelen.

hoop dat jullie hiermee uit de voeten kunnen!

Bernd Veenema
30 mei 2008, 10:16
Super bedankt.

Ik was beide modificatiekits al tegengekomen en vroeg mij af of ze ook samen goed konden werken. Dit valt dus tegen. Klinkt die handwired-versie veel beter dan de standaard?

Einzeln
30 mei 2008, 10:36
Het komt uit de crate keuken.

ColourofFire
30 mei 2008, 10:43
Die mod van mojo komt zo ongeveer neer op een nieuwe versterker bouwen...

blademan
30 mei 2008, 14:38
ik heb de Blackheart Little Giant half stack, erg tevreden over en ziet er erg solide uit. Geluid is zeer okay , zeker voor dat geld!!!

zeppo
30 mei 2008, 15:17
Super bedankt.

Ik was beide modificatiekits al tegengekomen en vroeg mij af of ze ook samen goed konden werken. Dit valt dus tegen. Klinkt die handwired-versie veel beter dan de standaard?

Ik heb begrepen dat het een leerzame, leuke bezigheid was, maar dat kosten + inspanning niet opwegen tegen het resultaat. Marginaal dus, alhoewel er vast mensen met metertjes zijn die het tegendeel willen beweren. Mojo valt natuurlijk sowieso niet te meten :)

HaroldA
8 juni 2008, 13:56
Nog een mod: Trafo upgrade van Mercury Magnetics (http://www.mercurymagnetics.com/pages/catalog/kits/blackheart/BH-01.htm) -> $269.45


To give your Blackheart "Little Giant" better voicing, even-order harmonics, better note articulation, richer overall tone, and a better low-end response -- this is the way to go! Our STANDARD Upgrade Kit requires only a transformer swap, the addition of a choke, and minor circuit board modifications.
dubbelpost (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?p=1693602)

blademan
9 juni 2008, 13:32
heeft nog iemand een suggestie voor het vervangen van de voortrapbuis van de Little Giant? Ik heb gehoord dat die niet al te geweldig is en dat vervangen behoorlijk wat verschil kan maken voor het geluid. Graag suggesties.

alvast dank






12 september: El Jefe in Dollars Nijmegen

HaroldA
9 juni 2008, 13:58
heeft nog iemand een suggestie voor het vervangen van de voortrapbuis van de Little Giant?
Lekker experimenteren! O.a. JJ schijnt leuke preamp buisjes te maken (voor weinig)...

blademan
10 juni 2008, 10:34
maakt het niet uit dan wat voor soort je er in doet? Er zit nu een 12ax7 in. Kan daar dan elk soort buis in? Ik ben echt een nitwit op dit vlak, maar dat hadden jullie vast al door.

Chris Winsemius
10 juni 2008, 10:42
Nog een mod: Trafo upgrade van Mercury Magnetics (http://www.mercurymagnetics.com/pages/catalog/kits/blackheart/BH-01.htm) -> $269.45


exclusief shipping, import, btw en montage :)

Ik gebruik veel MM trafo's voor m'n eigen amps en mods voor klanten, 'n klant van mij heeft 'n vergelijkbare kit in z'n Epi Valve Junior... die amp ging van cheap/aardig naar "Boutique-kwaliteit". In de usa lopen die kits harder dan hier in west europa, andere volksaard...

Jammer dat het niet goedkoop is, lees: in verhouding tot de prijs van zo'n made in China, massa produktie ampje.

skabouter
10 juni 2008, 10:44
mss idee voor je eigen productielijn :) mss dat ze goed verkopen onder de doe-het-zelvers

HaroldA
10 juni 2008, 10:46
maakt het niet uit dan wat voor soort je er in doet? Er zit nu een 12ax7 in. Kan daar dan elk soort buis in? Ik ben echt een nitwit op dit vlak, maar dat hadden jullie vast al door.
Ik weet er zelf ook te weinig vanaf. Het beste kun je er weer een 12ax7 inplaatsen, maar er zijn ook andere buizen die 'compatible' zijn met de 12ax7...


ECC83/12AX7, ECC83 and 12AX7 are exactly the same, 12AX7 is the USA name and ECC83 is the name used in Europe. The ECC83 can be found in 14mm (normal) and 17 mm plate versions. The 17 mm are preferred by Audiophiles. The 14 mm version made by Mullard sometime have the box-plates. The 17 mm versions can have ribbed and smooth plates. The ECC83/12AX7 can only be used in parallel heater applications.
...
The E283CC is a very special quality ECC83/12AX7. As good sound as the famous ECC803S made by Telefunken, it also hase a frame grid. It has different pinout (shielding between both sections), but is electrically equal. It is easy and worthwile to make the modification!

12AX7 replace 7025 (the industrial name). An exact replacement. New Ruby Tubes 7025's in stock. Beautiful tubes

ECC83 is the british name for a 12AX7.

All these tubes are interchangable and all have the same gain structure.

There are different tonal characteristics from each tube.

Interchangable tubes:
12AX7
12AX7A
ECC83
7025

Interchangable tubes with different gain levels:
5751 (70%) cool tone
12AY7 cool tone mod too
12AT7
12AU7
12AV7

HaroldA
10 juni 2008, 10:48
Ik gebruik veel MM trafo's voor m'n eigen amps en mods voor klanten, 'n klant van mij heeft 'n vergelijkbare kit in z'n Epi Valve Junior...
Dus we kunnen ze ook bij jou kopen? ;)

Chris Winsemius
10 juni 2008, 10:52
mss idee voor je eigen productielijn :) mss dat ze goed verkopen onder de doe-het-zelvers

DIYers kopen zelden of nooit amps in de hogere prijsklassen, ik verkoop wel parts/MM trafo's[/kits].

Dus we kunnen ze ook bij jou kopen? ;)

Mail maar.

skabouter
10 juni 2008, 10:56
ahhh ja, ik bedoelde juist de kits he ;) maar die verkoop je dus al.....

Chris Winsemius
10 juni 2008, 11:08
ahhh ja, ik bedoelde juist de kits he ;) maar die verkoop je dus al.....

Oops sorry, was vannacht 4 uur geworden door 'n suiker-probleemje en het koffie/red bull-infuus moet hier nog aangesloten worden ;)

HaroldA
10 juni 2008, 11:13
Ik was al van plan om een amp met bescheiden wattjes te kopen (JCM 800 50 watt 2204 is net een beetje te veel voor thuis). Het idee dat er nog echt iets moois van valt te maken (in de toekomst) bevalt me wel!

Eerst verhuizen en mijn beide 2204's op laten knappen ('81 en '87 -> hebben beiden nog de originele buizen) en dan zal zeer waarschijnlijk een van mijn 2204's vervangen worden door een 5-watter... ;)

Tegen die tijd zal ik Chris ook eens aanschrijven voor een upgrade. :cooler:

Chris Winsemius
10 juni 2008, 11:19
Ik was al van plan om een amp met bescheiden wattjes te kopen (JCM 800 50 watt 2204 is net een beetje te veel voor thuis). Het idee dat er nog echt iets moois van valt te maken (in de toekomst) bevalt me wel!

Eerst verhuizen en mijn beide 2204's op laten knappen ('81 en '87 -> hebben beiden nog de originele buizen) en dan zal zeer waarschijnlijk een van mijn 2204's vervangen worden door een 5-watter... ;)

Tegen die tijd zal ik Chris ook eens aanschrijven voor een upgrade. :cooler:

't Is ook mogelijk 'n 2204 geschikt voor thuis te maken (zonder geboor of onherstelbare aanpassingen)/etc. ... (zoek/google op JCM888 of JCM 888 mod)
Upgrade OT bij 'n 2204 is trouwens zeer puik, goedkoper dan 'n complete kit voor kleine ampjes.

blademan
10 juni 2008, 15:22
ik heb zojuist de EH 12AX7/ECC83 besteld bij Tonefactory, schijnt op voorraad te zijn en hoop hem deze week te ontvangen. ik ben benieuwd wat die gaat doen in mijn Little Giant

HaroldA
10 juni 2008, 16:15
ik heb zojuist de EH 12AX7/ECC83 besteld
EH heft wat meer snijdend hoog met een 'ratel'. Ook levert de buis meer gain dan de meeste andere 12ax7's. Ten minste, dat was zo in mijn TSL top.

Ik vind het persoonlijk geen mooie buis, maar zoals een paar reacties hierboven ook valt te lezen: ik heb er nog te weinig ervaring mee... :chicken: