PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar!! Epi LP Std



Silco
27 mei 2008, 17:16
Ik wilde een keuze maken tussen een Epi SG of een Fatstrat. Lang gezocht, maar een fatstrat zou boven m'n budget uitkomen. Die SG had wel een goede prijs......

Naar aanleiding van een aanbieding bij MaxGuitar in Den Haag heb ik dan toch maar een Epiphone Les Paul Standard gekocht :rockon:
De kleur heet Vintage Sunburst, and I love it!!!

Maar genoeg gepraat. Eerst even wat (geile) plaatjes :

http://i283.photobucket.com/albums/kk311/Oclis/EpiphoneLesPaulStd004.jpg

http://i283.photobucket.com/albums/kk311/Oclis/EpiphoneLesPaulStd003.jpg

http://i283.photobucket.com/albums/kk311/Oclis/EpiphoneLesPaulStd001.jpg

Hij heb zelfs nog een serienummer: EE061112418

Verder klinkt ie geweldig over mn Vox AD30. Clean op de neck pick up klinkt ie lekker vol en warm. Distortion gebruik ik met de brug pick up, dat vind ik toch mooier klinken.

De snaren die er nu op zitten vind ik niet zo heel best, dus die ga ik binnenkort even vervangen.

Verder zitten er nog Grover stemmechanieken op. Nu merk ik wat ik al 1,5 jaar mis op mn Ibanez starter-gitaar. Gelukkig ga ik daar vanavond de mechanieken van vervangen naar Gotoh's!

Ik zie nu wel dat ik nog even wat moet poetsen en even het fretboard moet insmeren.

belfrink
27 mei 2008, 17:19
Gefeliciteerd :) Mooie plank.

inteDes
27 mei 2008, 17:19
Wow super!!! Ik heb daarstraks ook op een Epiphone Les Paul Standaard gespeeld en vond het geweldig! Ik ben dan ook sterk aan het overwegen om er eentje te kopen! Mag ik vragen hoeveel je voor deze betaald hebt?

In ieder geval heel veel plezier ermee!

toon-
27 mei 2008, 17:20
Gefeliciteerd!
Echt mooie finish heeft ie :)

Arts
27 mei 2008, 17:22
gefeliciteerd ;)
slagplaatje eraf dan is ie ietsie mooier nog ;) ( maar dat is mijn mening )

macwilliams
27 mei 2008, 17:36
Mooooi.

en idd de slagplaat er af :)

zeiler
27 mei 2008, 17:39
slagplaat hoort juist bij een LP :) erop laten (vindt ik)...

heb pas naar een standard custom plus LTD gekeken, helaas niet mijn favo gitaar :D maar ik snap zeker waarom je deze aangeschaft hebt (wat een superding :D)...

gefeliciteerd man!

Silco
27 mei 2008, 17:42
Wow super!!! Ik heb daarstraks ook op een Epiphone Les Paul Standaard gespeeld en vond het geweldig! Ik ben dan ook sterk aan het overwegen om er eentje te kopen! Mag ik vragen hoeveel je voor deze betaald hebt?

In ieder geval heel veel plezier ermee!

€375... , maar de normale prijs is boven de €400.

@ Arts & Macwilliams:
Ik haal de slag plaat er nog niet vanaf, ik vind m wel fraai zo ;)

Mr.Fingers
27 mei 2008, 17:43
Wow super!!! Ik heb daarstraks ook op een Epiphone Les Paul Standaard gespeeld en vond het geweldig! Ik ben dan ook sterk aan het overwegen om er eentje te kopen! Mag ik vragen hoeveel je voor deze betaald hebt?

In ieder geval heel veel plezier ermee!


Kan het dan zijn dat ik u in de Muziek&Visie heb gezien? :D

inteDes
27 mei 2008, 17:45
aiai betrapt ;)

Mag ik weten wie Mr. Fingers daar was?

HertogJanNL
27 mei 2008, 17:47
Ik zag hem al in het review topic, gaaf! Hoewel ik nog maar net mijn eerste gitaar heb (nouja een krap half jaar) weet ik al wel dat ik hierna een LP model wil. De Epiphone Std had ik al gezien bij feedback voor €419, in cherry sunburst. Damn wat gaaf!

Veel plezier ermee dus! Enneh: ik wil sound samples!

Mr.Fingers
27 mei 2008, 17:50
aiai betrapt ;)

Mag ik weten wie Mr. Fingers daar was?

De grote dunne jongeheer die achter u aan de "toog" stond, met een zwarte veston, groene broek & witte T-shirt, die vroeg naar plectra & een E-harmonica.

Als ik u was zou ik wel die koffer nemen.

Bram+
27 mei 2008, 17:55
En dan komt er uit je serial:

Your guitar was made at the
Qingdao Plant (Epiphone), China
November 2006
Production Number: 12418


Gibson Qingdao
The Gibson Qingdao Plant was opened in October 2002, Qingdao, China. It is the only plant run by Epiphone in Asia.Both acoustic and electric guitars are made here. The factory is dedicated to making Epiphone and only Epiphone guitars with the aim of producing higher quality guitars.

van http://www.guitardaterproject.org

altijd grappig.

inteDes
27 mei 2008, 17:58
De grote dunne jongeheer die achter u aan de "toog" stond, met een zwarte veston, groene broek & witte T-shirt, die vroeg naar plectra & een E-harmonica.

Als ik u was zou ik wel die koffer nemen.

Ah wacht even! Er gaat een belletje rinkelen, ik moet schroomtelijk toegeven dat ik jou niet gezien heb maar ik heb wel nog even iets horen zeggen in de zin van: "er zijn ook gratis plectra maar dat zeggen we niet te luid" of iets dergelijks!

Dus dat betekent dat Silco's Les Paul al 2,5 jaar gewoon 'ergens' ligt?

Silco
27 mei 2008, 18:16
Dus dat betekent dat Silco's Les Paul al 2,5 jaar gewoon 'ergens' ligt?

Blijkbaar wel:p. En dat van China klopt, want er staat een stickertje achterop met de tekst: Hand-crafted in China...

Maar de leeftijd doet er toch niet zo toe? Ik zie hier ook mensen op het forum voorbij komen met een Strat uit '78 ofzo. In dat opzicht is die van mij nog jong:p

Bram+
27 mei 2008, 18:23
Dus dat betekent dat Silco's Les Paul al 2,5 jaar gewoon 'ergens' ligt?
Op zich niet zo vreemd hoor, volgens mij is het ook 'niet bepaald' zo dat die dingen dezelfde dag dat ze in elkaar gedraaid zijn nog in een doos in een vliegtuig naar Nederland worden vervoerd. Die gitaren gaan natuurlijk met een hoop andere gitaren in een zeecontainer naar een haven in Europa (Rotterdam?), vervolgens komen ze terecht bij de importeur, vanuit daar worden ze weer naar de winkel getransporteerd en daar liggen ze een tijdje achter te wachten op een potentiële koper etc. Zoiets in ieder geval. Het blijft natuurlijk gewoon een massaproduct.

Nico2
27 mei 2008, 21:23
Your guitar was made at a factory not yet added to the database
February 2007
Production Number: 1554

raar, hij komt uit indonesie, SI02071554

Bram+
27 mei 2008, 21:30
Die kun je dan toevoegen. SI is samick indonesia denk ik.

Aethelred
27 mei 2008, 21:34
Your guitar was made at the
Saein Plant, Korea/China
June 2005
Production Number: 0729

2/3 van zn leven zonder mij :p

Luke-wannabe
27 mei 2008, 22:39
Gaaaf! Dit is trouwens volgens mij Honey Burst. Maar errug mooi! PG eraf en rocken!

pannekoek
27 mei 2008, 23:22
vette gitaar! epiphone heeft echt topgitaren!
nee het is geen honeyburst, honeyburst is veel lichter

Luke-wannabe
27 mei 2008, 23:29
vette gitaar! epiphone heeft echt topgitaren!
nee het is geen honeyburst, honeyburst is veel lichter
Ik vind dit Honey Burst en volgens mij is hij het ook.

fuchs
28 mei 2008, 00:23
Ik heb dezelfde, honeyburst dus...

Fender75
28 mei 2008, 10:45
Mooie gitaar, gave kleur...veel plezier ermee!!

Orpheo
28 mei 2008, 11:00
honeyburst waarschijnlijk ja :) vintage sunburst heeft een donkerdere rand.