PDA

View Full Version : Vraag aan Fulltone Dist. Pro gebruikers



the sure thing
27 mei 2008, 17:05
Hallo,

Ik heb een Fulltone Distortion pro. Prima pedaal, maar ik heb de volgende vraag: als de "saturation" knop helemaal open (naar rechts) staat gedraaid, sterft de toon "onnatuurlijk" weg. Dan lijkt het wel of de uitstervende toon plotseling wordt afgekapt. Dit is duidelijk hoorbaar. Hoort dit zo bij het pedaal, of is de mijne toch kapot?

Nogmaals: het gaat om de toon die lang uitklinkt en steeds zachter wordt.

Tubescreamer
27 mei 2008, 17:59
Hey,

ik heb 'm dus ook en ik ben wel een fan van de Saturation knop en zet 'm meestal vrij ver open. Ik heb jouw probleem niet (ik ervaar het iig niet zo).
Wat ik wel weet, zeker als je bijv. eens door een andere versterker speelt, is dat je toch elke keer wel weer een beetje moet klooien voordat je je geluid weer hebt uit dat ding. Heb je de manual nog? Zo nee staat die hier (http://www.fulltone.com/user_manuals/DP-1manual.PDF) en daarin staat dat de Saturation-knop interactief is met de Distortion knop. Misschien als je die net effe te laag hebt staan (bijv. < 9 o'clock), en de saturation vrij hoog (bijv >2 o'clock) dat de lage distortion de sustain die de Saturation zou moeten geven tegenwerkt.

Ik heb het vaak ongeveer zo: Distortion 10 tot 2, Resonance op 12, Voicing op 10, Highs op 12-3, en Saturation dus zeker 3 en soms helemaal open heb ik gemerkt.
Als het enigszins klopt dat interactieverhaal zou het met mijn settings logisch zijn dat ik jouw probleem nooit heb (ervanuitgaande dat die van jouw niet kaduuk is natuurlijk :D)
Ben effe versterkerloos en nu sowieso niet thuis, kan het dus niet effe proberen.....dit weekend ga ik weer oefenen, ga ik kijken of ik jouw probleem kan reproduceren.

Maar al met al blijf ik het af & toe een ingewikkeld pedaal vinden, maar dan wel in de goeie zin want je kan er hele wrede geluiden uit krijgen. Gewoon heel veel pielen dus...geen plug & play maar wel lekker... :rockon:

Succes ermee en ik laat m'n bevindingen wel weten.

*EDIT* hier http://reviews.harmony-central.com/reviews/Effects/product/Fulltone/Distortion+Pro/10/1 staan de reviews op Harmony Central, mocht je 't nog niet gezien hebben. Heb niet alles doorgelezen maar misschien staat er wat tussen waar je wat aan hebt?

the sure thing
27 mei 2008, 18:14
Ha Tubescr.

Bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik heb de manual nog, en het is idd een lekker pedaal en geen plug&play pedaal. Maar het "uitstervende geluid" wat ik eruit krijg (wat dus plots afgekapt wordt) hoort volgens mij niet....

Ik ben benieuwd naar je bevindingen.

the sure thing
28 mei 2008, 17:18
Zijn er nog andere gebruikers? Graag je reactie posten, want ik weet niet of ik het pedaal moet laten repareren.

Tubescreamer
28 mei 2008, 17:59
surething, kun je anders even je settings van de andere knoppen noteren en posten? Kan ik jouw situatie effe nabootschen (niet nu dusch, van het weekend pas ;)). En wat voor amp heb je & heb je nog andere pedalen in de chain?

the sure thing
29 mei 2008, 13:29
surething, kun je anders even je settings van de andere knoppen noteren en posten? Kan ik jouw situatie effe nabootschen (niet nu dusch, van het weekend pas ;)). En wat voor amp heb je & heb je nog andere pedalen in de chain?... Hij ligt al bij een reparateur.... Die hoort het ook, maar kan niets vinden wat "kapot" zou moeten zijn.

Tubescreamer
1 juni 2008, 19:34
Hey,

heb gisteren mijn DP mee naar het oefenen genomen en heb van alles zitten proberen, maar ik hoorde geen rare dingen met de saturation-knop helemaal open. Heb combinaties met verschillende standen geprobeerd, maar ik hoor niks geks. Vreemd dat die van jou het wel heeft en dat de reparateur niks kan vinden....
Nogmaals, voor de duidelijkheid: het gaat er dus om dat het geluid ineens ophoudt, ipv langzaam uit te sterven? En is het dan het complete signaal wat ophoudt, of alleen het overstuurde signaal -dus blijf je het cleane geluid wel horen? Het komt dus onherroepelijk voor op het moment dat de sat. knop helemaal open staat, ongeacht de standen van de andere controls?
Ik ken nog iemand met zo'n ding (die niet op het forum zit), ik zal het hem van de week even vragen, misschien heeft hij er eerder van gehoord dit probleem.

Voorlopig: succes ermee!

Oh, andere tip: FullTone al geprobeerd te mailen? Ik hoor altijd dat de customer support goed is....neem aan dat zij het wel kunnen verklaren....

the sure thing
1 juni 2008, 23:05
Hey Tubescreamer,

Veel dank voor het uitproberen! Nee, de hele toon wordt afgekapt. Ik zal Fulltone eens mailen. Of anders maar eens naar een andere reparateur :)

Tubescreamer
7 juli 2008, 11:44
Sorrie jongens effe kleine BUMP!!!

Maar ik heb wat nieuwe bevindingen inmiddels:

@SureThing: Ik had het even aan die kennis van mij gevraagd (duurde even voordat ik 'm te pakken had, vandaar de bump) of hij een soortgelijk probleem had bij zijn DP-1, en warempel, hij kon zich in jouw verhaal vinden.
Omdat ik vond dat ik nergens last van had, ben ik nog maar eens met een frisse blik/oor gaan luisteren.
En inderdaad, als je EERST de saturation-knop helemaal open draait en dan gewoon een signaal laat doorklinken is er niks aan de hand, maar als je dus bijv. een akkoord aanslaat, met de saturation op, zeg, 12u, en DAN, terwijl je signaal hoort de knop helemaal opendraait zul je horen dat het opeens een beetje ielig wordt, zelfs een beetje zachter. En DAT is denk ik wat jij bedoelde.

Ik kon alleen niks vreemds vaststellen met de saturation helemaal open, an sich.
Maar idd, als je het geluid vergelijkt met dat van andere waardes van die knop is het wel beduidend minder/anders.

Conclusie (hopelijk, indien ik daadwerkelijk nu jouw situatie heb nagebootst) is dus dat het blijkbaar een "quirk" van het pedaaltje is, en dat jouw DP-1 niet stuk is. Zoals gezegd speel ik wel eens met de Sat vol open, maar blijkbaar stoorde het me niet.....nu dus wel :D haha! Ach er zijn zoveel geluiden uit te halen, dit zal weer zo'n raar, in sommige gevallen bruikbaar geluidje zijn he....
Die kennis van me was van mening dat het ook nog eens per versterker kon verschillen in hoeverre je er last van kan hebben. Kan kloppen want ik vond sowieso al dat die DP-1 daar behoorlijk kieskeurig mee is want hij kan behoorlijk schijt klinken door sommige amps. Neemt niet weg dat als je de goeie waardes te pakken hebt mét een goeie setup/amp, dat het imo een heel goed pedaal is met een eigen wreed geluid! Ik doe 'm iig niet weg, ook al issie wat lastig af & toe.
Maar goed......we zijn weer wat wijzer hopelijk...

Had je Fulltone nog gemaild trouwens? En zo ja, wat teruggehoord??

Nou hopen dat hiermee de kous (bijna) af is :satisfie: