PDA

View Full Version : piëzo element?



zeiler
27 mei 2008, 16:50
hallo!

op mijn zoektocht naar een betere (meer dan 150 euro kostende) gitaar zijn er al heel wat gitaren voorbij gekomen, maar steeds miste ik wat... telecasters, stratocasters, les pauls...

inmiddels weet ik wel welke kant ik op wil... een strat, liefst met een humbucker op de brug en 2 (warm-klinkende) single coils...

Het grote probleem; ik mis wel het geluid dat meer naar de acoustische gitaar neigt...

Nu kwam ik onlangs een gitaar tegen de redelijk aan mijn wensen zou voldoen, met daarop een piëzo element... Nu werd mij verteld dat dit (met mixpot e.d.) een heel sterk naar acoustisch neigend geluid maakt...

hoe werkt zo'n piëzo element eigenlijk? Zit je dna ook met allerlei electronica in je gitaar of dat weer net niet???

(van wikipedia werd ik niet erg wijzer :cheerup: )

alvast bedankt :satisfie:

Dekkz0r
27 mei 2008, 16:56
Oa in Dit topic (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=109375) word uitleg gegeven over de piëzo :hippie:

zeiler
27 mei 2008, 17:01
Oa in Dit topic (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=109375) word uitleg gegeven over de piëzo :hippie:

hmmm... zoekfunctie liet die wel zien, maar was niet overduidelijk daarover (heb wel gezocht in het electrische gitaaronderdeel :s)...

excuses :$

gerritje tralalalala
28 mei 2008, 14:56
is acoustic simulater pedaaltje niet wat voor je??

je krijgt dan een zeer behoorlijk acoustisch geluid, en dat maakt je zoektocht iets makkelijker.

zeiler
28 mei 2008, 15:04
is acoustic simulater pedaaltje niet wat voor je??

je krijgt dan een zeer behoorlijk acoustisch geluid, en dat maakt je zoektocht iets makkelijker.

jah :) da's waar, maar dan snap ik dat principe weer niet... kan dat bijvoorbeeld wel met een vox ad..vt omdat daar allemaal al van die voorgeprogrammeeerde effecten in zitten?

oké, als ik wat zwaarders ga kopen heb je kans dat het wat anders wordt, maar zit toch ook heel sterk aan een ad100vt of ad100vtH te denken :)