PDA

View Full Version : gibson Pushtone



Orpheo
27 mei 2008, 16:24
wie oh wie heeft ervaring met de gibson pushtone?


Ik niet, maar dat is ook niet nodig, omdat ik deze al heb :D

http://www.maxguitarstore.com/products_pictures/pickupgtrcherry1.jpg

pff wat een tone heeft dit beest zeg, goddamn. de iommipups klinken echt waanzinnig. met de hughes and kettner op het distortionkanaal een waanzinnig lekker strakke, sykes achtige scheur, en op het cleane kanaal een heel helder, spanky geluid op de brug en een warm jazzy geluid op de hals.

en ik heb een setje p90's erbij zitten, kan ik er zo inklikken, en nog 2 sets blokken, waar ik een setje filterton-achtigen (of minihumbuckers!) in ga zetten, en ik twijfel: of x2n/superdistortion setje, of mooie, ouwe pafs. Ik denk toch de x2n, maar goed, dat zien we nog wel.

meer foto's komen zo.

bass blom
27 mei 2008, 16:28
oei is het weer bal? :cheerup:

Lexvandoef
27 mei 2008, 16:31
Wow, hebbie een nieuwe Orf?

nevyn292
27 mei 2008, 16:36
als dit geen pushtone is wat is het dan?

ik snap het niet helemaal geloof ik :???: , maar het ziet er wel bruut uit

Orpheo
27 mei 2008, 16:39
als dit geen pushtone is wat is het dan?

ik snap het niet helemaal geloof ik :???: , maar het ziet er wel bruut uit

de pushtone werkt iets anders, en dat is een serie van dit jaar, dit is een gitaar uit 1999 (en beter, kheb ze naast elkaar getest) en niet een studio met pup-wisselsysteem, maar een custom.

@bass: wat bedoel je, is 't weer bal?

@lex: jep, nieuwe :) die goldflake erop ingeruild hoor. deze is gewoon veel beter. het spijt me voor de heren die goldie mooi vonden, maar ik vind deze gewoon vetter, en ik moet toch echt denken aan m'n eigen set ;)

Orpheo
27 mei 2008, 16:41
http://www.firstqualitymusic.com/product_images/8672/P_8672_L00.jpg

zoek de verschillen zou ik zeggen.

multiply binding (binding sowieso)
headstock binding
headstock inleg
inleg zelf
pupringen
ruimte voor een echte p90 en niet de p94.


en: zeldzamer. deze gitaren waren alleen maar voor dealers, niet voor klanten bedoeld. nu mogen ze wel verkocht worden, maar blijven ze redelijk zeldzaam, als koop-object zeg maar. deze was de beste uit de set van 3, en het mooist.

ik ga nu foto's maken, ik hoop ze op 't net te hebben voor half 6. dan komt m'n leerling namelijk.

macwilliams
27 mei 2008, 16:42
http://link.marktplaats.nl/168528355Op mp staat ook zo'n gitaar maar dan in een andere uitvoering.

nevyn292
27 mei 2008, 16:42
de pushtone werkt iets anders, en dat is een serie van dit jaar, dit is een gitaar uit 1999 (en beter, kheb ze naast elkaar getest) en niet een studio met pup-wisselsysteem, maar een custom.

@bass: wat bedoel je, is 't weer bal?

@lex: jep, nieuwe :) die goldflake erop ingeruild hoor. deze is gewoon veel beter. het spijt me voor de heren die goldie mooi vonden, maar ik vind deze gewoon vetter, en ik moet toch echt denken aan m'n eigen set ;)

is dat wisselsysteem hier gewoon een truukje van de vorige eigenaar of van gibson zelf wat voor die pushtone kwam?


kwil toch wel even een clippie horen van die iommi pick-ups in vergelijking met SD's ofso, toch ook wel goede dingen over gehoord

macwilliams
27 mei 2008, 16:46
is dat wisselsysteem hier gewoon een truukje van de vorige eigenaar of van gibson zelf wat voor die pushtone kwam?


kwil toch wel even een clippie horen van die iommi pick-ups in vergelijking met SD's ofso, toch ook wel goede dingen over gehoord
Is van gibson zelf, kun je pick-ups mee testen

Squier4ever
27 mei 2008, 16:47
die van marktplaats is een studio btw.

Orpheo
27 mei 2008, 16:50
die van marktplaats is een studio btw.

nee, toch een standard.



En ook van de winkel waar ik 'm gehaald heb ;)

het is een systeem van gibson zelf, niet van de vorige eigenaar. Ik ga geen clipjes opnemen, omdat

a: mijn spel niet te pruimen is (vraag maar aan de forumleden die naar de novembermeeting zijn geweest :D )
b: ik niet KAN opnemen, geen opnameapparatuur die acceptabel is, noch een amp die lekker klinkt en/of de dynamiek goed doorgeeft.

bass blom
27 mei 2008, 17:21
@bass: wat bedoel je, is 't weer bal?


nix :D gewoon, tis weer feest :cheerup:

Jan Buurman
27 mei 2008, 17:59
Heb je er dan ook een serie verschillende elementen bij gekocht die erin passen? Ik heb ze bij Max Guitars wel in een vitrine zien liggen, geloof ik....

almarvk
27 mei 2008, 19:09
Je hebt 'm toch niet weer op een te lage prijs ingeruild bij die zaak?!

Enniewee: Mooie gitaar! Alleen Iommi elementen in een Les Paul kan echt niet! ;)

Orpheo
27 mei 2008, 19:17
Je hebt 'm toch niet weer op een te lage prijs ingeruild bij die zaak?!

Enniewee: Mooie gitaar! Alleen Iommi elementen in een Les Paul kan echt niet! ;)

nee, niet voor een te laag bedrag :) maar die iommi elementen klinken waanzinnig goed in een LP, dus waarom niet?



Ik had pups erbij gekregen :)

almarvk
27 mei 2008, 19:20
Mag ik zo lomp zijn om te vragen om wat voor bedragen het gaat?!

En over die elementen: Iommi en een SG is dé combinatie ;)

Orpheo
27 mei 2008, 19:44
Mag ik zo lomp zijn om te vragen om wat voor bedragen het gaat?!

En over die elementen: Iommi en een SG is dé combinatie ;)

nee, mag je niet vragen :D

en ik vind de iommi's lekkerder in een les paul. maakt 't geluid wat dikker en scheurender.


Ik heb net wel flink zitten vijlen om de blokken passend te maken. ze klemmen dusdanig dat ze gewoon niet passen. nou ja, ik heb flink moeten doordrukken, zo erg dat ik gewoon een hamer moest pakken om ze eruit te meppen (gelukkig geen lakschade, al maakt me dat geen fuck uit, haha). het was gelukkig maar een klein stukje eraf halen, maar dat bleek wel heel erg te klemmen.

die p90's klinken trouwens waanzinnig lekker in deze gitaar, net als de iommi's. dik, maar niet baggervet, scheurend, maar niet superveel distortion. gewoon, fijn ding.

bass blom
27 mei 2008, 19:48
oei, een hamer :D

Mr.Fingers
27 mei 2008, 19:54
oei, een hamer :D

The size of the hammer is direct proportional to the size of the problem... If it won't fit, use a bigger hammer!

niekb
27 mei 2008, 19:56
ah sweet een rode custom, erg mooi. Handig zo die verschillende elementen. Enne ik vind dat je groot gelijk hebt! Ik vond die sparcle lp foei lelijk :D

Orpheo
27 mei 2008, 19:59
ghehe ik vond 't zo knullig, van die hamer, maar t kon niet anders. deze gitaar klinkt en speelt gewoon beter. ik heb foto's gemaakt, even les gegeven, gegeten, en ik ga ze zo effe online zetten.

nevyn292
27 mei 2008, 20:01
en hoe zit het nou met de mogelijkehid van meerdere pick-ups?

ben je in staat om die blokken zelf te maken voor de gitaar of gaat dat je niet lukken?

anders ben je toch gebonden aan 2 setjes elementen, zijn weliswaar 4 combinaties maar toch....

Tupelo
27 mei 2008, 20:04
Die 1e Orph, dat is de 1e sinds lange tijd die die wijnrode van je overtreft wat mij betreft. Prachtige gitaar; congrats, congrats & nogmaals congrats. Te gekke LP, echt waar!! :p

Orpheo
27 mei 2008, 20:13
en hoe zit het nou met de mogelijkehid van meerdere pick-ups?

ben je in staat om die blokken zelf te maken voor de gitaar of gaat dat je niet lukken?

anders ben je toch gebonden aan 2 setjes elementen, zijn weliswaar 4 combinaties maar toch....

ik heb nog 4 blokken, dus nog 2 setjes, waar ik nog meer pups in kan gaan zetten :)

Orpheo
27 mei 2008, 20:18
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/27052008250.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/27052008248.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/27052008247.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/27052008244.jpg

Orpheo
27 mei 2008, 20:18
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/27052008254.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/27052008252.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/27052008251.jpg

Luke-wannabe
27 mei 2008, 20:31
I like!!! COngrats!

Orgasmocaster
27 mei 2008, 20:38
Ik vind hem erg mooi! gefeliciteard

(betekend dit dat je nu nog langer moet wachten tot je je Rosewood lp cunt gaan bouwen?)

Orpheo
27 mei 2008, 20:43
Ik vind hem erg mooi! gefeliciteard

(betekend dit dat je nu nog langer moet wachten tot je je Rosewood lp cunt gaan bouwen?)

nog steeds september :) ik twijfel er wel aan hoor, of ik t moet doen, maar ik denk toch dat 't zinvol is als ik 't doe; mooi hout, lekker knutselen, zeldzaam, en: mijn smaak, mijn geld, mijn gitaar. ik heb er, op dat moment, veel lol van, en als ik 'm moet verkopen ooit, soit. we zien 't wel

ACSlater
27 mei 2008, 21:00
Nice! Had nog nooit zo een gezien. Gewoon een nette Custom. Het wisselsysteem is niks voor mij maar je ziet het niet als je er gewone hb's in hebt.

bass blom
27 mei 2008, 21:01
ach je hebt wat extra toooooonchambers als de P90's er in zitten :seriousf:

Bastin
27 mei 2008, 21:02
Heb je ook fotos van de binnenkant?

hoe dat precies zit met de aansluitingen ed

mooi ding dat wel!!

Orpheo
27 mei 2008, 21:06
ach je hebt wat extra toooooonchambers als de P90's er in zitten :seriousf:

nee, tis gewoon een solide blok.

de verbindingen zijn gewoon die dingen die je ook weleens zit bij die 9v batterijdingen. werkt ideaal. de blokken passen nu precies, klemmen net genoeg.

bass blom
27 mei 2008, 21:10
ik doelde op die twee openingen ;)

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/27052008254.jpg

luchtige tooooooooooooonechambers :D

richwoodplayer
27 mei 2008, 21:11
wat een prijs hebben die gibson's toch, moet ik als 15 jarige nog wel ff lang voor doorwerken denk ik. enk dat ik dan over 2 jaar er pas 1 kan kope.. :nervous:

Orpheo
27 mei 2008, 21:18
ik doelde op die twee openingen ;)

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/27052008254.jpg

luchtige tooooooooooooonechambers :D

is geen gat. is een blok hout wat niet rood gelakt is.

nevyn292
27 mei 2008, 21:18
wat een prijs hebben die gibson's toch, moet ik als 15 jarige nog wel ff lang voor doorwerken denk ik. enk dat ik dan over 2 jaar er pas 1 kan kope.. :nervous:

als gibson zijn plannen even goed doorzet met betrekking op dealerships koop jij over 2 jaar iets heel anders dan een gibson;)

Orpheo
27 mei 2008, 21:20
als gibson zijn plannen even goed doorzet met betrekking op dealerships koop jij over 2 jaar iets heel anders dan een gibson;)

t valt reuze mee, met die rare plannen. max is al zo'n dealer, met PRS premium dealership in dezelfde winkel, rockpalace ook trouwens. t valt dus wel mee.

dunnoaname
27 mei 2008, 21:47
(betekend dit dat je nu nog langer moet wachten tot je je Rosewood lp cunt gaan bouwen?)


En dat voor iemand die toch wel aardig Engels zal spreken :D .

Ontopic:
Deze gitaar is sweeeeeeeeeet! Lijkt me echt gaaf om een beetje met die combinaties van pickups te spelen! Ook nuttig voor iemand zoals jij die iedere 2 weken nieuwe pickups dan wel les pauls heeft :p . Ik vind de pushtone er wel iets gelikter uitzien zonder die ongelakte stukken hout aan de achterkan, en zonder die gleuven als je een p90 (p94?) gebruikt. Maar looks doen er niet zo veel toe vind ik eigenlijk.

Orgasmocaster
27 mei 2008, 22:10
nog steeds september :) ik twijfel er wel aan hoor, of ik t moet doen, maar ik denk toch dat 't zinvol is als ik 't doe; mooi hout, lekker knutselen, zeldzaam, en: mijn smaak, mijn geld, mijn gitaar. ik heb er, op dat moment, veel lol van, en als ik 'm moet verkopen ooit, soit. we zien 't wel

gewoon doen! ik heb trouwens zelf al lang zitten denken aan een rosewood lp.. een soort van George Harrison LP eigenlijk..hehe padouk topje kan mooi zijn, maar ook een beetje tegenvallen.. misschien van dat claro walnut met zo'n vagina achtige figuring erop!!

Dunnoaname, dat heeft te maken met mijn zinloze en smakeloze gevoel voor humor denk ik..of ik heb gewoon een dirty mind.

Orpheo
27 mei 2008, 22:19
En dat voor iemand die toch wel aardig Engels zal spreken :D .

Ontopic:
Deze gitaar is sweeeeeeeeeet! Lijkt me echt gaaf om een beetje met die combinaties van pickups te spelen! Ook nuttig voor iemand zoals jij die iedere 2 weken nieuwe pickups dan wel les pauls heeft :p . Ik vind de pushtone er wel iets gelikter uitzien zonder die ongelakte stukken hout aan de achterkan, en zonder die gleuven als je een p90 (p94?) gebruikt. Maar looks doen er niet zo veel toe vind ik eigenlijk.

valt mee, ik wissel niet zo heel vaak hoor :) niet meer in ieder geval, haha.


tja, de pushtone is geen custom :) ik val gewoon voor binding en block inleg. maar indeze kan je veel meer pickups stoppen. echte p90's, minihumbuckers, etc etc. in de pushtone alleen maar humbuckerformaat...

Orpheo
28 mei 2008, 00:12
even updeetje over de LP:
ik ben de hele avond bezig geweest met afstelling van de blokken, dat ze wel klemmen, maar ook goed vast zitten. Wat een takkeklus, kolere... maar, het zit, en het zit perfect. ik denk dat ik voorlopig 't houd bij de Iommi's. man man man, wat een brute pickups. zien er niet uit, maar klinken als de beste. ben er zeer content mee, ghehe.

Ik heb de p90 in de brug ook opnieuw ingesteld. Inherent aan p90's is dat ze te laag staan en/of te weinig output hebben vergeleken bij de hals. Nu ben ik een luiwammes, en wil ik 't direct goed hebben, als ik weer ga wisselen, en stel ik m'n amp nooit opnieuw in als ik een nieuwe gitaar pak. 't moet goed klinken, met iedere gitaar, dus: gitaar aanpassen, zodat het goed klinkt!

helemaal omhoog kan natuurlijk niet, daar zijn de schroeven niet lang genoeg voor, dus het metalen verbindingsplaatje eraf gehaald (waar de p90's mee vast zitten in het hout, dit is niet anders op deze gitaar dan op andere p90 gitaren zonder slagplaat), en daar wat blokjes hout onder geschroefd en gelijmd. na 2 blokjes bubinga, eindelijk een hoogte die hoger was dan nodig, dus goed. en opeens: geen 'choking' meer als ik bend, geen dropouts, geen raar laag volume, maar gewoon: TONE! punch! attack! scheur! geweldig :D instant thin lizzy. gelijk 'boys are back in town' gespeeld, en andere lizzy-toppers.

Morgen heb ik een half dagje college, en daarna; SPELEN!

edit: detail: de gitaar is gestempeld (ongeveer) op de dag dat er bij mijn beste vriend kanker werd geconstateerd (om een half jaar later te overlijden, maar ok). Bij m'n andere trouwens ook! nou ja, niet van m'n beste vriend, maar op de dag is de opa van m'n vriendin overleden (lekker lang geleden dus :D ) ik houd wel van (getallen)symboliek

Riky
28 mei 2008, 11:05
hey Orpheo, weer een erg leuke toevoeging aan je collectie man:D
Lekker anders weer! Past er goed bij! Wel jammer van die goldie:(, maar ja. Zijn jou gitaren hea:P

Als ik het goed begrepen heb zijn dit gitaren speciaal gemaakt voor gibson verkooppunten om te horen wat andere elementen in een gibson doen?
Een soort test gitaar?

Je kunt je element dus nog tijdens een optreden vervangen als je dat wilt?

Orpheo
28 mei 2008, 11:55
hey Orpheo, weer een erg leuke toevoeging aan je collectie man:D
Lekker anders weer! Past er goed bij! Wel jammer van die goldie:(, maar ja. Zijn jou gitaren hea:P

Als ik het goed begrepen heb zijn dit gitaren speciaal gemaakt voor gibson verkooppunten om te horen wat andere elementen in een gibson doen?
Een soort test gitaar?

Je kunt je element dus nog tijdens een optreden vervangen als je dat wilt?

goldie was gewoon op. frets waren op, de hals was voor mij te dun, de lak ging me meer en meer tegenstaan...

het klopt helemaal wat je hier zegt:




Als ik het goed begrepen heb zijn dit gitaren speciaal gemaakt voor gibson verkooppunten om te horen wat andere elementen in een gibson doen?
Een soort test gitaar?


de pups kan je onstage veranderen, geen probleem. midden in een song zou ik niet doen, haha, maar on stage is geen probleem. Effe een handigheidje in krijgen, wellicht een 'doordrukdevice' meenemen zeg maar,om je handen niet te slopen, en je kan 't zo veranderen.

Ik ga er denk ik minihumbuckers (goud) inzetten van GFS, en ook de crunchy rails (zebra). HEEEEL misschien nog met een 3e connector voor naar een pushpull pot, maar daar ben ik nog niet over uit, zal wel lastig worden denk ik om te maken,maar wel leuk als 't kan. zijn ze allemaal coiltap-baar, op de p90 na :)

Riky
28 mei 2008, 12:41
ok vet:) best unique gitaartje dus:)

ik wist niet dat die je gouden lp zo op was:)

Veel plezier er mee. Ik kijk stiekem al een beetje uit naar die uber LP die je wilt gaan maken:)

Orpheo
28 mei 2008, 12:55
ok vet best unique gitaartje dus:)

ik wist niet dat die je gouden lp zo op was:)

Veel plezier er mee. Ik kijk stiekem al een beetje uit naar die uber LP die je wilt gaan maken:)

haha ik ook :) tja, goldie was echt op.

Orpheo
28 mei 2008, 17:25
en ik heb van m'n oma weer een les paul gekregen :) toch :D komt eraan over een paar weken, duurt nog effe ghehe. tis een LP body+neck alleen. er moet nieuwe hardware op, nieuwe pickups etc etc. tis trouwens een eden les paul, en niet een gibson, maar dat maakt niet uit. dit is een leuk ding voor op t strand of op vakantie.

Riky
28 mei 2008, 17:48
aha dus zo kom je eraan:D


gefeli:) handige dingen..


.. die oma's

Orpheo
28 mei 2008, 17:50
aha dus zo kom je eraan:D


gefeli:) handige dingen..


.. die oma's

ghehe tja, ik moet toch wat op vakantie? liever iets waar ik over 30 jaar nog van denk, wow, van oma/vriendin/ma/tante gekregen dan iets dat je weg kan/moet gooien of wat gewoon zinloos is....

artnaz
28 mei 2008, 21:34
Topgitaar Orpheo! Je hebt je "fout" van die andere rode custom weer recht gezet... ;)

Riky
28 mei 2008, 21:41
ghehe tja, ik moet toch wat op vakantie? liever iets waar ik over 30 jaar nog van denk, wow, van oma/vriendin/ma/tante gekregen dan iets dat je weg kan/moet gooien of wat gewoon zinloos is....

helemaal mee eens!