PDA

View Full Version : Fender buizen top



Droffie
21 februari 2003, 09:16
Hoi,
Bij ons in de oefenruimte staat al een lange tijd een Fender top met (lijkt) bijhorende speakerkast.
zitten 2 eindbuizen en 4 pre buizen in.
Op de voorkant van de top staat Fender 75.
Heeft iemand enig idee wat voor een top dit is?

Negative K3 fan
21 februari 2003, 10:47
foto? zit er een zilver kleurige plaat op met ene grroenig randje?

Al
21 februari 2003, 11:54
Fender 75 is een van de laatste modellen uit de CBS periode. Het was Fenders antwoord op de Mesa Boogie versterkers. Lijkt ie ook op. Clean is ie best goed bruikbaar, heeft een aardige Fendersound. Hij is schakelbaar op low en high power,worden dacht ik de spanningen op de eindtap gehalveerd. Op laag vermogen is ie nog behoorlijk hard en overstuurt het snelst. Het scheurkanaal is niet echt een onafhankelijk kanaal (er worden 2 gaintrappen bijgeschakeld) en is moeilijk goed in te stellen. Je hebt 4 volume/drive knoppen wat een beetje veel van het goede is waarbij het allemaal erg gevoelig reageert. Qua scheur heb ik er nooit mee weggekund maar dat is persoonlijk. Ook vond ik het vrijwel onmogelijk om op beide kanalen een goed geluid te krijgen. Als clean aardig stond was overdrive niet te pruimen en andersom.

Op zich een aardige versterker als hij op de klassieke manier met pedalen wordt gebruikt. De low power stand is dan mooi meegenomen.
Je hebt hem als top, 15" en 12". De 12" hebben een EV speaker. Die zijn het populairst.

Al

Droffie
21 februari 2003, 11:58
Al,
Bedankt voor de info.
Ik ben op zoek naar een top die ik naast mijn JCM 900 kan gebruiken voor clean of licht overdriven. de Jcm top gebruik ik voor scheur uiteraard.
Wat denk je dat die toppies tweedehands doen?
Mocht ik de eigenaar vinden.

gr
D.

Al
21 februari 2003, 17:05
75 top in goede staat zal al gauw 300-350 moeten opbrengen. Als je hem voor minder kan krijgen lijkt het me een prima deal waar je niet snel op achteruit zal gaan.

Al