PDA

View Full Version : 1 fender schaller locking tuner stuk ...



iWishmaster
27 mei 2008, 12:10
Mijn strat heeft onlangs een lichte val gemaakt, alles is nog intact op 1 ding na: Het binnenste busje 1 van de tuning pegs van de locking tuners is afgebroken. Het gaat om de glanzende verchroomde Fender Schaller Locking tuners zoals deze op alle American Deluxe modellen zit. Dit zijn de gewone Schaller tuners, maar met een Fender logo erop.

Ik heb geinformeerd bij enkele winkels en gitaar bouwers in de buurt, maar niemand heeft deze zomaar liggen, of onderdelen ervoor. Nu kan ik wel een complete set van 6 bestellen, maar dat kost me 80-90 euro, terwijl ik er maar 1 nodig heb (of nog liever, alleen het asje / busje).

Heeft iemand een idee om dit op te lossen? Liever wil ik namelijk alle 6 dezelfde tuners en geen ander type ertussen (hoewel hetzelfde zonder dat fender logo zou ik nog wel mee kunnen leven).

no 1 hops
27 mei 2008, 15:18
Mijn strat heeft onlangs een lichte val gemaakt, alles is nog intact op 1 ding na: Het binnenste busje 1 van de tuning pegs van de locking tuners is afgebroken. Het gaat om de glanzende verchroomde Fender Schaller Locking tuners zoals deze op alle American Deluxe modellen zit. Dit zijn de gewone Schaller tuners, maar met een Fender logo erop.

Ik heb geinformeerd bij enkele winkels en gitaar bouwers in de buurt, maar niemand heeft deze zomaar liggen, of onderdelen ervoor. Nu kan ik wel een complete set van 6 bestellen, maar dat kost me 80-90 euro, terwijl ik er maar 1 nodig heb (of nog liever, alleen het asje / busje).

Heeft iemand een idee om dit op te lossen? Liever wil ik namelijk alle 6 dezelfde tuners en geen ander type ertussen (hoewel hetzelfde zonder dat fender logo zou ik nog wel mee kunnen leven).zou gewoon rechtstreeks schaller mailen en de vraag voorleggen.

Orpheo
27 mei 2008, 16:18
bij warmoth kan je losse tuners kopen.

iWishmaster
27 mei 2008, 23:12
bij warmoth kan je losse tuners kopen.
Warmoth heeft alleen de M6 Mini Locking Machine Heads. Ik heb alleen nog nergens kunnen vinden of mijn gitaar de gewone of de mini tuner heeft, of wat precies de verschillen zijn tussen deze 2 ...

Orpheo
27 mei 2008, 23:15
Warmoth heeft alleen de M6 Mini Locking Machine Heads. Ik heb alleen nog nergens kunnen vinden of mijn gitaar de gewone of de mini tuner heeft, of wat precies de verschillen zijn tussen deze 2 ...

jij hebt kleintjes. de grote versie is zelfs zo groot dat je vingers er nauwelijks tussenpassen bij een 3x3 headstoc, kan je nagaan wat 't is met een 6 in line.

iWishmaster
27 mei 2008, 23:17
jij hebt kleintjes. de grote versie is zelfs zo groot dat je vingers er nauwelijks tussenpassen bij een 3x3 headstoc, kan je nagaan wat 't is met een 6 in line.
Da's nog is snelle hulp, thx! :)

Orpheo
27 mei 2008, 23:55
Da's nog is snelle hulp, thx! :)

you're welcome :)

iWishmaster
25 juni 2008, 17:48
Oud topic, ik weet het, maar ik wil dit toch even melden:

Mailtje met foto's naar Fender en Schaller gestuurd met uitleg wat er gebeurt was en of die onderdelen los te krijgen zijn.

Schaller stuurde een mailtje terug met dat dit geen Schaller tuners waren, maar goedkope Japanse namaak (right ...).

Fender stuurde na wat verdere mailtjes keurig een splinternieuwe tuner incl fender logo op! Mijn gitaar is dus weer helemaal 100% origineel! Nette service van Fender! :cheerup: