PDA

View Full Version : Les Paul kopen of Pacifica houden?



inteDes
27 mei 2008, 09:53
Ik heb al enkele jaren een Yamaha Pacifica EG 112 in combinatie met een Danelectro Nifty-Fifty versterker. Op zich is die gitaar best ok, ik speel er gemakkelijk en soepel op maar ik heb er geen band mee. Misschien klinkt dit stom maar met mijn akoestische heb ik dat wel en dat mis ik echt wel bij mijn elektrische. De laatste tijd zie ik overal voor mijn ogen Les Pauls voorbij flitsen en dat vind ik prachtige gitaren, qua look en qua klank. Dus ben ik nu aan het twijfelen, zou ik mijn huidige gitaar en versterker verkopen en een Les Paul met betere versterker kopen of niet? En als ik dat doe welke Les Pauls zijn dan aan te raden in combinatie met welke versterker?
Ik was bijvoorbeeld wel geïnteresseerd in de Richwood re 129-bk, zoals Richwoodplayer er eentje heeft binnenkort en waar hij vol lof over is. Maar er zijn (online) ook bijvoorbeeld Epiphones te vinden tussen de 350-500 euro.

Graag een beetje advies! Thanks!

almarvk
27 mei 2008, 09:58
Ik zou eerder gaan voor een (goede) versterker dan een gitaar die niet beter is dan je huidige...

inteDes
27 mei 2008, 10:00
Dat is uiteraard ook een optie maar dan blijf ik wel zitten met het 'band'loze gevoel... Wat voor een versterker raad je dan aan? Welke prijsklasse moet ik ongeveer in mijn achterhoofd houden voor een goede versterker?

Dark_Tranquillity
27 mei 2008, 10:04
Een band ontwikkel je vanzelf, is mijn ervaring. Omdat ik al mijn gitaren mod (behalve de SL2H) zeggen mijn kameraden dat ik niks om ze geef, omdat ze nooit goed genoeg zijn. Maar juist door dit te doen leer ik de gitaar kennen en er aan gewend raken. Oftwel, versterker kopen zoals Almarvk al zei, en je Pacifica lekker gaan modden naar eigen wens.

inteDes
27 mei 2008, 10:07
Maar mijn kennis is nog veel te beperkt om dan juist te weten wat of hoe ik moet gaan modden vrees ik. Momenteel zitten er 2 single coils en 1 humbucker in. Is modden wel de moeite bij een vrij budgetbeperkte gitaar?

almarvk
27 mei 2008, 10:20
Ach, wat is verbeteren. Die Pacifica gitaren zijn zeker goede, zo niet de beste, gitaren in die prijsklasse. En een betere versterker doet meer met je geluid dan het aanpassen van je gitaar IMHO.

inteDes
27 mei 2008, 10:22
En naar wat voor soort versterker moet ik dan best op zoek gaan? Met in het achterhoofd dat ik dan bijvoorbeeld binnen een jaartje een Les Paul koop en dan uiteraard ook op die versterker wil aansluiten.

almarvk
27 mei 2008, 10:25
Omdat je al speelt met een humbucker gitaar zou ik me daar niet zo veel zorgen om maken. Kijk gewoon 's rond, speel op zoveel mogelijk versterkers en lees je in bij het onderdeel 'Moderne Versterkers' bijvoorbeeld.

inteDes
27 mei 2008, 12:00
Nog een vraagje, als ik mijn Nifty-Fifty zou verkopen wat zou een goeie prijs daarvoor zijn?
(ik weet dat dit niet in het juiste onderdeel staat, maar ik vind het een beetje stom om daarvoor een nieuw topic te openen aangezien het wel betrekking heeft op dit topic)

inteDes
27 mei 2008, 16:55
Zonet even een paar uurtjes in de lokale muziekwinkel vertoefd en mijn oog is gevallen op een Roland Cube 20x. Qua looks sprong de Vox Da20-CL eruit maar in combinatie met een Les Paul klonk de Cube veel beter! Ik heb er dus ook op een Epiphone Les Paul standaard gespeeld en eigenlijk ben ik echt helemaal verkocht! Versterker komt er sowieso, die ga ik volgende week waarschijnlijk ophalen want ze zijn in bestelling. De gitaar .... tsja dat zal waarschijnlijk ook niet zo lang meer duren, eerst proberen mijn Pacifica te verkopen. 8-)

Arts
27 mei 2008, 17:19
Zonet even een paar uurtjes in de lokale muziekwinkel vertoefd en mijn oog is gevallen op een Roland Cube 20x. Qua looks sprong de Vox Da20-CL eruit maar in combinatie met een Les Paul klonk de Cube veel beter! Ik heb er dus ook op een Epiphone Les Paul standaard gespeeld en eigenlijk ben ik echt helemaal verkocht! Versterker komt er sowieso, die ga ik volgende week waarschijnlijk ophalen want ze zijn in bestelling. De gitaar .... tsja dat zal waarschijnlijk ook niet zo lang meer duren, eerst proberen mijn Pacifica te verkopen. 8-)

Heb precies hetzelfde gedaan ! Alleen heb hem niet verkocht.. ( mijn vader gebruikt hem nu.. )
Maar ik iig nooit meer terug willen grijpen naar de yamaha ( ook al is dit mijn eerste gitaar )... En over dat ''band''gevoel heb ik alleen dus met mijn Epi
Dus zeker doen:)

inteDes
27 mei 2008, 17:25
Er is niemand in mijn omgeving die ze graag wilt en zelf bijhouden vind ik een beetje stom omda ik weet dat ik er toch amper of nooit meer op ga spelen. Ik was onmiddellijk verkocht toen ik die Les Paul zag en hoorde dus nu proberen mijn Pacifica zo snel als mogelijk te verkopen en dan komt die Les Paul er!! Waarschijnlijk in Translucent Blue 8-)