PDA

View Full Version : Klein probleempje met killswitch



KoenB
27 mei 2008, 00:03
Dit is een dubbelpost, het origineel staat in zelfbouw. Ik post het hier omdat hier mensen zitten die veel verstand hebben van electronica. Mods, vergeef me.

Ik heb net mijn eerste zelfbouwgitaar af, ben er erg tevreden over. Alleen de killswitch die ik er in heb gezet, een cheap druktoetsje van 2,50 (later op een andere website gevonden voor 30 cent, ach, thats life) maakt nogal een krakerig klikgeluid bij het indrukken.

Is zoiets op te lossen door een condensator of weerstand in het killswitch circuit te zetten?

(Uitleg killswitch: een momentair schakelaartje sluit de hot en ground van een gitaarinput kort waardoor het geluid verdwijnt. Zodra de switch wordt losgelaten is het geluid terug.)

Frits van Mourik
27 mei 2008, 00:20
Helaas nee, een slechte switch blijft een slechte switch...

Ik heb hier nog 'n mooie liggen; mag je zomaar hebben.
PM me maar!

pietjeekes
27 mei 2008, 09:22
een killswitch plopt bij het indrukken deze is normaal
verbind maar eens de tip met je sleeve van je jack met een ijzerdraadje je hoort ook ploppen (je maakt immers een soort kortsluiting)

is het echt de schakelaar dat je hoort kraken??
anders moet je je drive kanaal eens opzetten en met een beetje tot veel distortion spele

dan hoor je die plopjes niet


is het echt de schakelaar die kraakt dan heb je een nieuwe nodig

maar bij een killswitch zal het wel niet de schakelaar zijn maar het ploppen dat je bedoelt.

hopelijk ben je hier iets mee




greetz pietjeekes