PDA

View Full Version : Inlaadhulp



Johnny Ramone
26 mei 2008, 23:14
Ja eindelijk zit ik in een band die 2 a 3 keer per week speelt, voor volle zalen en betaald! Nu kom ik er dus achter dat dit fysiek zwaar is, als je zelf al je rotzooi moet meeslepen, flightcases enzo...

Ik heb gelukkig een Station, kan lekker veel in! Maar, een versterker in een flightcase komt al gauw in de buurt van de 50 kg!!

Wat ik me nu afvraag: bestaat er een soort inlaadhulp, rails of iets dergelijks, die van de grond tot aan de laadruimte lopen en waarover je de flightcase gemakkelijk in de auto kunt rollen?

Graag hoor ik hoe andere muzikanten dit oplossen?

B_2_the_a
26 mei 2008, 23:16
mjah
niet rock 'n roll en over hetalgemeen gebruikt bij busjes/aanhangers/bakwagens: een ramp

bert k
27 mei 2008, 14:11
Oftewel een oprijplaat. Kan je van aluminium kopen bij de Gamma, of je haalt ergens een gewone houten plank vandaan.

Mr.Fingers
27 mei 2008, 14:39
twee U-profielen, en die aan elkaar monteren als een soort van rail?

Jimwoud
27 mei 2008, 15:09
Met zo'n rails loop je als nog te duwen en te doen. Als je nou met een bandmaat afspreekt dat je eerst jouw versterker samen in het vervoer tilt en daarna zijn spullen...........














............Of een heel mooi modelling floorboard kopen, hehe

Kim Wilson
27 mei 2008, 15:28
Ja idd, je bent toch met meer volk in die band? Dan vraag je toch of één van de jongens je even wil helpen dat ding in de auto te zetten? Zo werkt dat bij ons ook, we trekken met z'n allen alles in en uit de bus (met gepaste voorzichtigheid uiteraard).

B_2_the_a
27 mei 2008, 15:29
anders heb je altijd nog:

http://proto2.thinkquest.nl/~jrd328/plaatjes/slaaf.jpg


Slaven! euh ik bedoel roadies ;)

bert k
27 mei 2008, 16:43
Foutje. Roadies zijn niet zwart, die betaal je zwart...

B_2_the_a
27 mei 2008, 16:45
Foutje. Roadies zijn niet zwart, die betaal je zwart...

en dragen zwarte kleding

Kim Wilson
27 mei 2008, 18:12
Roadies en betalen? :o

Hebben we dáárom nog nooit iemand weten te strikken? :dontgeti: