PDA

View Full Version : Killswitch probleem



KoenB
26 mei 2008, 21:23
Ik heb net mijn zelfbouwplank af, ben er erg tevreden over. Alleen de killswitch, een cheap druktoetsje van 2,50 (later op een andere website gevonden voor 30 cent, ach, thats life) maakt nogal een krakerig klikgeluid bij het indrukken.

Is zoiets op te lossen door een condensator of weerstand in het killswitch circuit te zetten?

JazzBass
26 mei 2008, 21:45
Zou ook kunnen dat die killswitch versleten is.. dan gaat ie ook kraken, net als een oude potmeter..

The Mess
26 mei 2008, 21:46
Zou ook kunnen dat die killswitch versleten is.. dan gaat ie ook kraken, net als een oude potmeter..

Dat lijkt me onwaarschijnlijk, aangezien hij gloednieuw is...
Verder kan ik je helaas niet oplossen met je probleem, hopelijk zijn andere mensen je beter van dienst.

koentjo
26 mei 2008, 22:01
Zou ook kunnen dat die killswitch versleten is.. dan gaat ie ook kraken, net als een oude potmeter..

hm, ik kan me voorstellen dat je voor 40 cent geen top qualititeit kan krijgen, klinkt het echt alsof het een krakende potmeter is. je zou proberen er een beetje contact spray in te spuiten, als het glijdertje droog is ofzo.

The Mess
26 mei 2008, 22:16
hm, ik kan me voorstellen dat je voor 40 cent geen top qualititeit kan krijgen, klinkt het echt alsof het een krakende potmeter is. je zou proberen er een beetje contact spray in te spuiten, als het glijdertje droog is ofzo.

Het kostte geen 40 cent...

KoenB
26 mei 2008, 23:57
ik denk persoonlijk dat het gewoon een crackding is aangezien hij zo cheap was. Misschien toch maar vervangen dan, hoewel je het contact/geen contact probleem altijd wel blijft houden vrees ik. Ik denk dat ik hem even in De Werkbank post, daar zitten meer electronicamensen.

sorry modjes, voor de dubbelpost. Vergeef me :nervous:

Riky
27 mei 2008, 15:09
nee het komt doodat het een druk ding is en er dus geen exacte moment is wanneer de switch wekt, snap je...

draai de tone knop op je gitaar wat terug en wat minder distortion, druk de switch elke keer dat je drukt hard in.
Zo hoor je de klik minder.

KoenB
27 mei 2008, 16:20
nee het komt doodat het een druk ding is en er dus geen exacte moment is wanneer de switch wekt, snap je...

draai de tone knop op je gitaar wat terug en wat minder distortion, druk de switch elke keer dat je drukt hard in.
Zo hoor je de klik minder.

klopt, maar ik heb wel idee dat het ding een beetje rommelig contact maakt. T niet echt een plop alleen, maar ook een beetje bzzt-ig als je het zachtjes doet. Harder rammen werkt uiteraard wel, vreemd genoeg haalt meer distortion juist het geluid weg. En dat van de toneknop: mijn gitaar heeft geen toneknop ;)

Riky
27 mei 2008, 23:15
je hebt gelijk! meer distortion en de klik valt weg in het disortion signaal...

clean heeft het ook niet zoveel nut, want dan kun je er geen/weinig leuke dingen mee...

als ik disortion erop gooi is de klik weg en dus vind ik het prima:)

waar het precies aan ligt weet ik niet. denk toch dat het komt doordat het een momentary(?hoe je het schrijft) switch is, waardoor het kontact moment niet helemaal zuiver.

pietjeekes
28 mei 2008, 09:11
een killswitch plopt bij het indrukken deze is normaal
verbind maar eens de tip met je sleeve van je jack met een ijzerdraadje je hoort ook ploppen (je maakt immers een soort kortsluiting)

is het echt de schakelaar dat je hoort kraken??
anders moet je je drive kanaal eens opzetten en met een beetje tot veel distortion spele

dan hoor je die plopjes niet


is het echt de schakelaar die kraakt dan heb je een nieuwe nodig

maar bij een killswitch zal het wel niet de schakelaar zijn maar het ploppen dat je bedoelt.

hopelijk ben je hier iets mee




greetz pietjeekes