PDA

View Full Version : Triamp MK1 VS MK2



Useless
26 mei 2008, 21:22
Ik heb mijn oog laten vallen op een Triamp MK1.
Maar wat is nu het verschil tussen de I en de II?
Ik bedoel niet de kerstverlichting :D, 50/100watt of de reverb,
maar de verschillen in klank :blast:

toneblo
26 mei 2008, 21:29
MK 1 is veel beter in voicing, dynamischer in klank en tone.

Bij MKII hebben ze dat er ietewat afgehaald.
Beste koop die je ooit kunt doen!!
Maakt niet uit wat je er mee speelt, altijd verrast ie je weer!!
Houd enkelspoels elementen bij de hand, reageert ie fantastisch op!!!

Doen zou ik zeggen!!!

Daemon
27 mei 2008, 15:05
Ik dacht al dat jij hier ook op zou reageren toneblo ;)

Maar inderdaad, net als hij zegt: veel beter gevoiced als de mk2. Verder zijn de verschillen die je hebt genoemd (watt schakelaar, verlichting, reverb) de enigste verschillen. Voor dat prijs verschil zou ik zoiezo de mk1 nemen en zoals we al zeiden: hij klinkt beter dan de mk2, dus dat is nog een goede reden.
Spijt zul je er in ieder geval niet van krijgen!! Een goede cab is wel aan te raden en mocht je hem nemen dan heb ik tegen die tijd nog wel een tip :)

Jimwoud
27 mei 2008, 16:09
Wat is eigenlijk een goede 2de hands prijs voor een MK1 top?

Hell's Engl
27 mei 2008, 17:12
Heb de mijne vorig jaar voor 1100 Euro verkocht..
En de mijne was in zeer goed staat... net geheel na gekeken en nieuwe eindbuizen..
Vind 't echt 'n vette amp.. alleen loodzwaar...

Joost

toneblo
27 mei 2008, 18:58
lager dan 1100 moet je wel de bonnen zien van service beurten.

Is gewoon 1100 + waard.
Alle amps in deze ene bak, en onder de voet bedienbaar!


Ik ben er fan van!:hippie:

Daemon
27 mei 2008, 19:11
Je kunt ze inderdaad over het algemeen voor zo'n 1100-1250 euro 2e hands vinden en dat zijn ze ook echt zeer zeker waard!!!! Ik heb voor de mijne nu de midi module besteld zodat ik m'n amp en fx met 1 midi pedaal tegelijk kan switchen. Scheelt tapdansen en is ook 1 van de leuke dingen aan de triamp.

Useless
27 mei 2008, 19:45
Ik dacht al dat jij hier ook op zou reageren toneblo ;)

Maar inderdaad, net als hij zegt: veel beter gevoiced als de mk2. Verder zijn de verschillen die je hebt genoemd (watt schakelaar, verlichting, reverb) de enigste verschillen. Voor dat prijs verschil zou ik zoiezo de mk1 nemen en zoals we al zeiden: hij klinkt beter dan de mk2, dus dat is nog een goede reden.
Spijt zul je er in ieder geval niet van krijgen!! Een goede cab is wel aan te raden en mocht je hem nemen dan heb ik tegen die tijd nog wel een tip :)
Bedankt voor jullie reacties!!
Ik heb hem gekocht, maar kan op mijn appartementje de boel niet open draaien :mad:, wachten tot morgen op de repetitie
zo, hebben jullie nog tips???

toneblo
27 mei 2008, 20:55
Als je effecten gebruikt over de send return loop, zet dan de mixknop op het front volledig open.

Is verschrikkelijk mooi! ( en handig )

Heb je er ook een midimodule in?

@ daemon: ik dacht dat die er bij jou al in zat?:rockon:

Daemon
27 mei 2008, 21:54
Die tip van de fx loop wou ik ook nog geven :P Zoals toneblo al zegt: gooi de fx mix knop vol open als je je fx pedalen/processor (net wat je gebruikt) eraan hangt, want dat levert verreweg het beste resultaat op!!!

Toneblo: nee helaas had ik die nog niet, maar de spullen zijn besteld dus binnenkort switched m'n hele gear met midi :rockon:
Tegen de tijd dat de boel binnen is & aangesloten post ik wel een pic op het forum (heb dan ook een 4he case met intelliflex, korg dtr 2000 & wireless. Decimator pro rack g komt er van de zomer aan :rockon: )

taylor
28 mei 2008, 10:17
ik heb zelf ook een mkI gehad wel zonde dat ik die ooit heb weg gedaan, was echt een goeie amp maar na tijd vintage marshalls gehaald die ik nog steeds te gek vind maarja niet zo allround als de mkI
de MKII heb ik zelf nog nooit over gespeeld dacht altijd dat die ook wel behoorlijk okay was of die beter of slechter is kan ik je niet zeggen maar dat is ook iemands voorkeur lijkt mij..

Useless
28 mei 2008, 18:09
Als je effecten gebruikt over de send return loop, zet dan de mixknop op het front volledig open.

Is verschrikkelijk mooi! ( en handig )

Heb je er ook een midimodule in?

@ daemon: ik dacht dat die er bij jou al in zat?:rockon:

Midi module zat er niet in.
Ik weet niet of ik die echt nodig heb, ik gebruik niet zo veel effecten
enkel wat delay en wahwah.
Wat gebruiken jullie voor solokanaal?
Kanaal 2 of 3 ( of 3 met boost)?
Nog settings? :confused:

Hell's Engl
28 mei 2008, 18:24
Als je effecten gebruikt over de send return loop, zet dan de mixknop op het front volledig open.

Is verschrikkelijk mooi! ( en handig )

Heb je er ook een midimodule in?

@ daemon: ik dacht dat die er bij jou al in zat?:rockon:

Ik gebruikte mijn fx-loop als solo/volume boost. (net zoals nu met de HOOK)
Had er alleen 'n delay in. Dus als ik de loop in trapte had ik 'n volumeboost met 'n delay... werkt voor mij ideaal, aangezien ik niet veel effecten gebruik..

Joost

Kaboemba
28 mei 2008, 20:38
lager dan 1100 moet je wel de bonnen zien van service beurten.

Is gewoon 1100 + waard.
Alle amps in deze ene bak, en onder de voet bedienbaar!


Ik ben er fan van!:hippie:

Ja ja nu weet ik het wel, ik had dat ding nooit moeten verkopen.

Daemon
29 mei 2008, 00:56
Midi module zat er niet in.
Ik weet niet of ik die echt nodig heb, ik gebruik niet zo veel effecten
enkel wat delay en wahwah.
Wat gebruiken jullie voor solokanaal?
Kanaal 2 of 3 ( of 3 met boost)?
Nog settings? :confused:

Ik gebruik zelf voor m'n rythem & solo geluid vrijwel altijd kanaal 3b (speel in een metalband :P). Settings hierbij zijn mid 3/4e open, bas 1/2e open, en treble & presence speel ik altijd mee afhankelijk van 't volume waarop ik speel. Die mid zo ver open is heel handig als je door een volle band mix heen wilt komen.

Met alleen delay en wahwah heb je inderdaad opzich niet echt de midi module nodig. Dat wordt pas handig als je echt op veel pedalen moet tapdansen of als je een rack fx unit hebt en je fx+amp met 1 toets wilt switchen.

ben vanhoof
29 mei 2008, 10:03
Op kapaza.be staat een triamp mk1 voor 1200 met een marshall 1936. Lijkt me wel leuk, en nee hij is niet van mij of van een kennis. Ik zou de 1936 verkopen voor pakweg 200-250 en er een leuke 4x12 met wat opleg voor kopen.

Daemon
29 mei 2008, 10:43
Als ik genoeg geld over had at the moment was ik gek genoeg om die erbij te halen voor een 2e backup stack :P Maar inderdaad dan wel een ander cab erbij halen.

Useless
29 mei 2008, 12:31
Op kapaza.be staat een triamp mk1 voor 1200 met een marshall 1936. Lijkt me wel leuk, en nee hij is niet van mij of van een kennis. Ik zou de 1936 verkopen voor pakweg 200-250 en er een leuke 4x12 met wat opleg voor kopen.

Heeft precies wel al wat meegemaakt aan het logo te zien :rockon: