PDA

View Full Version : Muziek DVD's



IJzerbroot
20 februari 2003, 23:50
Hebben jullie nog aardige tips voor het betere DVD werk? Ik heb onlangs MotÖrhead-25 alive boneshaker gekocht en ik moet zeggen dat dat een waanzinnig schijfje is. Al was het allen maar om Brian May uit zijn dak te zien gaan op Overkill.....gaaaaaaaaf!
Verder heb ik Iron Maiden-number of the beast en Judas Priest - British Steel
Normaal - Ik kom altied weer terug.

Ben benieuwd.

Dionyios
21 februari 2003, 09:47
Dream Theater - Metropolis 2000: Scenes from New York

Fluffy
21 februari 2003, 12:55
slipknot - disasterpieces, de beste live dvd met ontzettend mooie live-beelden

RadiuS
21 februari 2003, 13:20
Zekers die van Dream Theater!!! ik heb r echt meer dan een half jaar op gewacht :razz: en toennie eenmaal uitkwam stonden nog steeeds in t main menu de twin towers in de fik :S naja..

burt
24 februari 2003, 01:13
Eh... G3 natuurlijk! Als je die nog niet al helemaal geKaZaaht hebt. (-:

Ic3glov3
24 februari 2003, 16:36
Joe satriani - live in SF
steve vai - ALS

en die dream theater dvd is erg goed jah!

burt
25 februari 2003, 21:11
Ik moet eerlijk zeggen dat ik Steve Vai - Alien Love Secrets een behoorlijke aanfluiting vind... Echt te nep en smakeloos. Te weinig toevoeging ten opzichte van de CD + het boek.

telecastermaster
5 maart 2003, 15:12
Stevie Ray Vaughan & Double Trouble - Live at the El Macambo schijnt een geweldige DVD te zijn. Heb 'm nog niet gezien helaas.

henksjaak
26 maart 2003, 15:53
Op 2003-02-20 23:50, schreef IJzerbroot:
Hebben jullie nog aardige tips voor het betere DVD werk? Ik heb onlangs MotÖrhead-25 alive boneshaker gekocht en ik moet zeggen dat dat een waanzinnig schijfje is. Al was het allen maar om Brian May uit zijn dak te zien gaan op Overkill.....gaaaaaaaaf!
Verder heb ik Iron Maiden-number of the beast en Judas Priest - British Steel
Normaal - Ik kom altied weer terug.

Ben benieuwd.


Santana- supernatural
Gewoon vette band

Muse - Hullabaloo echt vet
vooral ook camerawerk (met 30! camera's opgenomen)

Earth Wind and Fire: gewoon vette dingen breaks na de tel enz....

riekie
31 maart 2003, 14:30
SRV Live at the el mocambo is inderdaad te gek, maar SRV Live in Austin Texas is nog veel beter.

Neals
31 maart 2003, 17:26
Supernatural heb ik hiero ook liggen, net als muse - hulabaloo, supernatural vind ik nogal saai, en muse kan bij tijden ook heel erg snel de spuigaten uitkomen..

Neen, dan maar rock in rio van een stel bejaarden wat ongelooflijk HARD ROELEERT !!!

Funkandrocknroll
17 april 2003, 16:31
Oasis familiar to milions Top britrock

Funkandrocknroll
17 april 2003, 16:31
Oasis familiar to milions Top britrock

?echo
17 april 2003, 16:45
ik zou vooral niet dvds pakken van overgrote bekende namen ofzo; Queen ofzo... ze kunne wel muziek maken, maar geen complete dvd's.

Meestal is het zo dat bij de grotere namen eerder dingen worden uitgefilterd. Dit is niet bij iedereen zo. Pink FLoyd of Crosby Still nash en young zijn zeer goede dvd's
(live at pomp. komt volgends mij nog uit ofzo :smile:

Ik heb van Queen:

- We will rock you (montreal)
- Trtibute concert (wembley_)
- Freddie Mercury collection

De will rock you dvd is de beste van alle 3, scherp beeld en aardig geluid. Op de 2de plaats komt de freddie mercury collection (nogal weinig materiaal) en als finale 3de plaats komt het tribute concert, dit omdat ze al de legendarische performance van Extreme / hammerfall / Guuns n roses er niet bij hebben gezet, en daar baal ik van :smile:

Nesker
17 april 2003, 17:34
guns n'roses use your illusion 1+2

skanky
17 april 2003, 21:43
Muse- Hulaballoo
Rammstein - Live aus Berlin

Vai Himself
28 april 2003, 21:58
Korn-deuce
dream theater -metropolis part 2 (die heb ik zo vaak gezien dat ik em kan dromen)
joe satriani- dubbel dvd

Static-M
29 april 2003, 19:13
Op 2003-04-17 21:43, schreef skanky:
Muse- Hulaballoo
Rammstein - Live aus Berlin


Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten. Ik heb ook Mudvayne-Live in Peoria, en ik ben een grote mudvayne-fan maar die show vinnik toch wat minder. Camerawerk ook niet zo goed.

Soulflyhigh
3 juni 2003, 12:46
Metallica - Cunning Stunts :-D retegoed

Lacrymosa
4 juni 2003, 10:22
STAR ONE
G3
Nightwish
Dream Theater
en Robby Williams

CheerS!!

Mithrandir
4 juni 2003, 10:32
STAR ONE
G3
Nightwish
Dream Theater
en Robby Williams


Robbie Williams?? Ok, wat jij wil :)

Maar die Star One DVD moet ik ook nog hebben, maar ik ben zo stom geweest om de Live On Earth CD te kopen zonder de DVD, dus dan zit ik straks met 2x de Live On Earth CD's :-(

G2G
5 juni 2003, 21:02
Jimi hendrix, experience (best buy)

goed, maar niet super


en dan teen spirit van kurt cobain, sloeg me wat tegen

PeArLjAm
7 juni 2003, 12:33
jimi hendrix blue wild angel live... Coole dvd over het optreden van jimi op het isle of wight festival in 1970, 3 weken voor zijn dood volgens mij. 16 songs staan erop.

Super Slinky
11 juni 2003, 21:12
LED ZEPPELIN nieuwe dubbel-DVD

En Spotgoedkoop: Journey -2001 met goed gitaarwerk van Neil Schon.

Wat ik me afvraag is waarom er geen enkel concert van Dire Straits op DVD is verschenen . alleen die stomme videoclips DVD die je overal ziet.

Het is toch raar met die muziek DVD markt. Van groepen als Yes zijn er wel 10 of meer, of van Jimmy Hendrix bijvoorbeeld, terwijl je er van andere goeie bands geen enkele kan vinden. Tenminste geen Live materiaal.

hurrum
13 juni 2003, 18:24
Peter Gabriel - Secret World Live
Goeie show en Tony Levin op bas! :dance:

Bouke
20 juli 2003, 21:56
Hey,

LED ZEPPELIN, I repeat LED ZEPPELIN. Sjees, wat gaaf zeg! 'k heb 'm net maar nu al verslaafd!

Bouke

O ja, SRV at the El Mocambo is cool enne.... Norah Jones at the HOB is ook veel goed.

Bouke

Blokkie
21 juli 2003, 17:28
Paul McCartney Back in The U.S.
Bon Jovi Chrush-tour
Brian Setzer Live in Japan
Queen Live at Wembley

Soulflyhigh
14 augustus 2003, 17:10
Slayer - War at the Warfield aanrader :)

bassplayer
19 januari 2004, 11:30
Red Het Chili Peppers- Live at slane castle
Queen- Live at Wembley
Iron Maiden - Rock in Rio
Brian Setzer Orchestra - Live in Japan

8-)

musicmaniac
20 januari 2004, 05:34
Yes-Symphonic Live !! Misschien vinden jullie dat meer iets voor ouwe lullen zoals ik, maar... als je de kans hebt, ga toch eens luisteren/kijken, de muziek is echt geweldig.

The Mule
20 januari 2004, 18:13
Ik heb een hele hoop muziek DVD's, o.a. van Slayer, Phish, ABB, YES, B. Setzer, Parliament/Funkadelic, maar Primus - Animals Should Not Try To Act As People en Gov't Mule - Rising Low zijn op dit moment mijn favorieten...

De 2003 Paul Reed Smith DVD is trouwens ook prachtig (zou Ed Roman eens moeten bekijken :wink: )

En eentje van de buitencategorie: The Beatles Anthology :-D
(11 uur genieten geblazen)

Swan
22 januari 2004, 00:08
Opeth

Fuhgawz
22 januari 2004, 13:34
Smashing Pumpkins - Vieuphoria! Hier staat een verzameling TV-optredens op met een hoop andere versies van bekende nummers, plus een heel live concert. Echt een aanrader voor de SP-fan.
Bij van Leest hebben ze nu trouwens een actie, twee muziek-DVD's die normaal 15 euro of meer per stuk kosten nu samen voor 25 euro: hier! (http://www.vanleest.nl/pages/marketingactions.asp?ActionID=2289)

ozzy
22 januari 2004, 13:42
Ook geweldig:

AC/DC - Stiff Upper Lip Live

Paultje-k
22 januari 2004, 13:51
Ozzy Osbourne Live at Budokan
Ozzy Osbourn Live & Loud
Rammstein Live at Berlin
Black Label society Boozed Broozed and Broken boned (SUPER)
Metallica S&M
Queen live at Wembly
Rolling Stones bridge to Babylon tour (ofzo :S)

The Mule
25 januari 2004, 17:05
Ik heb vrijdag de Deja VROOM DVD van King Crimson gekocht. Ik wist eerlijk gezegd niet dat ie bestond, maar ik was een beetje aan het twijfelen over die nieuwe dubbelaar toen ik deze tegenkwam in de bak bij de Plato. De bandbezetting van Thrak en de nummers van Dicipline bevallen mij toch een stukje beter dan de laatste koers en resulterende albums. Deze DVD is een typisch voorbeeld van magische muziek en telepatisch contact tussen de muzikanten. Echt briljant en een aanrader voor iedereen met oren aan z'n kop!

Leuke bonus is de mogelijkheid om je eigen favoriete bandbezetting 21th Century Schizoid Man te laten spelen, bv. zanger uit begin jaren 70 met drummer uit jaren 90 etc.

Soulflyhigh
26 januari 2004, 22:20
The Haunted, bruut raggen in Malmo en Tokyo. Wel een beetje jammer dat het twee keer nagenoeg de zelfde setlist is.

Hufke
30 januari 2004, 19:37
Heb vandaag de dvd van The Shadows gehaald. Die is toch ook best leuk om te hebben hoor. Vindt nog steeds dat Hank Marvin een rete-goed/mooi geluid heeft.

Brian Setzer - Live in Japan is ook helemaal te gek en Toto - Live in Amsterdam vindt ik ook een must...

Fuhgawz
31 januari 2004, 16:43
Ik heb gister bij het concert van A Perfect Circle een DVD single gekocht voor 3,50. Er staat één video van 'Weak and Powerless' op en één audiobestand van 'the Outsider'. Das trouwens ook voor het eerst dat ik een DVD single zie. Ik wist niet dat bands zoiets deden.

belfrink
31 januari 2004, 17:03
Vorig jaar nog:

Iron Maiden - Rock In Rio
Iron Maiden - The Number Of The Beast

Gekocht.

Live Shit !!! van Metallica staat nog op m`n verlanglijstje. :-D

ijzerbroot1
8 februari 2004, 01:33
SRV live...titel weet ik ff niet meer, maar de eerste helft zie je een junk, tweede helft een gezond iemand.....toch zonde dattie dood is.

JaZ86
9 februari 2004, 09:39
De dvd van de Eastpack Resistance Tour

een maat van me heeft hem en ik ga m nu waarschijnlijk ook kopen :razz:

meer info: http://www.musichouse.nl/cgi-bin/mh.storefront/40274708004118f927193ed4502605b9/Product/View/110837

thijsov
9 februari 2004, 16:05
u2 - go home live at slane castle is wel vet, verder wil ik ook nog hullabaloo van muse hebben 8-)

Soulflyhigh
11 februari 2004, 14:10
Vorig jaar nog:

Iron Maiden - Rock In Rio
Iron Maiden - The Number Of The Beast

Gekocht.

Live Shit !!! van Metallica staat nog op m`n verlanglijstje. :-D
Weekje geleden nog gehaald. Is erg aan te raden 8-) :-D

Maiden Michiel
12 februari 2004, 15:53
LED ZEPPELIN nieuwe dubbel-DVD

En Spotgoedkoop: Journey -2001 met goed gitaarwerk van Neil Schon.

Wat ik me afvraag is waarom er geen enkel concert van Dire Straits op DVD is verschenen . alleen die stomme videoclips DVD die je overal ziet.

Het is toch raar met die muziek DVD markt. Van groepen als Yes zijn er wel 10 of meer, of van Jimmy Hendrix bijvoorbeeld, terwijl je er van andere goeie bands geen enkele kan vinden. Tenminste geen Live materiaal.


Ehm, en "On The Night"?

Vorige week gekocht. g-e-n-i-a-a-l
Vooral Local Hero, wat een vet instrumentaaltje, fantastisch!

The Mule
14 februari 2004, 10:02
Nog een aanradertje dat gisteren eindelijk uit Amerika arriveerde:

Grateful Dead - The Closing Of Winterland

Echt briljant en met afstand de beste Dead live-DVD ooit!

(sorry voor de psychedelische uitspatting BTW)

:-D

wimmeltje
19 februari 2004, 09:53
Beste Heren en dames. Ik ben opzoek naar de steve Vai Live At The Astoria in London DVD.Is er iemand die weet waar deze wordt verkocht en ook op voorraad is. Ik ben in eindhoven opzoek geweest maar de meeste winkels hebben hem niet of kunnen hem niet bestellen.(kennen hem ook niet) Als iemand een winkel weet waar ze hem hebben laat het me weten. Liefst de naam van de winkel plaats en adres. Dan ben ik helemaal blij. Alvast bedankt.

Ohzoso
19 februari 2004, 23:13
King Crimson, live at the Nakano Sun Plaza Tokyo, 5-6 october 1995 (105 min).

Oooh ..... what a perfect mess

Stratman70
22 februari 2004, 10:43
Onlangs aangeschaft:

Jan Akkerman live. Er staan twee (gedeeltelijke?) optredens op, een interview en een samenspel met Paco De Lucia. DVD is best de moeite waard.

Verder: Deep Purple: masters from the vaults: het is wat weinig materiaal voor een dvd, maar wat heerlijk om naar die jonge Deep Purple mk II te kijken en zien hoe goed zij waren met improviseren e.d. en echte aanrader hoor!

Come Hell Or High Water van Deep Purple is trouwens ook de moeite waard. Ik blijf m telkens weer opzetten. De performance van de nummers is niet altijd even goed, maar het is zo'n legendarisch concert met een hele boze Blackmore. Alleen dat al is geweldig om te zien.

mcik_666
27 maart 2004, 21:34
hm wat dachtje van Stormtroopers of death! :-D

MOSH MOSH :evil:


ik zoek m trouwen ook op dvd..
speak english or die.. dacht ik

basssssplayer
1 april 2004, 14:18
keb er ook een paar!

Stevie Wonder - Songs in the Key Of Life

Prince - Ravin' Un2 The Year 2000

Primus - Animals Should Not Try To Act Like People

Brian Setzer Orchestra - Live In Japan

Standing In The Shadows Of Motown

J! 8-)

delphiro
17 april 2004, 08:30
TENACIOUS D - Complete Masterworks

4 uur DVD varierend van filmpjes (rockstar sperm for sale!), alle afleveringen als gezien op de VPRO tv, live concert en videoclips van een paar 'hits'. Echt de moeite waard :-D

Download leuk stukje mp3 (http://home.zonnet.nl/delphiro/mp3/sample.mp3)

http://graphics.jsonline.com/graphics/owlive/img/apr02/tenaciousd041102_big.jpg

musicmaniac
18 april 2004, 08:42
Ik weet niet of het al genoemd is, Brian Wilson: Pet Sounds Live. Heb 'm gekocht, en allemachtig, WAT een muziek. Het is een live uitvoering van het meest bejubelde Beach Boys album ooit, Pet Sounds dus. Stonden natuurlijk ook een paar hits op , zoals Sloop John B., Wouldn't it be nice, maar echt ALLE nummers vasn dat album zijn van wereldklasse, nooit geevenaard. Paul McCartney heeft ooit gezegd dat de Beatles NA het beluisteren van Pet Sound geinspireerd werden tot het maken van Sgt.Pepper. En al die geniale muziek kam dus uit het hoofd van 1 man : Brian Wilson dus. Dat 'ie uberhaupt nog leeft is al een groot winstpunt, deze man heeft jarenlang geleden onder zware depressies, heeft in die beroemde jaren 60 van alles geslikt/gesnoven/gerookt/gespoten/gedronken, en daar is 'ie niet helemaal lekker uitgekomen. Kan me ook nog vaag iets herineren over een beroerte die hij gehad zou hebben, maar weet het niet zeker. Maar, hij staat dan toch maar weer op dat podium, (ok, op de dvd zit 'ie meestal:)) en z'n stem is nog steeds het zelfde, misschien wat minder vast en sommige nummers zijn omgezet naar een lager akkoordenschema. Vervolgens zit daar die 9-koppige band alles perfect uit te voeren, zodat je eigenlijk naar de Beach Boys op hun hoogtepunt zit te luisteren maar nu met de hedendfaagse geluidskwaliteit.

U begrijpt, ik ben onder de indruk van deze dvd, en ik zou 'm dan ook iedereen aanraden die oren aan zijn/haar kop heeft.

musicmaniac
18 april 2004, 08:42
Ik weet niet of het al genoemd is, Brian Wilson: Pet Sounds Live. Heb 'm gekocht, en allemachtig, WAT een muziek. Het is een live uitvoering van het meest bejubelde Beach Boys album ooit, Pet Sounds dus. Stonden natuurlijk ook een paar hits op , zoals Sloop John B., Wouldn't it be nice, maar echt ALLE nummers vasn dat album zijn van wereldklasse, nooit geevenaard. Paul McCartney heeft ooit gezegd dat de Beatles NA het beluisteren van Pet Sound geinspireerd werden tot het maken van Sgt.Pepper. En al die geniale muziek kam dus uit het hoofd van 1 man : Brian Wilson dus. Dat 'ie uberhaupt nog leeft is al een groot winstpunt, deze man heeft jarenlang geleden onder zware depressies, heeft in die beroemde jaren 60 van alles geslikt/gesnoven/gerookt/gespoten/gedronken, en daar is 'ie niet helemaal lekker uitgekomen. Kan me ook nog vaag iets herineren over een beroerte die hij gehad zou hebben, maar weet het niet zeker. Maar, hij staat dan toch maar weer op dat podium, (ok, op de dvd zit 'ie meestal:)) en z'n stem is nog steeds het zelfde, misschien wat minder vast en sommige nummers zijn omgezet naar een lager akkoordenschema. Vervolgens zit daar die 9-koppige band alles perfect uit te voeren, zodat je eigenlijk naar de Beach Boys op hun hoogtepunt zit te luisteren maar nu met de hedendfaagse geluidskwaliteit.

U begrijpt, ik ben onder de indruk van deze dvd, en ik zou 'm dan ook iedereen aanraden die oren aan zijn/haar kop heeft.

Trocar
19 april 2004, 00:10
Beste Heren en dames. Ik ben opzoek naar de steve Vai Live At The Astoria in London DVD.

Free Record Shop. (Als je via de site bestelt kan je ervoor kiezen hem in een willekeurige winkel op te halen.)

Trouwens, die nieuwe G3-DVD heeft mij ook een tijdje kwijlend voor de tv gehouden!

THW
19 april 2004, 10:09
Heb:
ACDC - Live at donnington
Kiss - Alive IV with symphony
Iron Maiden - Rock In Rio
Iron Maiden - Visions of the beast

wil nog:
Metallica - live shit
RHCP - live at slane castle
Guns N roses - vergeten hoe de dvd heet
Queen - live at wembley stadion
Deep puple with symphony

THW
19 april 2004, 10:16
Neen, dan maar rock in rio van een stel bejaarden wat ongelooflijk HARD ROELEERT !!!

mooi gesproken! :-D