PDA

View Full Version : Gibson LP junior fluit rond



Lossesnaar
26 mei 2008, 20:15
goedenavond,
mijn recentelijk aangeschafte Gibson les paul junior (Billy sig) heeft reeds op een paar podia de neiging om regelmatig te gaan rondfluiten (dus geen feedback ofzo, echt fluiten). Nu zal dat er veelal mee te meken hebben dat dat een enkel element in zit (microfonisch). Ik heb m flink geboost met distortion uit mn pedaal (Zoom gt7 nogwat :P) om o.a. dat heerlijke greenday geluid eruit te krijgen. En ja naarmate ik die vervorming reduceer des te minder fluit het, maar moet ik dan speciaal voor optredens met aanzienlijk minder dist spelen?? (want in de kleine oefenruimte gaat het vaak gewoon goed, met ook behoorlijk volume)

Gister startte ik met spelen op het podium en jawel steeds weer die fluit, ik liet mn monitor zachter zetten wat wel wat hielp, maar dat speelt ntuurlijk niet echt prettig, ook heb ik n redelijk noisereductie aanstaan overigens.

Zijn er toevallig mensen die daar ook last van hebben of hebben gehad en wat zij daar aan hebben gedaan, ik zou het graag horen, bvd.

Als ik t juist heb zijn die elementen ook gepotwaxed wat dat wat zou moeten verminderen.

gr Marco

RoelTM
26 mei 2008, 20:16
fluitje afpakken???

Lossesnaar
26 mei 2008, 20:49
jij moet in t cabaret joh, niet in de muziek. Thnx anyway (y)

Wiellem
26 mei 2008, 20:50
Niet teveel gain? .



...........

Yannicks
26 mei 2008, 21:02
Waarom haal je je distortion uit zo'n %&$*#*!!! zoom pedaaltje als je een JCM800 hebt? :???:

Minder gain, dat maakt je gehele geluid strakker en gaat de piep ook weg.

nevyn292
26 mei 2008, 21:04
Waarom haal je je distortion uit zo'n %&$*#*!!! zoom pedaaltje als je een JCM800 hebt? :???:

Minder gain, dat maakt je gehele geluid strakker en gaat de piep ook weg.

anders krijgt hij het geluid van green day niet:D

koentjo
26 mei 2008, 21:07
anders krijgt hij het geluid van green day niet:D

k snap niet waarom je dat zou willen...

on topic.
het gebeurd dus niet in de oefenruimte, en wel tijdens een gig?

Lossesnaar
26 mei 2008, 21:30
ja dat was even niet duidelijk, op podia waar ik niet mijn eigen versterker gebruik, en waar je (flink) monitorgeluid hebt.
in de oefenruimte gebeurt het heel af en toe wel s, maar dan moet ik direct voor mn versterker staan.

Waarom een greenday geluid...omdat we dat spelen?!
Als coverband moet je (vind ik) een breed scale aan geluiden hebben (als je repertoire ook redelijk gevarieerd is bedoel ik), dat haal ik prima uit zon bak.

minder gain helpt idd wel, maar ik zeg dan laat ik mijn geluid varen, wat ik liever niet doe.

Danielovich
26 mei 2008, 22:33
die gitaar klinkt juist goed, ZONDER allemaal effecten eraan gekoppeld. Billie bob armstrong speelt volgens mij ook zonder pedalen ( correct me if i'm wrong) en in die review van guitarworld magazine ( op youtube ) speelt die kerel ook zonder effecten en er komt een heerlijk dik geluid uit. en mischien helpt het om je lossesnaar vast te zetten :chicken:

grayfink
26 mei 2008, 22:54
..( correct me if i'm wrong) ..

Billy JOE .

Yannicks
27 mei 2008, 09:26
ja dat was even niet duidelijk, op podia waar ik niet mijn eigen versterker gebruik, en waar je (flink) monitorgeluid hebt.
in de oefenruimte gebeurt het heel af en toe wel s, maar dan moet ik direct voor mn versterker staan.

Waarom een greenday geluid...omdat we dat spelen?!
Als coverband moet je (vind ik) een breed scale aan geluiden hebben (als je repertoire ook redelijk gevarieerd is bedoel ik), dat haal ik prima uit zon bak.

minder gain helpt idd wel, maar ik zeg dan laat ik mijn geluid varen, wat ik liever niet doe.

Cover band of niet, als jij je gitaar en je versterker goed kent kun je net zo veel geluiden uit die twee halen als dat je uit zon multyeffect haalt. Het enigste verschil is dan dat zonder multyeffect de boel véél beter klinkt.

Lossesnaar
27 mei 2008, 10:41
over die laatste opmerking van yannicks...t kan aan mij liggen....maar waar haal je dan flanger/delay/wah/dikke dikke distortion vandaan (wat ik van mening ben je niet uit die versterker kan halen) en al die zooi vandaan?? Misschien is het ook wel een smaakkwestie?

Anyway, een oplossing blijft dus mn gain terugschroeven....waar ik zoals gezegd weinig voor voel =(

bass blom
27 mei 2008, 10:45
maar in je openingspost heb je het over microfonisch.. en even later dat je vermoed? dat je pup gewaxt is..

dat is tegenstrijdig..

als je met je plectrum op je pup tikt, hoor je dat dan door je amp?
of erger als je met je mond vlak erbij praat hoor je jezelf dan?

nevyn292
27 mei 2008, 10:46
over die laatste opmerking van yannicks...t kan aan mij liggen....maar waar haal je dan flanger/delay/wah/dikke dikke distortion vandaan (wat ik van mening ben je niet uit die versterker kan halen) en al die zooi vandaan?? Misschien is het ook wel een smaakkwestie?

Anyway, een oplossing blijft dus mn gain terugschroeven....waar ik zoals gezegd weinig voor voel =(

flanger haal je zo uit je rechterhand hoor, gewoon heen en weer gaan tijdens het spelen.

TIMBER
27 mei 2008, 11:17
Denk dat je gewoon te hard op het podium staat even los van de gain. Een beetje zachter zodat de geluidsman je via de PA en monitor wat harder kan zetten helpt vaak al veel.

Zelf zet ik mijn amp altijd een kwartslag gedraaid zodat men in de zaal (lees de geluidsman) daar geen last van heeft en ik zelf hem dus niet achter me maar naast me staan heb. Zo hoor ik mijn eigen amp veel beter... heb ik minder monitor nodig... en heeft de geluidsman vrij spel. Belangrijk gevolg meer tevreden mensen..;)

Lossesnaar
27 mei 2008, 11:19
heen en weer gaan (in de richting van de nek uiteraard) in ingewikkelde solos lijkt mij erg onhandig.
@ bass, ja ik geef al aan dat ik dat niet absoluut zeker weet....komt ui de welbekende wandelgangen ;)
Maar idd, zelf als ik op mn body tik met mn plectrum is het hoorbaar.

dunnoaname
27 mei 2008, 11:45
h
Maar idd, zelf als ik op mn body tik met mn plectrum is het hoorbaar.

:D :D :D

10tekens

Yannicks
27 mei 2008, 16:57
over die laatste opmerking van yannicks...t kan aan mij liggen....maar waar haal je dan flanger/delay/wah/dikke dikke distortion vandaan (wat ik van mening ben je niet uit die versterker kan halen) en al die zooi vandaan?? Misschien is het ook wel een smaakkwestie?

Anyway, een oplossing blijft dus mn gain terugschroeven....waar ik zoals gezegd weinig voor voel =(

Leer eerst eens een fatsoenlijk geluid halen uit je huidige gear voordat je met dingen als flanger en delay gaat kloten.

Als jij geen dikke dikke distortion uit je JCM800 icm een LP junior ben je die bende niet waard ook niet.

dunnoaname
27 mei 2008, 21:32
ja dat was even niet duidelijk, op podia waar ik niet mijn eigen versterker gebruik, en waar je (flink) monitorgeluid hebt.
in de oefenruimte gebeurt het heel af en toe wel s, maar dan moet ik direct voor mn versterker staan.

Lezen, Yannicks!