PDA

View Full Version : Voor ik m'n nieuwe amp sloop....



Rutger
26 mei 2008, 18:17
.... toch even voor de zekerheid een vraagje stellen.

Ik heb onlangs een Ceriatone Liverpull binnengekregen. Fantastische versterker! Het enige was dat Ceriatone vergeten was de PPIMV te plaatsen waar ik om had gevraagd. Maar oke, kan gebeuren. Hij zou me de potmeter toesturen en dan kon ik het wel zelf doen. Volgens onderstaand schemaatje leek het mij een peace of cake dus ik vond het prima.

http://www.ceriatone.com/images/layoutPic/tWCloneLayout/LiverpoolHalfPowerMVChokeCe_220108.jpg

Maar.... nu ik hem wil gaan installeren begin ik te twijfelen. Dit ziet er mijn inziens wel erg simpel uit. Ik heb het een en ander over PPIMV's gelezen en schema's gezien die een stukje ingewikkelder maar ook een stukje stabieler ogen. Bovendien wordt deze PPIMV zelfs door sommigen afgeraden!

Toch maar even Nik gemaild. Hij zei dat het oke is, alleen niet zo geavanceerd als de uitgebreidere PPIMV en daarom ook wat beperkter in gebruik.

Kan ik dit dan gewoon straffeloos doen, zonder ongewenste complicaties?

guitarnijboer
26 mei 2008, 20:32
Het kan wel en je zult er niets mee slopen, maar ik heb wel beter gezien idd.

Rutger
27 mei 2008, 10:09
Mooi, dank je. k Moest het ook even van een ander horen.

k Heb m gister geinstalleerd en het werkt prima eigenlijk. Ook geen ossilaties of andere gekkigheid, hij is lekker stil zelfs :) Het klopt wel dat de MV niet volledig op nul kan (dus helemaal geen signaal doorlaat), maar dat is ook niet nodig. Hij kan zacht genoeg om er met een flinke overdrive thuis mee te spelen.
Ik kan me voorstellen dat een dergelijke MV wel wat hoog wegsnoept, maar de brightswitch geeft in standje 2 toch al een flinke dosis hoog, dus die doet dat wel teniet.

Ik denk dat ik m op termijn wel wat uitgebreider ga inbouwen, maar nu wil ik er eerst gewoon lekker op spelen :)

Rutger
29 mei 2008, 18:57
k Heb er nog wat meer mee gespeeld inmiddels, ook in een band. Voor thuis is de MV op laag volume eigenlijk niks, knijpt je sound volledig. Hij moet toch wat harder wil de MV goed werken. Maar in een band werkt ie perfect eigenlijk. Hoe minder je de MV dichtknijpt hoe meer body je hebt, maar dat is mijn ervaring met alle MV's, dus at is logisch. Maar ik heb verder geen signaalverlies of gekke dingen. Dus eigenlijk doet ie het prima :)

t Verbaast me gewoon dat het zo simpel kan! Zou dat soms ook met het versterker ontwerp te maken hebben?