PDA

View Full Version : morgen nieuwe plank halen.. maar welke?



sjor
20 februari 2003, 22:23
ha,

morgen ga ik, na een half jaar marteling op een akoestische, een elektrische plank halen bij feedback rotterdam. een oefenversterker heb ik al, nu nog een goeie gitaar waar ik een paar jaartjes mee vooruit wil kunnen. ik heb 650 euro tot mn beschikking.. we hebben met een paar vrienden aspiraties om een rockband (metallica, nirvana, pearl jam, iron maiden) op te gaan richten en ik zat te denken aan een epiphone les paul standaard. misschien zijn ibanezjes, fenders en deans ook wel de moeite waard?

gwoon lekker uitproberen!
iemand nog tips op de valreep?

groeten,
sjor

Mithrandir
20 februari 2003, 22:32
gebruik die zoekfunctie nou eens zeg, die knop zit er niet voor niks....

Negative K3 fan
20 februari 2003, 22:33
eppiphone>gebruik de zoek.

Neophyte
20 februari 2003, 22:38
lol, je weet al dat je hem morgen gaat kopen, maar je weet nog niet welke.... Klinkt als iemand die eventjes te hard van stapel loopt en over een tijd weleens spijt kon hebben van een overhaaste keus.

maar Epi's zijn over het algemeen wel goed :smile:

Dirtypool
20 februari 2003, 22:56
Epi- Popa Chubby-V, signature serie, redelijkwaardevast indien je er ook zuinig op bent

Electrical Storm
20 februari 2003, 22:58
TIP: Neem voor gitaren goed de tijd, want het is verschrikkelijk als je achteraf toch liever een andere had gehad. Als je een gitaar gaat kopen moet deze echt 100% aan je wensen voldoen en natuurlijk binnen je budget passen, anders wordt je er niet gelukkig mee. Je kunt namelijk gauw een hekel krijgen aan je plank en dan laat je hem simpelweg vaker staan... Neem echt de tijd en speel eerst een paar keer en lees ff wat reviews door op http://www.harmonycentral.com!!!

BLOK182
20 februari 2003, 23:01
Mwah, dat laatste is niet echt aan te raden, aangezien daar echt alles in de hemel in wordt geprezen. Wat je het beste kan doen lijkt me is niet over 1 nacht ijs gaan. Ik zou morgen eens intensief bij Feedback gaan testen, het een weekje laten bezinken, nog eens te gaan testen en dan een gitaar te kopen.

Ic3gl0vE
20 februari 2003, 23:07
Epi's zijn over het algemeen evil.. beetje mee oppassen

een jackson, ibanez, of fender (met hotrails) lijkt me beter

episua
21 februari 2003, 00:14
Gezien je muziekstijl zou ik een goede Epiphone les paul/Sg kopen.

sash
21 februari 2003, 00:25
Ik zou gaan voor een Jackson. Epiphone zal je toch tekortschieten op den duur.

hoofd
21 februari 2003, 00:27
In ieder geval iets met humbuckers (zeker in de brug)...maar kijk ook 's 2de hands (marktplaats.nl, gitaarmarkt.nl, muziek.2dehands.nl).

Neophyte
22 februari 2003, 20:57
Op 2003-02-20 23:25, schreef sash:
Ik zou gaan voor een Jackson. Epiphone zal je toch tekortschieten op den duur.


een Epi uit de Elite Plus serie zal je echt niet tekort schieten hoor. forget it.
Als hij op een Epi speelt kun jij met je Jackson wel boodschappen gaan doen, je bent totaal overbodig :grin:

guitarmusicman
22 februari 2003, 23:43
Op 2003-02-20 22:01, schreef BLOK182:
Mwah, dat laatste is niet echt aan te raden, aangezien daar echt alles in de hemel in wordt geprezen. Wat je het beste kan doen lijkt me is niet over 1 nacht ijs gaan. Ik zou morgen eens intensief bij Feedback gaan testen, het een weekje laten bezinken, nog eens te gaan testen en dan een gitaar te kopen.


erug met het geheel eens!

Ic3glov3
22 februari 2003, 23:56
Op 2003-02-20 21:32, schreef Mithrandir:
gebruik die zoekfunctie nou eens zeg, die knop zit er niet voor niks....

sukkel is dat het enige dat je tegen newbees kan zeggen vieze vuile loozer

Fluffy
23 februari 2003, 00:09
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Branzojo
23 februari 2003, 00:23
He neophyte wat kost zo'n elite? dacht dat het hierom 650 euro ging .En voor dat geld heb je toch echt wel een betere jackson dan een epidingie :smile:

lange
23 februari 2003, 11:42
ik vind dit zo,n raar advies aan iemand die iets vraagt dan komen gelijk de merken geile type,s en dan begint het afkraken van de andere merken weer.
mijn advies is ga gewoon testen en laat je in de winkel ook advieseren en dan niet gelijk nemen wat meneer de verkoper zegt.

maarten
23 februari 2003, 13:16
Op 2003-02-22 22:56, schreef Ic3glov3:


Op 2003-02-20 21:32, schreef Mithrandir:
gebruik die zoekfunctie nou eens zeg, die knop zit er niet voor niks....

sukkel is dat het enige dat je tegen newbees kan zeggen vieze vuile loozer


volgens mij is Ic3glov3 zelf een newbee die zichzelf enorm tekort gedaan voelt hier en daar zullen jullie nu keihard voor gaan boeten :grin:

Ic3gl0vE
23 februari 2003, 15:44
Op 2003-02-23 10:42, schreef lange:
ik vind dit zo,n raar advies aan iemand die iets vraagt dan komen gelijk de merken geile type,s en dan begint het afkraken van de andere merken weer.


Ik ben niet merkgeil, het maakt me niet uit wat op de headstock staat... Maar een jackson is voor mij gewoon dè gitaar en die kan ik iedereen van harte aanbevelen :smile: brede platte halzen zijn fijn!

Met epiphone heb ik geen 1 goede ervaring en dan is het wel gerechtigd dat ik epi's evil vind

andy
23 februari 2003, 17:56
Ik zou in ieder geval ook een Jackson uitproberen.
Heb zelf ook wel eens een epi in mijn poten gehad, maar dat beviel me toch een stuk minder dan de Jackson. Maar ja de Jackson is ook een beetje "mijn" gitaar.

Droffie
23 februari 2003, 18:29
Om te beginnen zou ik niet bij Feedback kopen. Lees in de Akoustische forum de tread genaamd Feedback@.
Echt schunnig wat die klereleijers daar flikken.

Koop niet overhaast en ga niet af op het oordeel van de verkoper. Laat je oren beslissen en neem voor de zekerheid een ervaren gitarist mee die het een en ander voor je kan checken. (getordeerde hals, scheuren in finish etc)

Ik heb geen idee hoe epi's klinken maar wat ik er van begrijp zijn het goede gitaren voor de prijs die je er ervoor betaald.
Zelf ben ik LP speler. Je kan de volumes van je humbuckers individueel regelen. Dat geeft je heel veel nieuwe mogelijkheden in toon. echt te gek. Dat zal bij de LP kopie van epi's ook wel zo zijn.

Succes in ieder geval.

D.

Ic3gl0vE
23 februari 2003, 19:50
als de knoppen werken kun je van de elementen het volume afzonderlijk regelen ja.

Sjor heeft trouwens een Epi LP standard gekocht....