PDA

View Full Version : Verhuur Mesa Boogie Rectifier of andere vette versterker



Borisbecker
26 mei 2008, 14:07
Ik ga binnekort onze eerste EP opnemen met mijn bandje.

Ik vroeg me dus af of jullie misschien een bedrijf, persoon of wat dan ook kennen die Mesa Boogie Rectifiers verhuren. We maken btw post-hardcore dus suggesties voor een andere versterker die eventueel niet onder zou doen en die te huren is zijn ook welkom.

Mr.Bluesbreaker
26 mei 2008, 14:10
Misschien handig om te vermelden in welk deel van den aardkloot u wenst te zoeken?

dml
26 mei 2008, 14:12
Neem gewoon een POD 2.0. Veel makkelijker aan te komen, handzaam, snel een goed (Rectifier)geluid. Niemand zal het verschil met een "echte" horen.

bass blom
26 mei 2008, 14:16
Neem gewoon een POD 2.0. Veel makkelijker aan te komen, handzaam, snel een goed (Rectifier)geluid. Niemand zal het verschil met een "echte" horen.

oei, meen je dat? :eek:

dml
26 mei 2008, 14:19
Ja, dat meen ik serieus. Je moest eens weten hoeveel rock/metal/hardcore-CD's met een POD zijn opgenomen. O ja, en het scheelt behoorlijk wat studiotijd.

Mr.Bluesbreaker
26 mei 2008, 14:30
Dat is wel erg kort door de bocht. Wellicht neemt de TS de gitaren zelf op, of hebben ze zelf een studio, weet ik het. Ik heb laatst een stuk geproduceerd in de stijl van Nightwish wat we met Guitar Rig hebben gedaan. Het plan was om later re re-ampen, maar door tijdsgebrek hebben we het zo laten staan. Toch kan het wel een hoop toevoegen om met een echte amp te werken en je hoort het verschil wel degelijk.
Als je de tijd en de ruimte hebt, (en natuurlijk de middelen en kennis/ervaring) om een recifier goed op te nemen, dan zou ik dat lekker doen. Wordt het je eerste keer dan kun je wellicht beter een pod/guitar rig oid. alternatief kiezen.

Borisbecker
26 mei 2008, 14:37
Ik woon in Amsterdam.

Maar ik heb zelf een flextone thuis staan(dat zou dan volgens mij als vervanging voor de POD kunnen dienen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik toch liever een "echte" amp heb en als last resort dan eventueel mijn flextone.

Btw wat is TS???

dml
26 mei 2008, 14:38
Je hoort het verschil als je op dezelfde opname strikt gescheiden via een amp en via een POD opneemt. En dan nog is het de vraag of je hoort wat de amp is. Het KAN wat toevoegen, maar het hoeft dus niet zo te zijn. En dat een POD anders klinkt dan een amp, wil nog niet zeggen dat een POD slechter klinkt.

dml
26 mei 2008, 14:39
Waarom heb je liever een echte amp? Is dat iets wat tussen de oren zit (no offence!!)?

De Beer
26 mei 2008, 14:44
Ongetwijfeld bij protone.

Mr.Bluesbreaker
26 mei 2008, 14:46
Via google kom je op een aantal geluidsverhuurbedrijven in Amsterdam, probeer die eens. Ik heb in de vlugheid 1 kunnen vinden die een dual recifier verhuur, zit wel in Venlo: http://www.waterland-productions.nl/guitar/

Borisbecker
26 mei 2008, 15:31
Ahh die twee kende ik al. Die waterland doe ik liever niet omdat die helemaal in Venlo zit en protone die heeft bijna geen versterkers meer beschikbaar(vanwege festivals).

Waarom liever een echte? Nou het kan misschien tussen mijn oren zitten, maar het grootste en belangrijkste verschil vind ik sowieso de warmte en volheid(kan het niet anders beschrijven)dat een goede buizenversterker heeft. Ik heb ook genoeg slechte gehoord hoor, daar niet van.

Maar aangezien ik dat gevoel heb, zou ik waarschijnlijk niet 100% achter mijn recordings staan, wat ik bij onze EP graag wil hebben.

Dus vandaar:)

Kim Wilson
26 mei 2008, 15:41
Live klinkt een echte amp idd een stuk voller en vetter, maar het is wel een kunst om dat ook op je opnames zo te krijgen. Wat dat betreft ben ik het wel met DML en Mr. Bluesbreaker eens, een POD o.i.d. is erg makkelijk voor opnames, wat je hoort, komt ook op je opnames. Geen tussenkomst van microfoons of wat dan ook. Werkt dus ook een stuk sneller en is bijna foolproof.

dml
26 mei 2008, 15:45
Ik heb zelf een Rectifier maar als ik zou moeten opnemen, dan sleep ik die niet mee en zorg ik dat ik een POD meeneem. En een beetje zichzelf respecterende studio heeft 'r gewoon eentje staan of in het rek hangen.

Arvoitus
26 mei 2008, 15:55
Peavey 5150 is ook wel een goede keuze, en die zijn er genoeg te vinden denk ik.

Borisbecker
26 mei 2008, 16:09
Ok jullie hebben me overgehaald.

Maar ik neem aan dat een flextone net zo goed is als een Pod aangezien dit gewoon een pod met speakers.

Ik neem btw aan dat ik dit dan moet opnemen via de DI??

rocker_71
26 mei 2008, 16:09
Ik woon in Amsterdam.

Maar ik heb zelf een flextone thuis staan(dat zou dan volgens mij als vervanging voor de POD kunnen dienen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik toch liever een "echte" amp heb en als last resort dan eventueel mijn flextone.

Btw wat is TS???

TS = topic starter (JIJ DUS!:seriousf:)

stevie_vp
26 mei 2008, 16:59
Ok jullie hebben me overgehaald.

Dude, laat je niet zo snel overhalen...
Een pod is best leuk, maar het verschil ga je echt wel merken.

Neem alsjeblieft die recto of whatever mee, als je de middelen of de
kennis uiteindelijk niet voldoende heb om dat goed te laten klinken,
(lijkt me erg sterk) moet je die pod maar nemen....

Het blijft een apparaat die probeerd na te bootsen wat jij in t echt van plan
was... think about it..

Iceman
26 mei 2008, 17:35
Dude, laat je niet zo snel overhalen...
Een pod is best leuk, maar het verschil ga je echt wel merken.

Neem alsjeblieft die recto of whatever mee, als je de middelen of de
kennis uiteindelijk niet voldoende heb om dat goed te laten klinken,
(lijkt me erg sterk) moet je die pod maar nemen....

Het blijft een apparaat die probeerd na te bootsen wat jij in t echt van plan
was... think about it..


+1

(en tien tekens)

caliban
26 mei 2008, 17:35
Orange is denk ik ook wel cool voor post-hardcore dingen, of een JCM 800.

AART
26 mei 2008, 17:57
Orange is denk ik ook wel cool voor post-hardcore dingen, of een JCM 800.

Hangt ervanaf wat je zoekt. Een recto is een stuk lomper dan die bakken en vetter imo voor dat soort stijlen.

stevie_vp
26 mei 2008, 18:39
Klassiek studio combotje is natuurlijk de recto en de 800 samen...

caliban
26 mei 2008, 20:06
Hangt ervanaf wat je zoekt. Een recto is een stuk lomper dan die bakken en vetter imo voor dat soort stijlen.
Ik heb de indruk dat veel post-achtige bands meer en meer zoeken achter een minder gainy maar wel vuilere sound. Dan is Orange denk ik zeker niet slecht.
En een JCM 800 is ook niet zo heel gainy, maar wel redelijk bruut vind ik.
Je kan zoveel dingen post-hardcore noemen, dus ook zoveel sounds.

pol
27 mei 2008, 14:01
bij mij moeten ze toch niet met een pod afkomen in de studio, of sta dadelijk terug thuis.

bij die verhuurbedrijven moet je zeker wel een jcm800, rectifier en 5150 kunnen vinden. meeste studio die in het zware werk specializeren hebben zelf die amps ook wel staan.

jelledevos
27 mei 2008, 14:47
Een echte versterker klinkt gewoon veel.... echter
veel ervaring met pods.. en nooit een echt overtuigend geluid gekwegen..

http://www.50percentoff.nl/mp3/50do/cend.mp3 = 5150 / Engl

http://www.50percentoff.nl/mp3/newcheck/02%20-%20Local%20Hero.mp3 = recto

http://www.50percentoff.nl/mp3/roos3/blurred.mp3 = pod

Ik vind zelf dat de recto niet zo heel geweldig is... 5150 vind ik zelf veel beter kwa rauwe muziek..

Misery Signals
27 mei 2008, 14:57
Ik heb in totaal toch al wel 10 keer in de studio gezeten en de laatste keer zelfs bijna een maand in zomer 2005.
Ik weet niet hoe ze dat in Nederland gewoonlijk doen met startende bandjes, maar ik heb nog maar één keer gitaar via een POD opgenomen, dat was in 1999 en opgenomen door... jawel een Nederlander. Klonk shit trouwens. Grapje he vooraleer ik hier gans Oranje over me heenkrijg :)

Ik zou zeker aan een lampenbak proberen te geraken die jij vet vindt. Een POD is leuk om thuis wat mee te pingelen, sounds te zoeken en eventueel wat op te nemen op een PC, maar de gedachte dat dat op een studio cd gaat terechtkomen, neen dank u.

En verschil niet horen? Ik kan enkele bekende USA bands opnoemen die met een Line (Vetta dan nog) hebben opgenomen, en dat gitaargeluid haal je er zo uit. Klinkt vrij fake. Misschien voor clean kan het nog wel (op die laatste "dure getal-met-vier-nullen" cd waren enkele cleane tracks met een Line6 Duoverb opgenomen, ging wel).

MS

jw009
27 mei 2008, 15:16
Ik weet niet waar je het gaat opnemen. Ik hoop dat iemand je helpt mic'en, met verstand en ervaring.

Anders kan je nog beter een POD nemen.

casper innosence
27 mei 2008, 18:33
Ik heb met mijn bands ook een aantal keren in verschillende studio's gezeten en met name ghost tracks met pod's opgenomen, maar ik vond het 3x niks.

Laatste keer studio gewoon de mn amp goed afgesteld en die sound is zo op cd terecht gekomen, zonder tussenkomst van al te veel effecten en mixen (puur volume). Verschil in gitaarsound van de ruwe opnamen en de eindmix is dan ook moeilijk te horen.

Ik zou zeggen, pak een amp die jij fijn vind klinken, al ist alleen maar omdat t jou n goed gevoel geeft als je t op n buizenamp inspeelt en niet op n POD. En dat zul je altijd blijven denken als je de opnamen hoort..

charlie45
28 mei 2008, 13:06
ik heb een pod xt en ik neem meteen veel liever met een versterker + microfoon op.

er zijn trouwens uitzonderingen, sommige dingen komen heel mooi uit de pod.

enne, ik gebruik de pod soms ook als effect apparaat voor mijn versterker(distortion, modulatie, delay). ontzettend praktisch ding, ook goeie tuner.

jwst205
28 mei 2008, 21:31
Wij nemen alle pre-producties altijd op met de Pod. Werkt snel en gemakkelijk te re-ampen etc. We componeren zo'n beetje achter logic en dan werkt het supersnel om even snel een ideetje op de track te gooien. Echter voor het echte studio werk, gebruiken we altijd echte amps of soms een pod die we door een mesa eindtrap heen gooien met een goede cab eronder. Het verschil in geluid is organischer, meer ballen en ruiger. Met een POD krijg je zowiezo meestal een vervelend compressed geluid en je bent uren aan het sleutelen om de befaamde line6 "fizz" eruit te krijgen als je het apparaat niet kent.

JelmerOnGuitar
29 mei 2008, 11:21
Wij nemen alle pre-producties altijd op met de Pod. Werkt snel en gemakkelijk te re-ampen etc. We componeren zo'n beetje achter logic en dan werkt het supersnel om even snel een ideetje op de track te gooien. Echter voor het echte studio werk, gebruiken we altijd echte amps of soms een pod die we door een mesa eindtrap heen gooien met een goede cab eronder. Het verschil in geluid is organischer, meer ballen en ruiger. Met een POD krijg je zowiezo meestal een vervelend compressed geluid en je bent uren aan het sleutelen om de befaamde line6 "fizz" eruit te krijgen als je het apparaat niet kent.
Ben ik het meeeens, ik denk dat idd een erg goeie manier is om een POD te gebruiken. Ik hoor telkens meer mensen die opnemen met een POD + nog eens via DI een droog signaal opnemen om later wél door echte versterkers heen te beuken. Een er goeie manier als je het mij vraagt...

Iceman
29 mei 2008, 13:50
Ik hoor telkens meer mensen die opnemen met een POD + nog eens via DI een droog signaal opnemen om later wél door echte versterkers heen te beuken. Een erg goeie manier als je het mij vraagt...

Zo ook ondergetekende.
Mijn bandje neemt op dit moment de 5de cd op, POD + DI tegelijk thuis. POD voor de afluistering, DI voor het latere reampen door m'n Diezel.
Lekker relaxed thuis opnemen zonder dat het geld kost, in de studio ben je in 1 dag klaar met alles te reampen.

Vergeet ook niet het psychische aspect.
Veel muzikanten spelen minder op hun gemak als die grote rode recordknop eenmaal staat te branden in de studio (onder het oog van producer/engineer/bandleden).

Dan is het thuis in je uppie zo veel rustiger.