PDA

View Full Version : Boss CS-3



rikfennis
26 mei 2008, 13:26
Ik heb een compressor limiter de boss CS-3 en eigenlijk ben ik daar best tevreden mee. Alleen als ik de versterker harder wil zetten gaat hij ook steeds meer limiten oftewel veel harder wordt het niet.
ik heb alles zo'n beetje op het midden staan. Ik heb m in de effectloop zitten. Kan ik m anders beter maar voor de voorversterker zetten?


dank Rik

Swan
26 mei 2008, 13:31
ja, je kan een comp zowiezo beter vooraan zetten

rikfennis
26 mei 2008, 14:25
ja, je kan een comp zowiezo beter vooraan zetten

ok maar gaat ie dan ook anders limiten. Probleem is dat als ik op normaal volume speel er niks aan de hand is en maar op de grotere podia en meer volume zit ik wel te klooien. kan het thuis niet goed uitproberen vanwege de buren.

Swan
26 mei 2008, 14:30
hangt er vanaf, t gaat wel anders klinken en reageren, gebruik je hem ook in samenwerking met de distortion van je amp?

rikfennis
26 mei 2008, 14:34
hangt er vanaf, t gaat wel anders klinken en reageren, gebruik je hem ook in samenwerking met de distortion van je amp?

ja en nee, eigenlijk heb m t meest nodig voor clean. de amp is een koch multi-tone maar soms gebruik ik ook een tubescreamer, zit ook in de effectloop, en daar gaat ie dus wel tussen uit want dat vind ik niet top.

dunnoaname
26 mei 2008, 14:57
Als je de compressor wilt gebruiken om je aanslagen wat gelijkmatiger te maken kan je hem echt het beste vooraan in je keten zetten. Een tubescreamer werkt ook het beste als je hem de voorversterker laat aansturen. Ik zou als volgt doen: Gitaar->comp->TS-> versterker. Dan he je ook niet het probleem met het verschillende limiten op verschillend volume. Als je de dynamiek van je aanslag wilt behouden wanneer je de TS gebruikt kan je beter de comp achter de TS zetten.

Mitch
26 mei 2008, 22:42
Juist. Ik denk dat een duik in het 'Grote volgorde" topic geen overbodige luxe is. Waar gebruik je je compressor eigenlijk voor? Ja, voor clean, maar wat wil je ermee bereiken?

rikfennis
27 mei 2008, 00:33
Juist. Ik denk dat een duik in het 'Grote volgorde" topic geen overbodige luxe is. Waar gebruik je je compressor eigenlijk voor? Ja, voor clean, maar wat wil je ermee bereiken?

ik speel veel geimproviseerde muziek. en dan ook nog vaak gitaar met drum.
dan klinkt een gitaar dus redelijk dun (gibson les paul custom). met die cs-3 prikt de noot er beter doorheen en blijf veel beter overeind (sustain) in het drumgeweld. hij voelt ook vetter. Daardoor improviseer je anders en heb je iets meer houvast en daardoor rust in het drumgeweld.

mijn aansluiting van spullen

gibson --wah (silvermachine) -- koch multitone effectloop in--whammy-- bossbak (boss cs-3, tubesc, boss rv-3, boss phaser, boss chorus) --volume pedaal -- delay -- boss rc 20 -- digitech jamman --effectloop uit----------->



waarschijnlijk niet het meest gebruikelijke. maar werkt goed tot ik met die cs-3 ging pielen. die moet dan maar naar voren. hij zit alleen zo handig in die bossbak. even kijken hoe ik dat met de voeding doe........